Bekijk originele versie : back to reality
sabbylove
31-12-2010, 17:04
Waarom is het algemeen geaccepteerd dat de man zijn maagdelijkheid verliest voordat hij het huwelijk intreedt?
Het zou toch mooier zijn beiden oprecht samen een nieuw fase in te gaan
DawaaLive
31-12-2010, 17:21
Het is niet geaccepteerd, hetzelfde erg !
alleen bij mensen die ver weg van het geloof zijn en hun begeertes volgen.
http://www.al-yaqeen.com/nieuw/va/vraag.php?id=89
sabbylove
31-12-2010, 17:32
Het lijkt er wel op.
Wanneer ik zeg dat ik ook van mijn toekomstige verwacht dat hij maagd is, word ik gewoon uitgelachen.
IceTea35
31-12-2010, 17:57
Het lijkt er wel op.
Wanneer ik zeg dat ik ook van mijn toekomstige verwacht dat hij maagd is, word ik gewoon uitgelachen.
Omdat veel mannen denken dat de regels niet voor hen opgaan... :jammer:
Mocrootjee--
31-12-2010, 17:59
Het lijkt er wel op.
Ik ook. zeggen ze succes met zoeken!! Maar ze zijn er nog, mijn neef is op 19jarige leeftijd getrouwd, en erg gelovig, en maagd het huwelijk ingetreedt!!;)
sabbylove
31-12-2010, 18:42
Ik ben er wel van overtuigd dat er genoeg zijn die hun islamitische plicht nakomen, maar men is het nu zo gewend dat het eerder een wonder is.
Dus tijd voor verandering. Voor die het te laat is, is het te laat maar de opkomende jeugd moet wel de juiste voorbeelden hebben.
In plaats van de vrouwen uitschelden en de schuld te geven, hen juist beschermen tegen misstappen. De man is in feite de beschermer, al lijkt het soms wel alsof een vrouw zich tegen een man dient te beschermen.
Kom op meiden eis waar je recht op hebt: een maagd
moess010
31-12-2010, 18:48
Kom op man als er steeds wordt gezegd dt de mannen nie meer maagd zijn etc. dan blijft er toch geen vertrouwen meer over ..
ik bedoel it's true wat jullie zeggen, maar het werkt ook een beetje generaliserend
sabbylove
31-12-2010, 18:53
Vandaar ook: back to reality
Wanneer een man mij verteld dat hij maagd is, vertrouw ik op zijn woord
Maar dat wijzen met vingers dat heeft nou niet echt vooruitgang geboekt, maak me zelf ook vaak schuldig aan helaas
Vlotte_Appie
31-12-2010, 20:55
Zina = zina daar gaan we niet over discussiƫren. Ik wil er wel erbij vermelden dat abortus cijfers niet voor niets hoog zijn bij Marokkaanse vrouwen. Dus ik kan me wel voorstellen dat een man toch liever een maagd wil.
sabbylove
01-01-2011, 13:28
Dus het gaat om wat zichtbaar is en niet uit vrees. In dat geval eis wat je zelf te bieden hebt...
IceTea35
01-01-2011, 13:53
Dus het gaat om wat zichtbaar is en niet uit vrees. In dat geval eis wat je zelf te bieden hebt...
Precies!
Vlotte_Appie
01-01-2011, 13:59
ik wil sowieso geen vrouw die een abortus geschiedenis heeft.
Mocrootjee--
01-01-2011, 16:06
ik wil sowieso geen vrouw die een abortus geschiedenis heeft.
Hoezo niet dan?
Realistisch.
01-01-2011, 16:27
Dat klopt, om Islamitisch gebied is dat absoluut niet correct.
Toch leven we jammer genoeg in een maatschappij, waarin mannen met bijna alles kunnen wegkomen.
Mocrootjee--
01-01-2011, 16:34
Dat klopt, om Islamitisch gebied is dat absoluut niet correct.
Toch leven we jammer genoeg in een maatschappij, waarin mannen met bijna alles kunnen wegkomen.
In deze wereld wel meiid!
Maar als ze dood zijn...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.