Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Moskee in Enschede doelwit vandalen

Pagina's : [1] 2 3 4

Salim22
09-09-2004, 21:07

Moskee in Enschede doelwit vandalen In Enschede is een moskee aan de Tweede Emmastraat afgelopen nacht besmeurd met hakenkruizen. Ook werd gepoogd de moskee in brand te steken. Tegen de deuren van de hoofdingang waren een paar vuilniszakken met huisafval en houten balken gelegd en in brand gestoken. De brandweer wist door snel in te grijpen te voorkomen dat de brand veel schade aanrichtte. Nu is er slechts lichte rook- en roetschade en een verbrande toegangsdeur. Naar de reden van de brandstichting en het bekladden kan de politie slechts gissen: ''Het kan om vandalisme gaan, maar ook een racistische achtergrond hebben". Een onderzoek is ingesteld.

khadisja25
09-09-2004, 21:12
De vandalen zullen wel gestraft worden door ALLAH SWT

klonbyz
09-09-2004, 21:13
Hmmmmm "het kan om vandalisme gaan"...........een brand in combinatie met hakenkruizen:moe: Waarom lees ik dat nooit bij dergelijke aanslagen op joodse gebedshuizen of begraafplaatsen.

Scottie
09-09-2004, 21:18
Nou, het gaat er om dat moslims zich moeten afvragen of hun moskeen wel gewenst zijn. Het verwelkomen van gastarbeiders betekent nog niet dat moskeeen als eventuele broedplaatsen van anti-Nederlandse sentimenten welkom zijn. Moskeebesturen zouden volgens goede Hollandse traditie regelmatig een "Open dag" kunnen organiseren. Zeg maar: de kerk op straat. Ik ben tegen aanslagen, hoor, en ik zal het zelf nooit doen, maar alleen maar wijzen naar de daders is onzin. Wie begon er nou het eerst lelijk te doen tegen onze samenleving? Moskeebesturen mogen van Nederland wel een moskee bouwen en gaan dan vervolgens vertellen dat Nederland niet deugt. Toch? Scottie.

FAITHLESS
09-09-2004, 21:41

Origineel gepost door Scottie Nou, het gaat er om dat moslims zich moeten afvragen of hun moskeen wel gewenst zijn. Het verwelkomen van gastarbeiders betekent nog niet dat moskeeen als eventuele broedplaatsen van anti-Nederlandse sentimenten welkom zijn. Moskeebesturen zouden volgens goede Hollandse traditie regelmatig een "Open dag" kunnen organiseren. Zeg maar: de kerk op straat. Ik ben tegen aanslagen, hoor, en ik zal het zelf nooit doen, maar alleen maar wijzen naar de daders is onzin. Wie begon er nou het eerst lelijk te doen tegen onze samenleving? Moskeebesturen mogen van Nederland wel een moskee bouwen en gaan dan vervolgens vertellen dat Nederland niet deugt. Toch? Scottie. Ik zit met verbazing dit bericht te lezen en vraag me af hoe de karakter van de schrijver zou zijn? De schrijver steld dat de Moslims zich moeten afvragen of moskeeen wel gewenst zijn . Het antwoordt zou ieder burger kunnen geven , namelijk als er een moskee is dan is het gewenst .Ook al wordt de moskee door een paar mensen bezocht . Maar ik denk dat de schrijver bedoelt of het gewenst is door de Nederlander . Natuurlijk vinden sommige Nederlanders het niet gewenst . De meesten kunnen niet eens antwoorden waarom ze dat vinden en weten niet eens waar een moskee zich bevindt in hun buurt. Een open dag organiseren door moskeebesturen , dat doen de meeste moskeeen al , alleen wordt dat door heel weinig Nederlanders bezocht . En de mensen die het bezoeken komen met een positieve instelling weer naar buiten. Hij vind ook dat het wijzen naar de daders van de aanslag op de moskee onzin is . Dat is naar mijn mening het zelfde als je niet mag wijzen naar de terroristen van de bomaanslagen in Bali. Een vreemde reactie van deze schrijver vind ik . Ik vraag me nog steeds af of hij het goedkeurt wat de daders deden of afwijst ?

amina01
09-09-2004, 21:49
Origineel gepost door FAITHLESS128 Ik vraag me nog steeds af of hij het goedkeurt wat de daders deden of afwijst ? De betreffende schrijver zou niet kiezen om een moskee in brand te stichten. Het liefst van al zou hij diegende die de moskee binnentreden verbranden. Gegroet,

FAITHLESS
09-09-2004, 21:57
Origineel gepost door amina01 De betreffende schrijver zou niet kiezen om een moskee in brand te stichten. Het liefst van al zou hij diegende die de moskee binnentreden verbranden. Gegroet, Die neiging heb ik wel om te denken , maar je kunt er alle kanten mee op met zo'n posting . Hij steld in zijn brief de vraag wie nou als eerste begon lelijk te doen , daar haal ik uit dat de dader het recht heeft om de aanslag te plegen omdat de Moslims lelijk deden . Aan de andere kant geeft hij weer het "advies "voor open dagen in Moskeen . Ik weet niet wat hij wil met de brief .

elhachioui
09-09-2004, 22:02
Origineel gepost door Scottie Nou, het gaat er om dat moslims zich moeten afvragen of hun moskeen wel gewenst zijn. Het verwelkomen van gastarbeiders betekent nog niet dat moskeeen als eventuele broedplaatsen van anti-Nederlandse sentimenten welkom zijn. Moskeebesturen zouden volgens goede Hollandse traditie regelmatig een "Open dag" kunnen organiseren. Zeg maar: de kerk op straat. Ik ben tegen aanslagen, hoor, en ik zal het zelf nooit doen, maar alleen maar wijzen naar de daders is onzin. Wie begon er nou het eerst lelijk te doen tegen onze samenleving? Moskeebesturen mogen van Nederland wel een moskee bouwen en gaan dan vervolgens vertellen dat Nederland niet deugt. Toch? Scottie. Jij bent tegen aanslagen en jij zaL het nooit doen maar als andere het doen dan is het niet erg of je kan er wel begrip voor hebben, dat begrijp ik van jouw bericht. Of als de arabieren het voor elkaar krijgen om in de westerse wereld een moskee te mogen bouwen dan moeten ze verder hun mond houden. Tjah wat is dan nog onzin??

Peej
09-09-2004, 22:03
Origineel gepost door klonbyz Hmmmmm "het kan om vandalisme gaan"...........een brand in combinatie met hakenkruizen:moe: Waarom lees ik dat nooit bij dergelijke aanslagen op joodse gebedshuizen of begraafplaatsen. Waarschijnlijk omdat je de verkeerde bladen leest. Dit soort hakenkruiskrasserende idioten zijn net zo actief op joodse begraafplaatsen en bij synagoges (die in het algemeen wat moeilijker te vinden zijn omdat ze opgaan in de omgeving). Het is gewoon tuig van de richel wat moet worden opgepakt. Volkomen onacceptabel dit soort acties.

amina01
09-09-2004, 22:08
Origineel gepost door FAITHLESS128 Die neiging heb ik wel om te denken , maar je kunt er alle kanten mee op met zo'n posting . Hij steld in zijn brief de vraag wie nou als eerste begon lelijk te doen , daar haal ik uit dat de dader het recht heeft om de aanslag te plegen omdat de Moslims lelijk deden . Aan de andere kant geeft hij weer het "advies "voor open dagen in Moskeen . Ik weet niet wat hij wil met de brief . In de vuilbak, Gegroet,

tonk
09-09-2004, 22:08
Origineel gepost door khadisja25 De vandalen zullen wel gestraft worden door ALLAH SWT Ik heb toch stukken liever dat ze nu gestraft worden.

tonk
09-09-2004, 22:11
Origineel gepost door klonbyz Hmmmmm "het kan om vandalisme gaan"...........een brand in combinatie met hakenkruizen:moe: Waarom lees ik dat nooit bij dergelijke aanslagen op joodse gebedshuizen of begraafplaatsen. Welke kranten lees jij? En stomme vandaaltjes zijn nu ook weer niet zo stom dat ze niet weten dat hun gevandaal met een paar hakenkruizen erbij meer indruk maakt. Meer kans dat je vandalisme in de krant komt! Vinden ze wel stoer, die jochies. Maar het hoeven natuurlijk niet zulke 'onschuldige' jochies te zijn, al zou je het bijna hopen.

