Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Oproep tot gebed

Pagina's : [1] 2

Aitmoro
12-09-2004, 15:58

Het bestuur van de moskee in de Clomp heeft de wens geuit om de gelovigen op te roepen tot gebed (zoals al in verschillende steden in Nederland gebeurt) en heeft dit gemeld bij de gemeente Zeist. Volgens de Grondwet (met het daarin verankerde grondrecht van de vrijheid van godsdienst) en de Wet op de Openbare Manifestaties is “het oproepen tot het belijden van godsdienst of levensovertuiging” toegestaan zonder dat hiervoor een besluit van het gemeentebestuur nodig is. Het college van Burgemeester en Wethouders is van mening dat het een belangrijk recht is dat een ieder zijn geloof kan belijden. Het moskeebestuur en de gemeente hebben er wel voor gekozen om over dit onderwerp een goede afspraak te maken. Deze afspraak houdt in dat op vrijdag (de wekelijkse islamitische hoogtijdag) eenmaal per dag gedurende maximaal 3 minuten de gebedsoproep zal weerklinken (in de winter om ca. 12.30 uur en in de zomer om ca. 13.30 uur).

Aitmoro
12-09-2004, 16:13
Nieuw Rechts: Zeister moskee sluiten RTV Utrecht (09-09-04) ZEIST - De moskee in de Zeister wijk De Clomp moet sluiten. Dat vindt Nieuw Rechts, een radicaal rechtse politieke partij. Woensdagmiddag hield de partij een folderactie rond de moskee. Die actie leverde veel kritiek op van boze inwoners van Zeist. Nieuw Rechts vindt dat de oproep tot gebed van de moskee leidt tot onaanvaardbare overlast. Bovendien vindt de partij dat het uitdragen van het Islamitisch geloof een bedreiging is voor het Nederlands cultureel erfgoed.

ElAlamein
12-09-2004, 18:47
Moslims oproepen om te gaan bidden? Het zijn toch geen ongelovigen! Een goeie moslim werkt gewoon op vrijdag, want geld ontvangen zonder ervoor te hebben gewerkt, is haram! Dat zou het moskeebestuur moeten omroepen! En niet de mensen van het werk houden! En verder heeft iedereen wel een klokje, tegenwoordig, dat haden ze nog niet 1400 jaar terug!

Raihana
12-09-2004, 18:54
Origineel gepost door ElAlamein Moslims oproepen om te gaan bidden? Het zijn toch geen ongelovigen! Een goeie moslim werkt gewoon op vrijdag, want geld ontvangen zonder ervoor te hebben gewerkt, is haram! Dat zou het moskeebestuur moeten omroepen! En niet de mensen van het werk houden! En verder heeft iedereen wel een klokje, tegenwoordig, dat haden ze nog niet 1400 jaar terug! Gebed komt voor alles... Geef je zelf aan Allah sbt, en hij beloont je met veel beter dan je verwacht had.. To the lootje je haat voor de Islam en Moslims groeit met de dag.. Je hart zal wel zwart en vol haat zijn..

tonk
12-09-2004, 19:26

Kerken luiden toch ook elke zondag hun klokken voordat de kerkdienst gaat beginnen? De kerk waar ik naast woon, doet dat zelfs ook op zaterdagavond. Dus als een moskee het vergelijkbare niet mag, is dat wel heel vreemd. En bovendien staat dus gewoon in de wet dat zoeits mag. Dus ook als kerken hun klokken nooit zouden luiden, zou het geen probleem moeten zijn. Zouden er trouwens veel moslims in Nederland zijn die een regeling met hun werk hebben getroffen zodat ze naar het vrijdaggebed kunnen? Bv parttime werken, op vrijdag eerder stoppen maar op andere dagen ter compensatie wat langer doorgaan of zich nooit laten inroosteren op vrijdag tijdens het gebed?

ElAlamein
12-09-2004, 19:32
Origineel gepost door Raihana Gebed komt voor alles... Geef je zelf aan Allah sbt, en hij beloont je met veel beter dan je verwacht had.. To the lootje je haat voor de Islam en Moslims groeit met de dag.. Je hart zal wel zwart en vol haat zijn.. Nee, integendeel, het is vol licht en waarheid, want Boeddha woont in mij!

