Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Het Huis Uit ???

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

Rabat1
13-09-2004, 11:10

Stel je zit in volgende situatie: je vader is OER conservatief, echt enorm ! hij wilt je aan één iemand uithuwelijken in Marokko, en als je met die niet wilt trouwen trouw je met niemand: dus hij zegt duidelijk: of je trouwt met die man die ik zeg en niemand anders, of je blijft hier thuis je hele leven... hij denkt echt niet aan jou en wilt gewoon zijn familie naar hier brengen via dat huwelijk... nu zijn er verschillende mensen je hand komen vragen in het verleden en onlangs nog iemand en jij wist dit al die tijd niet, je vader hield het verborgen voor zichzelf, en jij bent dit nu te weten gekomen via via, en je vader verteld hen steeds dat je al gegeven bent aan iemand in marokko (gewoon leugens) jij wilt echt trouwen, en je hebt de man van je leven gevonden, die is ook bij vader gepasseerd en heeft wéér hetzelfde gezegd. je probeert zo dikwijls als je kan je vader duidelijk te maken dat je niet met die gast in marokko wil trouwen, maar tevergeefs hij luistert niet. hij breekt je gewoon af in het bijzijn van iedereen... hij zegt als je wilt trouwen met iemand die jij wilt, pak dan je boeltje en verlaat mijn huis: ik ken je niet en jij mij niet. nu zit ik met de vraag: doe ik dit of niet??? Als ik thuis blijf MOET ik met die gast dat mijn vader zegt trouwen, en anders ga ik mijn eigen weg. de jongen met wie ik trouwen wil, heeft mij gevraagd samen ons weg te gaan, en samen een leven te gaan leiden, aangezien mijn vader zijn huwelijksaanzoek heeft geweigerd. ik ben zot van die jongen en hij van mij... wat moet ik nu doen?? Help mij aub, ik ben ten einde raad.

NietTeDissen
13-09-2004, 11:14
oewww. lastige situatie, maar sorry meid, wat jou vader je flikt is gewoon haram, eigenlijk.. je ouders moeten je vrij laten op dit gebied als hij dan zegt dat je weg moet, ga dan ook, dat zal hem leren je zo te behandelen.

majdaj
13-09-2004, 11:15
Ik zou zeggen, kies voor jezelf. Dat zou ik in ieder geval wel doen. Trouw met die jongen van wie je houdt, en probeer met je vader te praten, en als ie niet wil luisteren, Kies dan voor jezelf.

Rabat1
13-09-2004, 11:16
Origineel gepost door Miss_Magrebia Waneer de gene die om je hand is komen vragen een praktiseerende moslim is MAG je vader geen NEE zeggen.............. Het is jouw leven niet de zijne............. Probeer het met behulo van een Imam ? dank je; maar heb ik dan het recht om het huis te verlaten, wat zou jij doen??? Mijn vader bidt niet, rookt, zit op café. de jongen die mn hand is komen vragen bidt, gaat steeds naar moskee, heeft echt een pracht van een karakter, en nu mogen we niet trouwen van mn vader. ik ben nu aan het wenen terwijl ik dit typ, ik zie het echt niet meer zitten, ik wil die jongen echt en hij mij. we hebben samen al zoveel gehuild en nu wil ik de stap zetten om het huis uit te gaan... mijn moeder steunt me, maar ik wil jullie mening hierover weten... met behulp van imam??? Dat hij met vader zou praten???? NIEMAND kan mijn vader veranderen, alleen Allah als hij wilt, mijn vader is volledig op het verkeerde spoor terecht gekomen, wat moet ik nu doen met mijn leven?

Rabat1
13-09-2004, 11:20

Origineel gepost door NietTeDissen oewww. lastige situatie, maar sorry meid, wat jou vader je flikt is gewoon haram, eigenlijk.. je ouders moeten je vrij laten op dit gebied als hij dan zegt dat je weg moet, ga dan ook, dat zal hem leren je zo te behandelen. Dank je, zou je echt weggaan, of zeg je dit gewoon, mag het is makkelijk gezegd. mijn moeder steunt me, maar ik weet echt niet wat te doen,

Rabat1
13-09-2004, 11:21
Origineel gepost door majdaj Ik zou zeggen, kies voor jezelf. Dat zou ik in ieder geval wel doen. Trouw met die jongen van wie je houdt, en probeer met je vader te praten, en als ie niet wil luisteren, Kies dan voor jezelf. dank je, ik ga de stap denk ik zetten Inscha Allah. ik ga met hem trouwen, en ik ga het huis uit, maar ik heb alleen schrik van mijn broers, stel ze zouden mij iets aandoen

majdaj
13-09-2004, 11:26
Origineel gepost door Rabat1 dank je, ik ga de stap denk ik zetten Inscha Allah. ik ga met hem trouwen, en ik ga het huis uit, maar ik heb alleen schrik van mijn broers, stel ze zouden mij iets aandoen Lieve schat, Als je moeder achter je keus staat, dan moet je gaan, en wees niet bang voor je broers, het is jouw leven, en niet die van hun... Ik weet maar al te goed hoe jij je voelt..

