Bekijk originele versie : marokkanen uitelkaar!!
delila16
24-12-2002, 11:02
Goeiemorgen mensen,
Ik ben nog halfwakker en de politie belt al bij de deur aan.
Of ik gisternacht rond half 2 s'nachts een pistoolschot heb gehoord.
Nee knik ik braaf. "Is er een gewonde gevallen?" vraag ik. "Ja, er is een gewonde gevallen" antwoord de politieagent terwijl hij me onderzoekend aankijkt. Ik maak een babbeltje met hem en hij gaat weer verder met zijn onderzoek.
Of -(als iemand een tip heeft)- dit werkelijk zou melden, daar twijfel ik nog over. Ik kom de zitkamer in en hoor mijn broertje met mijn neefje praten. "Misschien, is het wel die drugsdealer hettie"
"Ah, nee, joh, die is gisteren naar Italie vertrokken"
Ik zucht en loop mijn kamer in. Ik woon in Kanaleneiland, de straat waar ik nu in woon, wonen redelijk veel Nederlanders in vergelijking met mijn vorige straat vind ik. 1 op de 30 mensen hier zal wel een Nederlander zijn.
Marokkanen gaan met Marokkanen om
en Nederlanders gaan met Nederlanders om
Wat mij opvalt is dat van al deze bevolkingsgroepen, de Marokkanen zich het meest afzonderen.
Ik vind het maar slecht dat alle Marokkanen samen wonen. Hier wil ik absoluut niet mee zeggen, dat alle Marokkanen in Nederland verspreid moeten worden. Ik ben wel een voorstander van het idee dat de derde generatie Marokkanen uit elkaar moet. Ik ben zelf ook van de derde generatie, maar ondanks alles wat er zich hierin Kanaleneiland afspeelt, kan ik me niet wegdenken deze wijk ooit te verlaten.
Toen ik gisteravond rond een uur of tien door de ramen keek, zag ik nog Marokkkaanse jongens van een jaar of 12, 14 buiten spelen. Ik keek de kamer van mijn broertje in, hij was ook niet binnen
mimi3000
24-12-2002, 11:18
wahahahahahaha wat jij nu beschrijft ken ik maar al te goed. Ik woonde ook in een marokkaanse ghetto en nu ben ik verhuisd. Ik dacht weg te zijn van alle schiet en steekpartijen van alle dealers op straat en van die kleine crimi's. Ik woon in een zehma nette rustige buurt met alleen maar Nederlanders. Nou.....zal ik je wat zeggen, mocro's zoeken zwaar mocro's op en negers zoeken negers op. Want mijn buurt is nu zeker voor de helft vol met negers en marokkanen. ALs je kijkt naar alleen maar mijn straat!! Alleen maar mocro's naast elkaar, tegenover elkaar en de rest zijn negers. dus tja wat dat spreiden betreft....de allochtonen zoeken toch alleen maar de allochtonen op. Het heeft geen zin om in zo'n nette witte wijk net als ik te gaan wonen.
:D :D
zo dat lucht op hahaha
delila16
24-12-2002, 11:21
daarom zeg ik ook alleen de derde generatie, zodat zij van jongs af aan maar met Nederlanders in contact komen
hmm...
wat voor andere oplossing zou jij dan geven
mimi3000
24-12-2002, 11:23
wahahahaa ik vind het wel gezellig zo. wahahahaha
mimi3000
24-12-2002, 11:24
Maar jaah ff serieus....ik begrijp niet waarom we uit elkaar zouden moeten gaan. Soortgenoten zoeken mekaar toch alleen maar op en Nederlanders willen niet met ons in 1 buurt wonen.
delila16
24-12-2002, 11:28
tja, daar ben ik het in principe wel mee eens,
maar ik kan dat principe niet verantwoorden
Het feit dat Nederlanders niet met ons in de buurt willen wonen, geldt ook omgekeerd.
Ik bedoel niet dat er een wijk moet zijn waar 1 Marokkaan en de rest Nederlanders wonen. Het moet gewoon een multiculturele wijk zijn. Ik ben sterk tegen wijken waar alleen mharba in wonen.
mimi3000
24-12-2002, 11:30
wahahaha maar dat zijn wel de gezelligste wijken meissie.
delila16
24-12-2002, 11:33
whahaha
dat zeg ik toch ook :rolleyes:
maar deze gezelligheid zorgt voor heel wat onrust
mimi3000
24-12-2002, 11:35
Maar ff hé. Ik weet niet waar jij woont maar bij ons in Amsterdam is het gewoon een beetje te overduidelijk..die scheiding dus. Maar de regering is er ook voor vernantwoordelijk. want wij hebben wahde wijk in zuid. De bijlmer, er wonen alleen maar negers en tja veel afrikanen enzo. Maar dat staat gewoon bekend als een buurt waar je niet in zou willen wonen en waar je zeker niet over straat zou willen lopen.
Dat is gewoon zo'n blaaaaa. Alleen omdat er negers wonen....wat kunnen zij er nou aan doen. Ze zijn daar allemaal in 1 wijk gestopt in allemaal dezelfde huizen, en nu wilt geen enkele allochtoon daar meer wonen.
Ik heb daar vrienden wonen en sorry ik vind dat er niets mis is met die buurt. Daarom zeg ik ook de regering stopt ons allemaal samen en dan moeten we zehma gaan integreren :confused:
delila16
24-12-2002, 11:40
precies meid, daar ben ik het helemaal mee eens
de regering heeft ons allemaal bewust of onbewust in dezelfde wijk gestopt
in de wijk waarin ik woon, wilde ze zelfs een avondklok invoeren
ik heb toen kapot gelachen
wejaw rellen er dan zouden ontstaan
maar omdat de regering ons in een wijk stopte
moeten ze daar ook de gevolgen voor dragen
aangezien ze miljarden in het integratieproces hebben gestopt
moeten ze nu vind ik andere grote huizen goedkoper maken
zodat het voor Marokkanen aantrekkelijker word te verhuizen naar een andere wijk
mimi3000
24-12-2002, 11:43
yepzzzz das waar.....maar de vraag is of ze dat wel wille doen. Want mijn moeder mist nog elke dag de turk die om de hoek was en de marokkaan waar ze brood haalde aan het einde van de straat en ga zo maar verder.
delila16
24-12-2002, 11:46
ja.....
trouwens ik geloof echt dat onze gemeent kanaleneiland doelbewust zwart heeft gemaakt
laatst wilden we reageren op een woning
het was buiten kanaleneiland, het had heel veel kamers, maar was bestemd voor gezinnen van maximum vier wonenden
ewa fhem..
terwijl een ander huis in deze straat met de helft minder kamers bestemd was voor een gezin van minimaal 5 kinderen
zo kun je zien, iedereen weet dat allochtonen bekend staan om hun groot gezin, en dat ze al die allochtonen in kanaleneiland willen
mimi3000
24-12-2002, 13:33
ik zeg je....ze hebben een grote bek...jullie willen niet integreren bla bla bla waarom kunnen er geen nederlanders in mijn oude ghetto komen wonen???? Het moet wel van 2 kanten komen.....Toen ik net in deze buurt kwam wonen wou ik mijn broertje inschrijven op een school, weet je wat voor racisten dat waren...Ze gaven ons geneens aand8. Ewa en de school ernaast een zware allochtonenschool was zooooo lieff.
delila16
24-12-2002, 17:24
Origineel gepost door AceChilla Q
Ja, uiteindelijk is het altijd de schuld van de regering.
Waazup :cool:
eindelijk komt er iets zinnigs uit die kop van je
oui cest ca !!!!!!
haahaaa :P
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.