Raihana
12-09-2004, 19:34
Origineel gepost door tonk Kerken luiden toch ook elke zondag hun klokken voordat de kerkdienst gaat beginnen? De kerk waar ik naast woon, doet dat zelfs ook op zaterdagavond. Dus als een moskee het vergelijkbare niet mag, is dat wel heel vreemd. En bovendien staat dus gewoon in de wet dat zoeits mag. Dus ook als kerken hun klokken nooit zouden luiden, zou het geen probleem moeten zijn. Zouden er trouwens veel moslims in Nederland zijn die een regeling met hun werk hebben getroffen zodat ze naar het vrijdaggebed kunnen? Bv parttime werken, op vrijdag eerder stoppen maar op andere dagen ter compensatie wat langer doorgaan of zich nooit laten inroosteren op vrijdag tijdens het gebed ? Inderdaad.. Maar wat doe je aan mensen als To the lootje.. enige wat ze kunnen is zich opwinden om iets wat ze niks aan gaat.. Toegeven is ook moeilijk voor sommige, vooral mensen met hartklachten.. :zwaai:

Pista
12-09-2004, 19:35
Origineel gepost door Raihana Je hart zal wel zwart en vol haat zijn.. Zoals jouw hart zwart en vol haat is tegen al wat westers is?

Raihana
12-09-2004, 19:35
Origineel gepost door ElAlamein Nee, integendeel, het is vol licht en waarheid, want Boeddha woont in mij! Een Jodin die in Boeddha gelooft.. :confused: What ever..

Mozarella
12-09-2004, 19:42
Ik vind het best als er maar niet midden in de nacht gejengeld wordt.

klonbyz
12-09-2004, 19:47
Origineel gepost door ElAlamein Nee, integendeel, het is vol licht en waarheid, want Boeddha woont in mij! LoL het wordt steeds gekker met die kiboets-gevallen.

moppi
12-09-2004, 19:48
Origineel gepost door ElAlamein Nee, integendeel, het is vol licht en waarheid, want Boeddha woont in mij! hahahhaha boeddha?? aha dat verklaart je domme reacties dus aub pleur op en ga na je stenen beeldje klagen en aanbidden:D hahah boeddha.. :giechel: :giechel:

ElAlamein
12-09-2004, 22:18
Origineel gepost door moppi hahahhaha boeddha?? aha dat verklaart je domme reacties dus aub pleur op en ga na je stenen beeldje klagen en aanbidden:D hahah boeddha.. :giechel: :giechel: hahahhahAllah?? aha dat verklaart je domme reakties, dus pleur op, en ga naar je stenen vierkantje rondjes draaien, en aanbidden. hahahAllah.. :giechel: :giechel: De WERELD WORDT GEREGEERD door DOMHEID, moppie van me!

klonbyz
12-09-2004, 22:22
Origineel gepost door ElAlamein hahahhahAllah?? aha dat verklaart je domme reakties, dus pleur op, en ga naar je stenen vierkantje rondjes draaien, en aanbidden. hahahAllah.. :giechel: :giechel: De WERELD WORDT GEREGEERD door DOMHEID, moppie van me! Liever dat dan rondjes draaien in een 3-jarig kindje zoals dat in jouw heilige geschrift de Talmud wordt gezegd

ElAlamein
12-09-2004, 22:23

Zodra de islamitiese wereld alle beperkingen die andersgelovigen worden opgelegd, uit bant, en opheft, dan staan we op voet van gelijkheid! En jullie weten heel goed wat ik bedoel! Alleen een groot aantal nederlanders is nog niet helemaal op de hoogte hoe "tolerant" de Islam is, in haar oorspronkelijke gebieden, ten aanzien van andersdenkenden. Maar jullie wel! Profiteren van die onwetendheid, is natuurlijk lekker, maar IK LUID de KLOK!

Pagina's : [1] 2