Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : de 7de huwelijksdag

liefduifje
11-09-2004, 19:59

wat is hier de bedoeling van? Komen jouw ouders en schoonouders dan naar je toe? Ga je zelf op bezoek? En wie weet wat de achterliggende gedachte van die dag eigenlijk is? Ben erg nieuwsgierig.....

Moeltazemaa
12-09-2004, 11:40
Bij ons gaat de bruid samen met haar schoonmoeder naar haar ouders.

Najib26
12-09-2004, 11:48
Dat is allemaal bijgeloof. Doe gewoon waar je zin in hebt (binnen de grenzen van de islam natuurlijk).

Najib26
13-09-2004, 00:09
Origineel gepost door riffmocro Correctie.......... Het is cultuur in de Marokkaanse Cultuuur duurt een vruiloft 3 dagen en volgen er 7 bruidsdagen de 7e dag komen de familie van de bruid bij de bruid haar schoonouders thuis....Als we het over een Islamitische bruiloft hebben moet et zo eenvoudig mogelijk dus maar 1 dag en vrouwen en mannen appart geen muziek alleen een adjoum en vrouwen die zingen maar hun stem niet verheffen..... Iedergeval er is verschil tussen: Geloof, Bijgeloof en Cultuur.... Ik ben moslim, dus ik kies voor de islam. Er zijn zoveel culturele dingen die haram zijn, en sommigen voegt men toe aan de godsdienst.

minous21
13-09-2004, 10:20

Origineel gepost door Moeltazemaa Bij ons gaat de bruid samen met haar schoonmoeder naar haar ouders. Verschilt per regio (in Marokko dan)...... :)

MerCi
13-09-2004, 10:58
Origineel gepost door riffmocro Correctie.......... Het is cultuur in de Marokkaanse Cultuuur duurt een vruiloft 3 dagen en volgen er 7 bruidsdagen de 7e dag komen de familie van de bruid bij de bruid haar schoonouders thuis....Als we het over een Islamitische bruiloft hebben moet et zo eenvoudig mogelijk dus maar 1 dag en vrouwen en mannen appart geen muziek alleen een adjoum en vrouwen die zingen maar hun stem niet verheffen..... Iedergeval er is verschil tussen: Geloof, Bijgeloof en Cultuur.... Haha, wat je hierboven beschrijft kan men maar blijven doorgaan met bruiloft vieren, da's in totaal dan 10 dagen :schrik: . Ik denk dat zelf dit verschilt in de Marok. cultuur. Ik ben 't gewend dat men 2 dagen 'n bruiloft houdt ( 1 henna-dag en 'rna de echte bruiloftdag) . Daarna mogen man en vrouw zelf weten wat ze met de rest van hun leven gaan doen. Je kan na 7 dagen bij je ouders langs gaan, maar dit kan ook na 3, 4 of hoeveel dagen dan ook..

najat20
13-09-2004, 12:00
samen met jiou man naar je ouders gaan \

yasmina112
13-09-2004, 12:48
Dat je ouders zelf naar je toe komen

ynna
19-09-2004, 12:15
Jij en je man gaan naar je ouders toe dat er gedans word of niet hangt van het moment en de mensen zelf af op dat moment zelf maar is geen verplichting