Bekijk originele versie : Geschikte kleding
Goudmeisje
10-09-2004, 15:02
Over 2 weken ga ik voor de Nederlandsewet trouwen inscha allah.
Mijn vraag is: wat de geschikte kleding om aan trekken op zo'n dag?
graag alleen serieuze reacties.
Alvast bedankt voor de tips!
Word het een feest of niet?
Goudmeisje
10-09-2004, 15:10
Origineel gepost door Echie
Word het een feest of niet?
Voor ons is het niet echt een feest, maar mijn collega's willen allemaal komen.
Ik dacht zelf aan een mooie driedelig jelleba.
Zo'n dag moet je zo sober mogelijk houden. Zie het als een verplichting. Ik zou niemand uitnodigen. Want anders wordt het een feest en werk je mee aan dat Nederlandse feest.
Goudmeisje
10-09-2004, 15:54
Origineel gepost door Najib26
Zo'n dag moet je zo sober mogelijk houden. Zie het als een verplichting. Ik zou niemand uitnodigen. Want anders wordt het een feest en werk je mee aan dat Nederlandse feest.
Voor mij is het ook alleen een formaliteit, maar mijn collega's komen toch allemaal, ik heb ze niet uitgenodigd. Ik heb tegen hun gezegd dat het voor ons geen feest is, maar ze willen toch komen.
Moet ik ze tegenhouden?
Goudmeisje
10-09-2004, 15:58
Origineel gepost door MademMaria
wat dacht je van een avondjurk??
Nee geen avondjurk, dat vind ik een beetje te overdreven voor zo'n formaliteit.
Ik hou het wel op mijn witte jelleba inscha allah.
Origineel gepost door Goudmeisje
Voor ons is het niet echt een feest, maar mijn collega's willen allemaal komen.
Ik dacht zelf aan een mooie driedelig jelleba.
is mooi toch :)
Mysticalia
10-09-2004, 16:17
:verliefd: witte jelaba is supermooi op zo'n dag :verliefd:
marocaan18
10-09-2004, 16:31
sexy lingerie
Origineel gepost door Goudmeisje
Voor mij is het ook alleen een formaliteit, maar mijn collega's komen toch allemaal, ik heb ze niet uitgenodigd. Ik heb tegen hun gezegd dat het voor ons geen feest is, maar ze willen toch komen.
Moet ik ze tegenhouden?
Ja ik vind van wel. Anders maak je er een haramfeest van. Je moet nu eenmaal die papieren ophalen. Dat is nu eenmaal verplicht. En als ze daar vragen waarom je geen familie of vrienden hebt meegenomen, dan zeg je dat je deze onzin helemaal niet wilt. En dat je alleen je papieren wilt. Als je collega's en familie meeneemt, dan denken ze dat je het oke vindt. En zo gaan ze deze onzin nooit afschaffen.
Mijn broertje was ook voor de Nederlandse wet getrouwd, maar ik ben er niet geweest.
Je hebt er sowieso fout aan gedaan door aan je collega's te vertellen dat je gaat trouwen. Mocht ik ooit trouwen dan ga ik ze dat echt niet vertellen. Zijn mijn zaken.
Atlas_Gebergte
10-09-2004, 16:36
Trouwens is het verplicht voor de nederlandse wet te trouwen? ik heb dat namelijk niet gedaan, ben alleen voor de marokkaanse wet getrouwd, vind het genoeg.
Origineel gepost door Atlas_Gebergte
Trouwens is het verplicht voor de nederlandse wet te trouwen? ik heb dat namelijk niet gedaan, ben alleen voor de marokkaanse wet getrouwd, vind het genoeg.
Volgens mij is 't toch wel handig om voor de Nederlandse wet te trouwen als je in Nederland woont. Als je kinderen krijgt moeten deze toch ook voor de Nederlandse wet zowel vader als moeder hebben.
@Goudmeisje: Zo'n driedelige jelaba is wel leuk en simpel voor zo'n dag. Allah ikemel belgier.
Hajar1979
13-09-2004, 09:37
Toen ik voor de NL wet ging trouwen, had ik een mantelpakje aan. Gewoon heel simpel en netjes!
Mijn ouders + schoonouders zijn niet meegegaan, die doen natuurlijk niet mee aan dan deze formaliteit. Mijn broer + zus daarentegen wel want die waren mijn getuigen. Een paar vrienden zijn ook mee gegaan...
Het hele gebeuren duurde maar een kwartier en toen gingen we rechtstreeks naar de Marokkaanse consulaat
Lahie Kemal Belgair...
PS: gaan jullie gelijk door naar de Marokkaanse consulaat.?
Goudmeisje
13-09-2004, 09:39
Origineel gepost door Atlas_Gebergte
Als je de Nederlandse nationaliteit hebt en je trouwt hier, dan is het wel verplicht ja.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.