Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : als je gelukkig ben, ben je een egoist.

RaZer
23-12-2002, 14:23

Ik heb hier veel over nagedacht.. Ik zal eerst gewoon stelling hier neerzetten en dan kijken wat jullie ervan zeggen en of jullie het snappen.. Ik zal er later ook op reageren. Dus de stelling luid: Om gelukkig te zijn moet je egoistich denken. Let op mensen dit is een stelling!!

narcis
23-12-2002, 14:31
juist niet!!!!!!!

Mocro4eva
23-12-2002, 14:35
Ik denk dat de stelling tot op een bepaalde hoogte wel juist is, omdat wanneer je rekening zult houden met alles en iedereen om je heen het wel moeilijk kan zijn om gelukkig worden. Aan de andere kant hoef je ook helemaal niet egoistisch te zijn om gelukkig te zijn. Wat de een gelukkig maakt kan de andere ongelukkig maken. Het kan toch zijn dat iemand gelukkig is wanneer hij of zij veel voor andere mensen doet. Een altruist hoeft niet per definitie ongelukkig te zijn, toch?

Cina
23-12-2002, 14:36
Ik snap de stelling geloof ik: Wanneer je geen rekening houdt met anderen en alleen doet waar jij zin in hebt (en dus altijd je zin krijgt), zul je gelukkig zijn. Bedoel je dat? Maarrrrrr.... Dan ben je 'blind' gelukkig. Je negeert je gevoelens, want hoe kun je gelukkig zijn als je weet dat je 'egoistisch' bent en andere mensen misschien bewust kwetst... Ik zou het niet kunnen...:(

saila
23-12-2002, 14:38

:jammer: juist niet

narcis
23-12-2002, 14:42
Origineel gepost door RaZer Ik heb hier veel over nagedacht.. Ik zal eerst gewoon stelling hier neerzetten en dan kijken wat jullie ervan zeggen en of jullie het snappen.. Ik zal er later ook op reageren. Dus de stelling luid: Om gelukkig te zijn moet je egoistich denken. Let op mensen dit is een stelling!! Als je als egoist je leven doorbrengt zul je altijd een slecht gevoel overhouden, je zult altijd wel denken : had ik dat maar anders gedaan,dan zouden meer mensen profijt ervan hebben en meer mensen netzo gelukkig als jou zijn.

PerfectTangawia
23-12-2002, 14:43
Origineel gepost door Cina Ik snap de stelling geloof ik: Wanneer je geen rekening houdt met anderen en alleen doet waar jij zin in hebt (en dus altijd je zin krijgt), zul je gelukkig zijn. Bedoel je dat? Maarrrrrr.... Dan ben je 'blind' gelukkig. Je negeert je gevoelens, want hoe kun je gelukkig zijn als je weet dat je 'egoistisch' bent en andere mensen misschien bewust kwetst... Ik zou het niet kunnen...:( IK GA MET JOU MEE..... :goedzo: TANGAWIA

DEUGNIET
23-12-2002, 14:46
Origineel gepost door PerfectTangawia IK GA MET JOU MEE..... :goedzo: TANGAWIA jij gaat met iedereen mee.

Toufik19
23-12-2002, 14:48
als je gelukkig bent,ben je een egoist als je ongelukkig bent,ben je een egoist

PerfectTangawia
23-12-2002, 14:54
Origineel gepost door DEUGNIET jij gaat met iedereen mee. ZEKER NIET MET JOU............ SO BACK OFF... OKE... TANGAWIA

RaZer
23-12-2002, 15:40
Nou wat ik ermee bedoel is... Nou hoe kan je gelukkig zijn.. Kunnen jullie dat zeggen? heb je nieuws gezien en gezien hoeveel mensen daar doodgaan van de honger. heb je gezien hoe de mensen in Palestina worden onderdrukt. Hoe vaak er mensen onschuldig dood gaan door geweld en ga zo maar door. Dus je bent dan zoals cina zei blind gelukkig. Dus als wij opeens verliefd zijn of je moeder doet wat voor je zoals hierboven staat ben je dus blind gelukkig want er zijn heel veel mensen die ongelukkig zijn. Ofterwijl ik denk dat echte GELUK niet bestaat. Niet op aarde tenminste! Maar wel bij Allah (vzmh) alleen daar zullen we echt gelukkig zijn. Hier op aarde is het alleen maar schijn en een vorm van egoisme. Hoe kan het dan dat er mensen zijn die zeggen ik ben gelukkig terwijl je broeders (misschien heel ver weg maar het zijn je broeders) zoveel ongeluk hebben. Ofterwijl je moet je ogen dichtdoen voor die dingen om gelukkig te zijn ofterwijl je denkt aan je zelf en dus egoistisch. Vandaar mijn stelling waar ik het mee eens ben en nee ik heb het niet van een site heb ik er gewoon goed over nagedacht hehe.. Kijk een naar me bericht alleen met yasmina en kijk hoelaat het was ;)

RaZer
23-12-2002, 15:48
Origineel gepost door Toufik19 als je gelukkig bent,ben je een egoist als je ongelukkig bent,ben je een egoist Deze vind ik ook goed :goedzo: want als je ongelukkig ben denk je aanjezelf. terwijl jij het heel goed heb vergeleken met andere mensen.. en dat van als je gelukkig ben ben je egoist ook.. dat heb ik al uitgelegd

ArabLady
23-12-2002, 18:09
IK BEN MN NUMMER 1 BEN IK NU EGOIST? ZO JA....DAN MOET DAT DAN MAAR gotto love myself before i can love myself

ArabLady
23-12-2002, 18:10
hahahah before i can love someone else bedoel ik!!!!!! undercover egoisme?

RaZer
23-12-2002, 18:25

Waarom willen sommige mensen grappig zijn terwijl ze dat helemaal niet zijn. Het is toch niet moeilijk om een keer serieus te reageren? Blijkbaar wel in ieder geval voor die mensen.. Je bent niet grappug :zwaai: