Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : moslimvrouw slachtoffer van bedekking?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

waiema
10-09-2004, 11:24

In de Koran staan de woorden van ALLAH, die aan de profeet (vzmh) geopenbaard werden. De hadiets bevatten de eigen woorden van de profeet en verduidelijken talloze zaken die in de Koran geopenbaard zijn. Zo staat er in de Koran herhaaldelijk dat er gebeden moet worden en dat de zakaat (armenbelasting) een verplichting is, maar pas in de hadeths kan er gevonden worden hoe , wanneer, door wie etc. De Koran geeft ook duidelijk aan welke waarde aan de profeet toegekend dient te worden: "en wat de boodschapper jullie geeft, neemt dat aan; maar wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan." Q59:7 Tijn, in de discussie van 'moslima's slachtoffer van bedekking' vraag je je af hoe betrouwbaar zo'n hadieth is. En wat nu de ware stroming van Islam is. Dat de hadiets bewaard zijn gebleven , is vooral te danken aan de enorme liefde en toewijding die de metgezellen van de profeet (vzmh) voor de Islam toonden. Na de dood van de profeet (vzmh) in 632 A.D. verspreidden de metgezellen van de profeet zich en predikten in verre landen de boodschappen van de Islam. Het eerste standaardwerk op het terrein van de hadiets is de mowatta van Malik ibn Anas , de stichter van 1 van de vier geaccepteerde soennitische wetscholen. De mowatta is later alleen maar overtroffen door de 'zes autenthieke boeken'. Zij zijn samengesteld door respectievelijk Bochari, Moslim, Aboe Daoed, Tirmidzie, Nasai en ibn Madja. De samenstellers pasten talloze criteria toe om de betrouwbaarheid van de hadiets te testen. Zo kende Bochari na een onderzoek van 40 jaar 600.000 hadiets, maar wegens zijn kritische blik nam hij er maar 7.295 op. Denk hierbij aan criteria zoals een overlevering die in tegenspraak was met een vaststaand historich feit verworpen werd, een overlevering die tegen een lering uit de Koran inging werd verworpen, een overlevering die een zeer zware straf bevatte voor een relatief kleine vergrijp of die een erg hoge beloning beloofde voor een relatief kleine deugd, werd verworpen etc. een overlevering heeft twee delen, n.l een isnaad (keten) en een matn (tekst). De tekst wordt voorafgegaan door een keten van vertellers vanaf de profeet of diens metgezellen t/m diegene welke de overlevering aan de samensteller van ene verzameling vertelde. Terug naar de verschillende stromingen. Ik ben ervan overtuigd dat er maar 1 Islam is maar dat er honderden verschillende interpretaties zijn, ik geloof dat er geen god is dan ALLAH en dat Mohammed (vzmh) zijn boodschapper is. Je hebt gelijk dat er in heel veel landen misbruik wordt gemaakt van de postie van een man. dat is voor mij geen Islam, maar politieke islam, Islam dat door mannen bedacht is en helaas ook door vrouwen (mede) in stand wordt gehouden :( . En ook hierin geef ik Ritamaria gelijk als ze zegt dat Islamitische vrouwen zich moeten verdiepen in de Islamitische leer en als ik om me heen kijk zie ik dat ook steeds vaker gebeuren. Hoeveel moslimmeisjes studeren af aan universiteiten en vergeet niet dat er ook genoeg vrouwelijke imams zijn, ook in NL. Ik heb altijd (vanuit Islam) geleerd dat kennis opdoen een plicht voor man EN vrouw is. Ik vind het dan ook jammer dat veel mensen menen dat die onderdrukking van islam afkomt, maar hoeveel vrouwen gebruiken de Koran om zich te kunnen emanciperen?

Akarzyan
10-09-2004, 11:38
al komen met statistieken of hypotheses, lieden als ritamaria en cicatrice zullen er alles aan blijven doen om hun stem te doen opdringen, deze personen behoren niet tot de oprechten; hun zogenaamde intellect werkt voor ze als een chinese muur. (kom niet met het slappe argument dat de mens niet mag of kan oordelen, want dat heb ik net zojuist gedaan en jullie weten wellicht nog beter waarom dan ik) wat betreft de ongelovigen, men kan het beste in een discussie met rationele argumenten komen ipv te bakkeleien over godsdiensten..

Aitmoro
10-09-2004, 11:47
Origineel gepost door waiema Ik heb altijd (vanuit Islam) geleerd dat kennis opdoen een plicht voor man EN vrouw is. Ik vind het dan ook jammer dat veel mensen menen dat die onderdrukking van islam afkomt, maar hoeveel vrouwen gebruiken de Koran om zich te kunnen emanciperen? der zijn zoveel moslimvrouwen in de wereld die niet eens kan lezen laat staan de koran lezen en begrijpen. ik vind ook dat moslimvrouwen niet alles klakkeloos overnemen van de mannen, maar dat ze zelf moeten gaan verdiepen in de heilige boek

waiema
10-09-2004, 12:02
Origineel gepost door Aitmoro der zijn zoveel moslimvrouwen in de wereld die niet eens kan lezen laat staan de koran lezen en begrijpen. ik vind ook dat moslimvrouwen niet alles klakkeloos overnemen van de mannen, maar dat ze zelf moeten gaan verdiepen in de heilige boek Dat is wat ik bedoel met politieke Islam, het zijn mannen die regels bedenken en de vrouwen die dit in stand houden. want zoals ik het ook heb ondervonden met mijn ouders, is het mijn moeder die heeft gezorgd voor de opvoeding en mijn vader voor voedsel/ kleding etc. om het zo maar even te noemen. Dat betekent dat de moeder deze normen en waarden meegeven aan de kinderen. het is misschien makkelijk gezegd om alles niet zo klakkeloos over te nemen, maar in werkelijkheid is dat een hele ontwikkeling die plaats moet vnden. Om daar van los te komen is ook een hele mentaliteitswijziging nodig.

LOUIZ
10-09-2004, 12:05

Origineel gepost door Akarzyan al komen met statistieken of hypotheses, lieden als ritamaria en cicatrice zullen er alles aan blijven doen om hun stem te doen opdringen, deze personen behoren niet tot de oprechten; hun zogenaamde intellect werkt voor ze als een chinese muur. .. Ben het helemaal met je eens!

LOUIZ
10-09-2004, 12:07
Origineel gepost door Aitmoro der zijn zoveel moslimvrouwen in de wereld die niet eens kan lezen laat staan de koran lezen en begrijpen. ik vind ook dat moslimvrouwen niet alles klakkeloos overnemen van de mannen, maar dat ze zelf moeten gaan verdiepen in de heilige boek Ken genoeg vrouwen die de Koran uit hun hoofd hebben geleerd en beschikken over kennis om antwoorden te geven op vragen van Islamitische vrouwen over de Islam.

Akarzyan
10-09-2004, 12:07
wat een onzin! waag je dan ook niet op het pad van het politieke gebeuren er is genoeg gezonde lectuur, verdiep je daar maar eens in

LOUIZ
10-09-2004, 12:09
Origineel gepost door Aitmoro der zijn zoveel moslimvrouwen in de wereld die niet eens kan lezen laat staan de koran lezen en begrijpen. ik vind ook dat moslimvrouwen niet alles klakkeloos overnemen van de mannen, maar dat ze zelf moeten gaan verdiepen in de heilige boek Mannen zoals jij trappen de Islamitische vrouwen omlaag. Wat wil je nou komen beweren? Dat alle Islamitische vrouwen analfabeet zijn? De Islamitische vrouwen hebben karakter en verruilen hun geloof niet om samen met hun man naar een parenclub te kunnen gaan zoals de buren Hans en Jennie doen :D

LOUIZ
10-09-2004, 12:13
Origineel gepost door Akarzyan wat een onzin! waag je dan ook niet op het pad van het politieke gebeuren er is genoeg gezonde lectuur, verdiep je daar maar eens in Gezonde lectuur? Wat is voor jou gezond? Playboy, Penthouse, Donald duck of de Elsevier? Niet ieder mens is gelijk! Wat voor jou gezond is kan een ander de hell in helpen!

Aitmoro
10-09-2004, 12:25
Origineel gepost door LOUIZ Mannen zoals jij trappen de Islamitische vrouwen omlaag. Wat wil je nou komen beweren? Dat alle Islamitische vrouwen analfabeet zijn? De Islamitische vrouwen hebben karakter en verruilen hun geloof niet om samen met hun man naar een parenclub te kunnen gaan zoals de buren Hans en Jennie doen :D het is een feit dat meer dan de helft van 600 miljoen islamtische vrouwen in de werld een analfabeet is en ik heb alle respect voor de moslimvrouw, zelfs voor jou heb ik respect, terwijl ik je niet eens ken..

LOUIZ
10-09-2004, 12:27
Origineel gepost door Aitmoro het is een feit dat meer dan de helft van 600 miljoen islamtische vrouwen in de werld een analfabeet is en ik heb alle respect voor de moslimvrouw, zelfs voor jou heb ik respect, terwijl ik je niet eens ken.. Bron van die 600 miljoen? Maar wat wil dat dan zeggen?

Cicatrice
10-09-2004, 12:38
Origineel gepost door Akarzyan al komen met statistieken of hypotheses, lieden als ritamaria en cicatrice zullen er alles aan blijven doen om hun stem te doen opdringen, deze personen behoren niet tot de oprechten; hun zogenaamde intellect werkt voor ze als een chinese muur. (kom niet met het slappe argument dat de mens niet mag of kan oordelen, want dat heb ik net zojuist gedaan en jullie weten wellicht nog beter waarom dan ik) wat betreft de ongelovigen, men kan het beste in een discussie met rationele argumenten komen ipv te bakkeleien over godsdiensten.. zo zo zo, ik heb jou nog nooit gezien op een post, althans dat ik me niet eens kan herinneren....wat een indruk toch.. misschien werkt jouw zogenaamde kennis van jouw religieuze geschriften juist als een chinese muur: dat het voor jouw werkt op jouw manier, wil niet zeggen dat het voor een ander werkt. Het enige waar Ritamaria en ik meestal op 1 lijn zitten is dat men: - niet dient te oordelen -niet dient te propaganderen wat voor hem 'de' islam wel niet inhoudt - geen haat dient rond te spreiden - niet hoogdravend wezen ten op zichte van anderen (mede moslim of niet) daarnaast heb ik nooit iemand beoordeelt op zijn mening, hooguit laten blijken het er niet mee eens te zijn en waar ik kan dat onderbouwen: als je daar niet tegen kan, moet je misschien niet op een discussie forum gaan zitten, maar op eentje die over bloemetjes en bijtjes gaan. :zwaai:

Akarzyan
10-09-2004, 12:49
Origineel gepost door LOUIZ Gezonde lectuur? Wat is voor jou gezond? Playboy, Penthouse, Donald duck of de Elsevier? Niet ieder mens is gelijk! Wat voor jou gezond is kan een ander de hell in helpen! zo'n vraag had ik wel verwacht.. het gaat dan om lectuur die als eigenaren hebben de erkende geleerden, van deze tijd en van eerdere tijden normaliter zou dit vanzelfsprekend zijn, maar zoals gezegd, ik had zoeits verwacht, omdat hier toch wat personen andere normen hanteren

Khaled2000
10-09-2004, 13:03
Origineel gepost door waiema Hoeveel moslimmeisjes studeren af aan universiteiten en vergeet niet dat er ook genoeg vrouwelijke imams zijn, ook in NL. wat doet zo n vrouwelijke imam dan????

Akarzyan
10-09-2004, 13:08

Origineel gepost door Cicatrice - niet dient te oordelen -niet dient te propaganderen wat voor hem 'de' islam wel niet inhoudt - geen haat dient rond te spreiden - niet hoogdravend wezen ten op zichte van anderen (mede moslim of niet) ten 1ste, misschien werkt jouw zogenaamde kennis van jouw religieuze geschriften juist als een chinese muur; als je nou niet MISSCHIEN had gedaan zouden we nog kunnen zeggen dat jij enig verweer hebt, maar helaas. een mens dient juist wel te oordelen; kijk maar om je heen en je zult zien dat er niemand is die niet oordeelt, het feit dat je dit als overeenkomstige punt naar voren haalt, laat vooral zien hoe leeg jouw hoofd (en die van rita) is; volgens het principe: alleen god kan oordelen - dit is de meest stompzinnige opmerking die er af en toe langsvliegt - deze manier kun je heel mooi beschrijven met jouw tekst (zie het cursieve stukje, wat overigens van jou is he) ten 2de, waar heb ik zulks laten merken dan? en al had ik dat wel gedaan - wat is daar nou zo slecht aan? het zijn juist jullie 2 vooral die een "moderne islam" (willen) propageren; ik heb heb enkel met harde bewijzen steeds gerept over onze godsdienst. je quasi-verstand verbleekt met de dag doordat jij mij op een of andere manier in het hoekje van de 'extremisten' wilt duwen, maar ik kan je wel vertellen jongedame, figuren als jij zijn echt niet nieuw voor mij, mede dankzij mijn geloof ten 3de, zul je dan ooit begrijpen dat jij degene bent die haat aanwakkert wanneer je elke keer weer een onderwerp binnensluipt en precies de moslims een tikje op de vingers tracht te geven? het is me trouwens ook vaak opgevallen dat de onderwerpen op zich niet eens zoveel met wat voor religie dan ook te maken hebben! je moet eens leren inzien dat de doelstelling belangrijker is dan jouw zelfgecreëerde mensenemancipatie.... zie voor het vierde streepje in jouw relaas (eigenlijk meer een soort van raaskal) tevens mijn derde stukje tot slot. Wa assalaam.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8