Bekijk originele versie : ik heb een schuld..
Watermeloen
10-09-2004, 16:35
van 189 euro.. en ik kan t nie betale :( k ben pas 16.. heb geen werk (dood gegaan door zoeken) en weet niet waar ik t vandaan moet halen..ik heb t financieel ook nooit echt goed gehad en ik ben bang om een lening te nemen..door rente enzo..is haram..wat moet ik doen???? i'm desparate.. binne een week anders deurwaarder..mommie is gonna kill meeeee
(ps profiel is nie van mij)
:o heb je geen broers of zussen die je kunnen helpen
Miss_Nerd
10-09-2004, 16:37
Beterzzz ga je naar je brada......!!! of je sistha....
of je matties.....! of je chimeid...
Gaa Never.... een lening nemen.. je komt alleen maar dieper in de schulden..enne daar kom jij amper in aanmerking je bent te JOng....
Ik wens je goood lucckie BOY...... enne wees nie bang voor die deurwaarder.....
ze bluffen altijd en willen je bang maken.. he tis hen gelukt ook,...
Anders moet je proberen om een regeling met de desbetreffende instantie proberen te treffen!!
Origineel gepost door Watermeloen
van 189 euro.. en ik kan t nie betale :( k ben pas 16.. heb geen werk (dood gegaan door zoeken) en weet niet waar ik t vandaan moet halen..ik heb t financieel ook nooit echt goed gehad en ik ben bang om een lening te nemen..door rente enzo..is haram..wat moet ik doen???? i'm desparate.. binne een week anders deurwaarder hhhmmmmmmmmmmmmmm jij bent 16 jaar toch? dus kan jij geen schuld hebben je ouders zijn aansprakelijk voor jou je bent niet boven de 18 dus kom met iets nieuws
Watermeloen
10-09-2004, 16:44
Origineel gepost door tattie
hhhmmmmmmmmmmmmmm jij bent 16 jaar toch? dus kan jij geen schuld hebben je ouders zijn aansprakelijk voor jou je bent niet boven de 18 dus kom met iets nieuws
ja dehhhhhhhh zij heeft ondertekend maar ik moet het wel elke x uit mijn eigen zak betale.. zij weet er nog niet van want ze heeft die brief nog niet gelezen en dat wil ik ontwijken..
waarom gelijk zo'n gare reactie!??!
DaNGeRouZLy
10-09-2004, 16:51
probeer als je kan lenen bij familie of vrienden
hoezo de deurwaarder ik neem aan dat je niet op jezelf woont :confused:
missalhoeceima
10-09-2004, 17:36
weet niet of je je hierdoor beter gaat voelen maar wat the **** is 200 euro ik heb duidenden euros schuld, dan word je pas chagerijnig
DaNGeRouZLy
10-09-2004, 17:42
Origineel gepost door missalhoeceima
weet niet of je je hierdoor beter gaat voelen maar wat the **** is 200 euro ik heb duidenden euros schuld, dan word je pas chagerijnig
voor een 16 jarige een hoop :zwaai:
Lella_Roosje
10-09-2004, 18:09
Ga eens naar www.nibud.nl
Er is zo`n instelling die jongeren helpt met schulden. Ze maken dan allerlei regelingen waarin je je schuld per maand kan aflossen. Ik weet alleen niet meer hoe die instelling heet, maar als het goed is, staat het ergens op nibud.nl.
Hoe kom je eigenlijk aan die schuld als ik vragen mag?? :o
L7hobi_zina
10-09-2004, 18:14
Luister,
geloof me.. die Deurwaarder is Bullshit! Wij hadden ook wel eens een hele hoge rekening moeten betalen omdat we vergeten waren de vorige rekening te betalen.. ! Een soort Boete zeg maar! Mohiem, we wouden hem dus niet betalen en ze zeiden dat ze die week nog een deurwaarder zouden sturen..!
Week 1.. Nog een brief..
Week 2 Nog een
Week 3 Nog 1
Week 4 Nog 1
En ga zo maar door.. totdat we ziek werden van die brieven en ze met een harde telefoontje duidelijk hebben gemaakt dat we niet gaan betalen.. :) En opeens zijn ze weg uit je leven..
Dus maak je geen zorgen.. Whollah! Je bent zelfs nog 16! wat gaan ze je maken? walou! ;)
LaMorena
10-09-2004, 19:01
Je moet eigenlijk gewoon bellen en vragen om een regeling. Leg uit dat je 16 bent en dat je nog geen baan hebt en het niet tegen je ouders durft te vertellen. Er zijn namelijk soms deurwaarders met een hart. Er zijn er weinig kan ik je vertellen maar ze bestaan wel.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.