Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wijnsteenzuur...

farah20
20-12-2010, 14:54

Is dit alcohol? Heb een vis filet gekocht en dat zit erin, wie weet dit? Op wikepedia word ik ook niet wijzer.

Disputatio
20-12-2010, 15:00
Is dit alcohol? Heb een vis filet gekocht en dat zit erin, wie weet dit? Op wikepedia word ik ook niet wijzer. wikipedia: Wijnsteenzuur, vooral de L-(+)-vorm, komt deels vrij of deels in gebonden toestand van nature voor in vele vruchten, zoals in druiven en pompelmoezen. Zouten ervan kunnen soms kristalliseren in druivensap. De D-(-)-vorm komt zelden voor in de natuur en de mesovorm helemaal niet. Als voedseladditief heeft het de code E 334. Wijnsteenzuur geeft grotendeels dezelfde reacties als citroenzuur. Het wordt gebruikt in de geneeskunde, de textielnijverheid en de cosmetica-industrie (haarverf). Het is tevens een bestanddeel van het Fehlings-reagens waarmee monosacchariden kunnen worden aangetoond hoewel ook andere stoffen zoals aldehyden een positieve reactie kunnen geven. Salutem

farah20
20-12-2010, 16:00
wikipedia: Wijnsteenzuur, vooral de L-(+)-vorm, komt deels vrij of deels in gebonden toestand van nature voor in vele vruchten, zoals in druiven en pompelmoezen. Zouten ervan kunnen soms kristalliseren in druivensap. De D-(-)-vorm komt zelden voor in de natuur en de mesovorm helemaal niet. Als voedseladditief heeft het de code E 334. Wijnsteenzuur geeft grotendeels dezelfde reacties als citroenzuur. Het wordt gebruikt in de geneeskunde, de textielnijverheid en de cosmetica-industrie (haarverf). Het is tevens een bestanddeel van het Fehlings-reagens waarmee monosacchariden kunnen worden aangetoond hoewel ook andere stoffen zoals aldehyden een positieve reactie kunnen geven. Salutem Dank je :) ik had dit inderdaad gelezen. Maar begreep er niks van. Dus het is geen alchohol?!

Disputatio
20-12-2010, 16:33
Dank je :) ik had dit inderdaad gelezen. Maar begreep er niks van. Dus het is geen alchohol?! Nope, het is geen alcohol. :) Dat denken veel mensen. Salutem

Mother_Scarface
20-12-2010, 16:45

Dank je :) ik had dit inderdaad gelezen. Maar begreep er niks van. Dus het is geen alchohol?! Heb jij nooit scheikunde op school gehad? En antw op je vraag, nee geen alcohol. Daarom spoor ik meiden altijd aan, om eerst een gedegen opleiding af te ronden alvorens te trouwen.

farah20
20-12-2010, 21:16
Heb jij nooit scheikunde op school gehad? En antw op je vraag, nee geen alcohol. Daarom spoor ik meiden altijd aan, om eerst een gedegen opleiding af te ronden alvorens te trouwen. Nee school was niks voor mij en scheikunde al helemaal niet, maar bedankt voor je antwoord. :)