FAITHLESS
09-09-2004, 22:39
Origineel gepost door homingdevice Wat ik zo merkwaardig vind is dat dit in de media komt, ik weet een synagoge te staan, als je daar langs rijd dan zijn deze altijd versiert met nieuwe verfbom of brandvlek. De enige reden dat er geen hakenkruizen op staan is om dat het achter een 4 meter hoog hek staat. Daar heb ik nog nooit wat over in de krant gelezen. Voor een verfbommetje komt geen enkel gebouw in de krant . Het is wat anders als een synagoge in brand word gestoken , dan komt het zeer zeker in de krant . En dan denk ik dat de werld te klein wordt , met de reactie's uit Israel en de ambasadeur daarvan in Nederland . Dus een aanslag komt altijd in de krant , maakt niet uit welk gebouw het is .

klonbyz
10-09-2004, 00:00
Origineel gepost door Peej Waarschijnlijk omdat je de verkeerde bladen leest. Dit soort hakenkruiskrasserende idioten zijn net zo actief op joodse begraafplaatsen en bij synagoges (die in het algemeen wat moeilijker te vinden zijn omdat ze opgaan in de omgeving). Het is gewoon tuig van de richel wat moet worden opgepakt. Volkomen onacceptabel dit soort acties. Ik denk dat je mij verkeerd hebt begrepen Peej.Ik doelde op het feit dat dit soort zieke acties gericht tegen joden direct worden betempeld als zijnde anti-semitisch of racistisch........en nu wordt het afgedaan als zijnde vandalisme.

Hamas_C
10-09-2004, 10:49

Origineel gepost door Scottie Nou, het gaat er om dat moslims zich moeten afvragen of hun moskeen wel gewenst zijn. Het verwelkomen van gastarbeiders betekent nog niet dat moskeeen als eventuele broedplaatsen van anti-Nederlandse sentimenten welkom zijn. Moskeebesturen zouden volgens goede Hollandse traditie regelmatig een "Open dag" kunnen organiseren. Zeg maar: de kerk op straat. Ik ben tegen aanslagen, hoor, en ik zal het zelf nooit doen, maar alleen maar wijzen naar de daders is onzin. Wie begon er nou het eerst lelijk te doen tegen onze samenleving? Moskeebesturen mogen van Nederland wel een moskee bouwen en gaan dan vervolgens vertellen dat Nederland niet deugt. Toch? Scottie. Scottieeeeeee je speelt met je leven, je keurt dit goed, door een mooi verhaal eromheen tebouwen. En dat pikken wij moslims niet, en vooral niet van een jood. Dus let op met je gekwakkel! En keur het eerst AF!!!! Met duidelijke taal. En dan zullen we je serieus kunnen nemen. Maar om hier met ons tespelen! Dat gaat net en beetje tever!! Maar voor de rest: Vind ik dit wel jammer, want dan kullen kaasjes net als jij, WEER klage samen met die bamboo aapje (Hirsi Ali) over dat molims en kerk met de grond gelijk maken, of een sinanogen! Dus als dit door gaat, krijg je dat op de voor pagina van de Telegraaf!! En als het een moskee is, dan staat het ergens in blz 6 helemaal links onderaan in de Spits of de Telegraaf. Maar geef niks, wij kunnen er nog mee leven! Nog wel ja!! Maar voor hoelang kan ik je niet zeggen. Maar wij moslims hebben geleerd dat geduld beloond word, en ik hoop dat wij daar op kunnen wachten, anders nemen wij het hef in eigen handen! Groetjes van Hamas_C!! Niet bedoeld voor Scottieeeeeeeeeeee!!

Pagina's : [1] 2 3 4