Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Onvruchtbaar en dan???

Pagina's : [1] 2

Noesajbah
23-12-2002, 13:28

Stel je krijg te horen dat je onvruchtbaar bent?? Allah i7fad , maar als Allah dat wil dan kunnen we alleen maar elhamdoelilleh zeggen. Maar hoe ga je daarmee om? Stel jij als vrouwzijnde bent onvruchtbaar en jouw man wil dolgraag kinderen hebben, iwa hij vraagt je toestemming om een tweede vrouw te nemen, zul je akkorrd gaan, of is het eens samen altijd samen?? En hoe denken jullie over adoptie??? Een islamitische weesje in huis halen en haar zo behandlen net of het je eigen vlees en bloed is?? En als je dat kind in huis haalt, hoe ga je daarmee om, laat je haar jouw mama en je man papa noemen , of zeg je van het begin ; ik ben je mama niet etc noem me maar tante of zoiets en legt haar vanaf het begin zo goed mogelijk de situatie uit? En stel je eens voor de man is onvruchtbaar, en jij wil zo graag kinderen hebben, ben je dan bereid om te scheiden en je leven met iemand anders op te bouwen om kinderen te krijgen?? Als ik onvruchtbaar zou zijn, dan zou ik insha allah een kind adopteren, bij mij in huis halen, of haar/hem zo financieel steunen dat degene niets tekort komt!!Maar als mijn man zo graag kinderen wil hebben, en dus een tweede vrouw zou willen hebben, dan zou ik hem daarvoor toestemming geven, maar alleen zou ik dan van hem willen scheiden, klinkt raar, maar ik kan niet anders!!Zo ben ik! Als mijn man onvruchtbaar zou zijn, dan zou ik tot mijn dood bij hem blijven!!Ik heb er voor gekozen om met hem te trouwen, iwa dan moet ik er ook voor hem zijn in de mindere goede tijden!Het is iets wat Rabbi swt uiteindelijk voor ons heeft besloten! Maar goed Allah i7fad ik gun dit niemand, maar als Allah het zo wil dan kan ik niks anders zeggen dan elhamdoelilleh. En nu wil ik weten hoe jullie daarover denken. Noesje

Noesajbah
23-12-2002, 13:43
Origineel gepost door Mystycus Klonen! reageerbuisbaby! Een eitje van iemand anders gebruiken en dan in je baarmoeder inplanteren..... Waar zouden we zijn zonder de techniek van tegenwoordig....dus maak je je maar geen zorgen..... ;) Alsjeblieft Mystycus!!geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt!! Klonen, allah i7fad!! En dan nog geloof ik echt niet dat dat kind zo gezond is als een normale kind en ten tweede, een eitje van iemand anders?? Dan kan ik net zo goed scheiden en een andere man nemen!! Ben blij met de techniek van tegenwoordig maar dit vind ik 100 keer niks!! Noesje :zwaai:

Noesajbah
23-12-2002, 14:19
Origineel gepost door flour adoptie zou zeker ten sprake komen maar een tweede vrouw hmm ik denk het niet. Mijn oom en tante kunnen samen ook geen kids krijgen maar zij hebben het geaccepteerd en leven al 15 jaar samen, ze zeggen altijd dat het wel positief is want zij reizen veel en dan kunnen er geen kids bij zijn. Yep flour bij mij zou adoptie ook ter sprake komen maar een tweede vrouw ook niet!! Elhamdoelilleh wat betreft je oom en tante!Zij hebben het geaccepteerd, maar toch een leven zonder kinderen is toch wel heeeeeeeeel anders!!en het is nu wel dat ze zeggen je kan lekker reizen zonder de kids etc etc, maar het liefst hadden ze ook kinderen gehad!Maar goed, Allah heeft het zo voor hen beslist een ook daarvoor moeten we dankbaar zijn! Noesje

amianis
23-12-2002, 14:22
hey, ik zou ook voor adoptie gaan, ik wil zelfs een kindje adopteren zelfs al kan ik nog duizend kinderen van mezelf kijgen (ik bedoel van mijn man, je weet wel). interesante topic, ben beniuwd naar de reacties. xxx