NietTeDissen
13-09-2004, 11:27
Origineel gepost door Rabat1 Dank je, zou je echt weggaan, of zeg je dit gewoon, mag het is makkelijk gezegd. mijn moeder steunt me, maar ik weet echt niet wat te doen, nee echt, wat je vader doet, is haram.Allah swt heeft zelf gezegd, je trouwt met degene voor wie je bestemd bent en hij heeft tegen de ouders gezegd dat ze hun dochter of zoon nooit zomaarr mogen dwingen om iemand te trouwen zodat ze er zelf beter van worden. dat is haram, omdat er zo breuken in de families ontstaan..en wat zeg je nou, meid?Je vader zit de hele dag in een cafe? Ga je huis uit..tuurlijk moet je respect voor je vader hebben, maar als hij geen respect heeft voor zijn geloof moet je weggaan.Kies voor jezelf en neem de goede beslissingen. En je kan trouwen met de jongen waar je van houdt.. Beter weggaan dan blijven, als je blijft, maak je het voor iedereen erger. Ik zou het zo gedaan hebben.Wollah billah. Moocht je nog hulp nodig hebben, roept u maar!:zwaai:

Rabat1
13-09-2004, 11:28
Origineel gepost door majdaj Lieve schat, Als je moeder achter je keus staat, dan moet je gaan, en wees niet bang voor je broers, het is jouw leven, en niet die van hun... Ik weet maar al te goed hoe jij je voelt.. meen je dit?? Heb je zelf zoiets meegemaakt? Ik slaap niet, eet niet, ben al zoveel afgevallen, ik weet echt niet wat te doen... ik voel me zo slecht, en durf er met niemand in de omgeving over te praten uit schrik dat ze mijn plannen gaan verder vertellen... zou jij het huis écht verlaten?

Rabat1
13-09-2004, 11:30
Origineel gepost door Miss_Magrebia Ik zou zeggen GA ERVOOR, ook al is het alleen met de sterun van je moeder............. je vader heeft zijn leven verne*kt........... laat hem dat niet doen met joul leven.......... Moge Allah (swt) je helpen in deze moeiliijke periode! Shokran, echt waar, maar het voelt allemaal zo raar aan, ik ben gewoonweg ten einde raad. dus ik moet het huis uitgaan??? Anders is mijn leven hopeloos met mijn vader die mij wilt uithuwelijken aan iemand die nog niet eens bidt, en het geloof volgt

majdaj
13-09-2004, 11:30
Origineel gepost door Rabat1 meen je dit?? Heb je zelf zoiets meegemaakt? Ik slaap niet, eet niet, ben al zoveel afgevallen, ik weet echt niet wat te doen... ik voel me zo slecht, en durf er met niemand in de omgeving over te praten uit schrik dat ze mijn plannen gaan verder vertellen... zou jij het huis écht verlaten? jah, ik zou het huis verlaten!!!!!!

Rabat1
13-09-2004, 11:34
Origineel gepost door Miss_Magrebia Zeg je vader: A dat je niet met die andere jongen wilt Trouwen B de andere niet wilt en C je dat doet MET of ZONDER zijn steun............... Zo zou ik het doen..! ok, maar ik geef zoveel om mijn moeder, en als mijn vader alles op haar gaat afreageren, ik mag er niet aan denken... maar thuis blijven kan ik ook niet

NietTeDissen
13-09-2004, 11:34
Origineel gepost door Miss_Magrebia Zeg je vader: A dat je niet met die andere jongen wilt Trouwen B de andere niet wilt en C je dat doet MET of ZONDER zijn steun............... Zo zou ik het doen..! miss_maghrebia..that's why I laaaaafff joeoeoeoeoeeeee!:Iluvu:

Rabat1
13-09-2004, 11:38
Origineel gepost door Miss_Magrebia Jij weet denk het ik het beste wat je wel en niet kan doen.............. Schakel hulp in van broers, ooms, opa's ?? oom's heb ik hier niet, en opa's zijn allebei overleden neen ik ga het huis uit, en wat er gebeuren zal, zal ook gebeuren (mekteb) ik moet van mijn hart een steen maken, en dan zien we wel

Rabat1
13-09-2004, 11:44

Origineel gepost door Miss_Magrebia Wanneer je de steun van je moeder hebt, is alles :goedzo: Moge Allah je steunen en leiden naar al het goede! amien, ik hoop het uit de grond van mijn hart

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6