Bekijk originele versie : geen schadevergoeding na diefstal auto
Salaam allemaal,
Ik heb jullie tips en adviezen nodig..ruim een maand geleden is mijn auto gestolen in mijn straat. Ik verloor mijn autosleutel en heb op straat gezocht, ik wist zeker dat de sleutel thuis is kwijtgeraakt, ik hoopte dat hij boven zou drijven.. maar na een paar dagen zag ik dat mijn auto weg was!!! Natuurlijk politie aangifte gedaan enz.. contact opgenomen met de autoverzekering enzo. Ik kreeg een formulier van 10 pagina's die ik moest invullen. Nou gisteren kreeg ik een brief met de mededeling dat ik GEEN schadevergoeding krijg omdat ik geen maatregelen had genomen om diefstal te voorkomen zoals slot vervangen...
Nou, ik kreeg zowat hartverzakking!!! Dat kan toch niet? hier gaat niet om een paar duizend euro's, maar veel meer.. die ben ik gewoon kwijt, ik heb 7 jaar voor moeten sparen! Ik heb teruggemaild dat ik nogal onzorgvuldig en gemakkelijk vind, ik vind dat ze meer onderzoek moeten doen, ik had echt verwacht van de verzekering dat ze hier op bezoek komen om samen te bespreken en buurtonderzoek te doen. Nee ik kreeg alleen een brief met die mededeling, klaar!!! :(
Ik heb niet voor niks verzekering tegen diefstal afgesloten..
Wie heeft zoiets meegemaakt en wat kan ik verder doen?
Groetjes Mizzy
Ja, maar zo is het wel.
Je had niet moeten zeggen dat je de sleutel verloren hebt, want daardoor ben je niet voldoende zorgvuldig geweest. Het is wat anders als de sleutel gestolen is, of als de auto gestolen is zonder behulp van de sleutel. Maar de auto is gestolen omdat jij geen maatregelen hebt genomen. In dit geval valt jou een verwijt te maken.
Wel lullig voor je, maar je had nooit de waarheid moeten zeggen, want je bent niet verzekerd tegen diefstal veroorzaakt door je eigen onzorgvuldigheid. Dat is met alle verzekeringen zo. En waarom moeten ze een onderzoek doen? Uit je eigen verklaring blijkt duidelijk de reden van de diefstal. Een onderzoekje is in hun optiek niet meer nodig.
Virtual_
18-12-2010, 17:26
Hoe duur was deze auto?? Dat kan echt niet. Een auto en walou schadevergoeding. Dat is echt hard.
Je moet gelijk het slot vervangen.
En als je een startonderbreker heb, had je die een andere code kunnen geven. Je had de auto in je garage kunnen zetten. Je had zoveel kunnen doen. Maar je sleutel kwijt zijn en de auto waar je naar eigen zeggen 7 jaar voor heb gespaard zo maar laten staan terwijl je voor relatief weinig de sloten kunt vervangen ruikt naar verzekeringsfraude, dat begrijp je zelf ook wel?
Ben je de sleutel blijkbaar niet kwijtgeraakt in huis maar op straat.
Die is nu al verkocht in Polen of Wit-Rusland, of de onderdelen zitten op de auto's van je geliefde broeders in Duitsland.
Je kan proberen te doen wat iedere buitenlander doet: gewoon roepen discriminatie. Zielig doen bij Hart van Nederland en steunpunt discriminatie laten werken. Je ben meer dan een gemiddelde Nederlander dus moeten er voor jou andere regels gelden, dat soort idee.
Of een paar doodsbedreigingen op het kantoor van de verzekering om toch nog iets terug te krijgen. De politie neemt de aangiftes dan toch niet op, als de verzekering al toestaat dat die worden gedaan. En als die wel worden opgenomen, dan ga je nog vrijuit. PvdA moet je daarvoor bedanken.
..Lina..
19-12-2010, 10:05
Heb je al op marktplaats gekeken?
Soumaya.
19-12-2010, 10:12
Je moest inderdaad zeggen dat de sleutel gestolen was..
Maar goed, je kan hier juridisch verder geen stappen tegen ondernemen denk ik. Hopen dat de politie je auto terugvindt, en dan nog hopen dat je je auto terugkrijgt want dat is dan ook maar de vraag.
Hoi hoi,
Bedankt voor jullie reacties.. ik dacht dat mijn sleutel thuis is kwijtgeraakt, dus niet op straat. Ik merkte al snel dat mijn sleutel niet in mijn jaszak zat, ben ik gelijk gaan zoeken. We zagen nergens en zeiden tegen elkaar dat het vast thuis is. Maar thuis konden we ook niet gelijk vinden, dus ik hoopte dat hij boven zou drijven... toen de auto weg was, dacht ik shit, de sleutel was op straat gevallen!
Nee ik weet dat de auto nooit meer terugkomt, het is een populaire MPV en is zeker naar het buitenland gegaan, ja... pff ik heb echt dagenlang geslapen. Mijn man zei ook dat juridisch stappen geen zin heeft, pff... ik moet me er maar bij neerleggen..
Groetjes Mizz Fez
l7obl3mar
21-12-2010, 16:05
Hoi hoi,
Bedankt voor jullie reacties.. ik dacht dat mijn sleutel thuis is kwijtgeraakt, dus niet op straat. Ik merkte al snel dat mijn sleutel niet in mijn jaszak zat, ben ik gelijk gaan zoeken. We zagen nergens en zeiden tegen elkaar dat het vast thuis is. Maar thuis konden we ook niet gelijk vinden, dus ik hoopte dat hij boven zou drijven... toen de auto weg was, dacht ik shit, de sleutel was op straat gevallen!
Nee ik weet dat de auto nooit meer terugkomt, het is een populaire MPV en is zeker naar het buitenland gegaan, ja... pff ik heb echt dagenlang geslapen. Mijn man zei ook dat juridisch stappen geen zin heeft, pff... ik moet me er maar bij neerleggen..
Groetjes Mizz Fez
Je kan het proberen? misschien kan het toch nog goed komen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.