Noesajbah
23-12-2002, 14:28

Origineel gepost door amianis hey, ik zou ook voor adoptie gaan, ik wil zelfs een kindje adopteren zelfs al kan ik nog duizend kinderen van mezelf kijgen (ik bedoel van mijn man, je weet wel). interesante topic, ben beniuwd naar de reacties. xxx Dus jij zal hoe dan ook insha allah kinderen adopteren?? Noesje

chakir75
23-12-2002, 14:33
Als je trouwt met een vrouw moet datzijn omdat je van haar houdt. je trouwt niet met iemand om je hele leven met haar te delen totdat het blijkt dat ze geen kids kan krijgen. Maakt het voor mijn liefde voor haar wat uit als ze geen kinderen kan krijgen? Nee. Adopteren zou inderdaad een mogelijkheid zijn, of neefjes en nichtjes vaak laten logeren. Een kind krijgen is een grote verantwoordelijkheid. 9 van de 10 gezinnen hebben kinderen meteen de eerste jaar na de datum van het huwelijk. En waarom? omdat men er van overtuigd is dat een leven zonder kinderen geen leven is. Ik kies zelf voor om een leven vol liefde te hebben zonder kinderen dan te hertrouwen en dan wel kinderen te hebben met een vrouw die niet mijn eerste keus/liefde is. Chakir

Noesajbah
23-12-2002, 14:43
Origineel gepost door chakir75 Als je trouwt met een vrouw moet datzijn omdat je van haar houdt. je trouwt niet met iemand om je hele leven met haar te delen totdat het blijkt dat ze geen kids kan krijgen. Maakt het voor mijn liefde voor haar wat uit als ze geen kinderen kan krijgen? Nee. Adopteren zou inderdaad een mogelijkheid zijn, of neefjes en nichtjes vaak laten logeren. Een kind krijgen is een grote verantwoordelijkheid. 9 van de 10 gezinnen hebben kinderen meteen de eerste jaar na de datum van het huwelijk. En waarom? omdat men er van overtuigd is dat een leven zonder kinderen geen leven is. Ik kies zelf voor om een leven vol liefde te hebben zonder kinderen dan te hertrouwen en dan wel kinderen te hebben met een vrouw die niet mijn eerste keus/liefde is. Chakir Dat klopt chakir75, dat je met iemand trouwt omdat je van degene houdt en je zult dan niet van degne minder houden als blijkt dat degene onvruchtbaar is, maar als je goed kijkt, dan is dat in onze huidige maatschappij wel te zien, de meeste mannen, willen dan niet meer met een vrouw zitten die geen kinderen kan krijgen, spijtig genoeg, maar ja ze mogen 4 vrouwen nemen, dus als ze daarvan gebruik maken! En bij de meeste mensen zijn kinderen heel belangrijk in het gezin/huwelijk.Jij en ik denken er anders over, maar er zijn zat mensen die daar heel veel waarde aan hechten! Dus wat jij zegt dat je liever je eerste liefde hebt die onvruchtbaar is dan een tweede vrouw die kinderen kan krijgen, ja das jouw keus maar spijtig genoeg denken een heleboel mannen daar anders over!En het ergste is dat zelfs sommige mensen dat niet accepteren en niet eens elhamdoelilleh zeggen, maar het als iets slechts zien!Vooral bij de vrouw! Noesje

Tijn
23-12-2002, 14:50
Origineel gepost door amianis hey, ik zou ook voor adoptie gaan, ik wil zelfs een kindje adopteren zelfs al kan ik nog duizend kinderen van mezelf kijgen (ik bedoel van mijn man, je weet wel). interesante topic, ben beniuwd naar de reacties. xxx opzich een nobel streven :goedzo: , Maar over adopteren moet je niet te licht denken........Mensen adopteren kinderen in de eerste plaats voor zichzelf en niet om een kind te helpen, deze vergissing wordt nog wel eens gemaakt! Adopteren wil dan ook nog wel eens iets minder "leuk" uitpakken dan verwacht, ontstaan spanningen/conflicten etc.....

chakir75
23-12-2002, 14:52
4 vrouwen? bigamie dat mag al niet meer in Nederland. in Marokko moet de eerste vrouw 9en eventuel;e andere vrouwen eerst toestemming geven d.m.v. een handtekening) zodat de man met een andere mag trouwen. En 4 vrouwen mogen is onzin, want je moet elke vrouw evenveel aandachtgeven. En dat kan nooit. Ik zou altijd 1 vrouw willen, want daar heb ik als het goed is mijn handen aan vol. Liefde is in goede en slechte tijden. het is maar hoe je het opvat als een van de partners onvruchtbaar is. Dan moet je je daar maar bij neerleggen. God heeft het zo gewild. vaak zeggen de meeste mensen god heeft het zo gewild, maar ondertussen wel een 2de vrouw. mensen zijn zo hypocriet. Chakir

