Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : jihad

Faridah
14-09-2004, 13:33

mensen ik ben bezig met een soort rapport voor mijn moskee zegmaar en ik heb als 1 van de onderwerpen jihad, veel mensen praten erover en oordelen de strijders MAAR weten mensen wel wat het inhoud of wat de inhoud is van het woord jihad? dat is dus mijn vraag aan jullie: wat denk je dat jihad is? wat denk je dat het woord jihad betekend? wat vind je van de strijders? en wat vind je van jihad zelf?....zet er even bij hoe oud je bent en of je man of vrouw bent, alvast bedankt, beslema!(K)

Scottie
14-09-2004, 13:48
Nou, ik heb gehoord dat er een grote en een kleine strijd is. De echt jihad is het persoonlijk onderzoek dat iedere gelovige hoort te doen over zijn denken en doen. Zich rekenschap geeft van zijn/haar gedachten en gedrag en zichzelf aanzet tot behoud van het goede en verbeteren van slecht gedrag. Grote strijd zou de strijd zijn die moslims van hun Profeet zouden mogen voeren als zij zouden worden aangevallen. Overigens trok de Profeet zich daar niets van aan, die veroverde landen zonder dat de moslims door die landen werden aangevallen. Als je me even tijd geeft, plaats ik een wetenschappelijk artikel over de profeet Mohammed. Scottie, tijd.

Faridah
14-09-2004, 13:58
oke dank je scottie...hoe oud ben je?(dat moet ik erbij hebben om te vergelijken)

Faridah
14-09-2004, 14:32
ik denk niet dat ze daar bij de moskee genoegen mee nemen carolus;)

Scottie
14-09-2004, 14:35

Nou, mensen, een god, misschien maar niet jong. 43 en hier is de link, hij bleek nog aanwezig. Wil de echte Profeet opstaan? (http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=178907) Succes met je scriptie of wat het moet worden, Scottie.

Aitmoro
14-09-2004, 14:37
Origineel gepost door Scottie Nou, ik heb gehoord dat er een grote en een kleine strijd is. De echt jihad is het persoonlijk onderzoek dat iedere gelovige hoort te doen over zijn denken en doen. Zich rekenschap geeft van zijn/haar gedachten en gedrag en zichzelf aanzet tot behoud van het goede en verbeteren van slecht gedrag. Grote strijd zou de strijd zijn die moslims van hun Profeet zouden mogen voeren als zij zouden worden aangevallen. Overigens trok de Profeet zich daar niets van aan, die veroverde landen zonder dat de moslims door die landen werden aangevallen. Als je me even tijd geeft, plaats ik een wetenschappelijk artikel over de profeet Mohammed. Scottie, tijd. "Een groep Moslimsoldaten kwam bij de Heilige Profeet (van een veldslag). Hij zei: welkom, jullie keren terug van de kleine Jihad naar de grote Jihad. Er werd gezegd: wat is de grote Jihad? Hij antwoordde: het streven van een dienaar tegen zijn lage verlangens." (Al-Tasharraf, Part I, p. 70)

Faridah
14-09-2004, 14:43
dank je scottie! en aitmoro...ga nou niet alles verklappen(wat jihad inhoud) het is de bedoeling dat mensen zelf hier zetten wat ze denken....anders heeft mijn hele onderzoek geen zin meer;)....maar wat zijn jou antwoorden op de vragen?

Faridah
14-09-2004, 14:55
oke voetballer_3 DAT kan ik niet lezen