PerfectTangawia
23-12-2002, 15:03
Origineel gepost door Mystycus Klonen! reageerbuisbaby! Een eitje van iemand anders gebruiken en dan in je baarmoeder inplanteren..... Waar zouden we zijn zonder de techniek van tegenwoordig....dus maak je je maar geen zorgen..... ;) WAT JIJ NU ZEGT.. IS HARAM.. DAT MAG ABSOLUUT NIET.. EEN EITJE VAN IEMAND ANDERS IN JE BAARMOEDER... TANGAWIA

Noesajbah
23-12-2002, 15:06
Origineel gepost door chakir75 4 vrouwen? bigamie dat mag al niet meer in Nederland. in Marokko moet de eerste vrouw 9en eventuel;e andere vrouwen eerst toestemming geven d.m.v. een handtekening) zodat de man met een andere mag trouwen. En 4 vrouwen mogen is onzin, want je moet elke vrouw evenveel aandachtgeven. En dat kan nooit. Ik zou altijd 1 vrouw willen, want daar heb ik als het goed is mijn handen aan vol. Liefde is in goede en slechte tijden. het is maar hoe je het opvat als een van de partners onvruchtbaar is. Dan moet je je daar maar bij neerleggen. God heeft het zo gewild. vaak zeggen de meeste mensen god heeft het zo gewild, maar ondertussen wel een 2de vrouw. mensen zijn zo hypocriet. Chakir In ieder geval je mag 4 vrouwen hebben van de Islam, en het kan wel degelijk!!Er zijn wel degleijk mannen die zich aan de regels van de Islam houden en de vrouwen gelijk behandelen, maar jammer genoeg zijn het er niet zoveel! En het is de keuze die je maakt!Als jij niet zonder kinderen kan, dan heb je de keus of om een kind te adopteren of om een tweede vrouw te nemen!!Met toestemming van je eerste vrouw!Ik persoonlijk zou daar niet moeilijk om doen!Gos heeft het dan gewild dat ik onvruchtbaar ben, maar als mijn echtgenoot toch nakomelingen wil hebben, ja wie ben ik om hem tegen te houden, hij doet dan niet iets verkeerds!! Alleen moet hij me dan wel toestemming vragen en zullen we het dan eens moeten worden hoe hij het wil aanpakken.Maar op zich is er niets verkeerds aan. Noesje

PerfectTangawia
23-12-2002, 15:07
IKZELF ZOU OOK KIEZEN OM IEMAND TE ADOPTEREN.. IK HELP NU OOK EEN MEISJE UIT PALESTINA.. DIE GEEN VADER HEEFT EN ALLEEN EEN MOEDER... DUS HET IS EEN SOORT ADOPTIE KIND DIE IK FINANCIEEL HELP.. IS HEEL LEUK OM TE DOEN.. GEEF JE OOK EEN GOED GEVOEL... TANGAWIA

Jemal2002
23-12-2002, 15:08
Ik aantal kinderen die ik zou willen voor mezelf zou adopteren. 3 dus….. Profeet (vzmh) heeft het aanbevolen

Noesajbah
23-12-2002, 15:09
Origineel gepost door Tijn opzich een nobel streven :goedzo: , Maar over adopteren moet je niet te licht denken........Mensen adopteren kinderen in de eerste plaats voor zichzelf en niet om een kind te helpen, deze vergissing wordt nog wel eens gemaakt! Adopteren wil dan ook nog wel eens iets minder "leuk" uitpakken dan verwacht, ontstaan spanningen/conflicten etc..... Maar als je een kind adopteert dan help daarmee jezelf en het kind??? Jij ziet het dan als een kind die jij nooit kan krijgen en dat kind ziet dan die mensen als degene die haar ouders vervangen. maar 1 ding je moet het kind wel altijd duidelijk maken dat ze niet van jouw vlees en bloed is!! Noesje

Tijn
23-12-2002, 15:19

Origineel gepost door Noesajbah Maar als je een kind adopteert dan help daarmee jezelf en het kind??? Jij ziet het dan als een kind die jij nooit kan krijgen en dat kind ziet dan die mensen als degene die haar ouders vervangen. maar 1 ding je moet het kind wel altijd duidelijk maken dat ze niet van jouw vlees en bloed is!! Noesje ....je kan volgens mij heel lang lullen over de voor en nadelen.....praktijk is jammergenoeg dat `t regelmatig fout gaat.......wil hiermee niet zeggen dat je `t per definitie niet moet doen, maar wel eerst heeeeeeel goed erover nadenken en nog een keer en nog en keer...... ;) {in de Westerse cultuur wordt een geadopteerd kind ook nog wel eens gebruikt om mee te showen, is een statussymbool (kind adopteren is ook vrij duur).......en dat lijkt me geen goed uitgangspunt!}

Pagina's : [1] 2