Bekijk originele versie : Bruidsschat?????
Wat vinden jullie van de bruidsschat van tegenwoordig, af en toe hoor ik belachelijke prijzen...het lijkt wel of ze koeien verkopen ofzo...
kijk voor een meisje is dat niet erg maar voor een jongen die dit moet neerleggen heb ik medelijden.
Origineel gepost door rahmona
Wat vinden jullie van de bruidsschat van tegenwoordig, af en toe hoor ik belachelijke prijzen...het lijkt wel of ze koeien verkopen ofzo...
kijk voor een meisje is dat niet erg maar voor een jongen die dit moet neerleggen heb ik medelijden.
moet geen probleem zijn :rolleyes:
berbertje00
22-12-2002, 20:42
ik vind dat het wel moet blijven, maar zoals je al zei niet van die belachelijk hoge prijzen, het is geen markt ofzo
Ik vind dat je genoegen moet nemen met wat je toekomstige man kan missen, dus niet vragen dat hij heeft
SAMMYGIRL
22-12-2002, 20:43
ik begrijp wat je bedoelt die meisjes of ouders maken er echt misbruik van echt erg vooral als die jongens dat meisje zo leuk vind :(
Toufik19
22-12-2002, 20:44
In de Koran staat dat men het meisje verplicht een gift moet geven.
"En geeft de vrouwen gewillig haar huwelijksgift. Maar als zij naar haar eigen behagen u er een gedeelte van kwijtschelden, geniet het dan met genoegen en heilzaam gevolg"(soeraat al-nisaa)
het spreekt voor zich dat marokkanen hiermee eigen profijt uithalen,als je ziet dat sommige ouders belachelijke bedragen vragen.Dit zijn mensen die slaaf zijn van het geld.
VERSTANDIGE ouders vragen zo min mogelijk,want ze weten dat het koppel het geld zal nodig hebben tijdens hun leven.daarom dat de meesten een symbolisch bedrag vragen.
ik ben van mening dat dit kan blijven,mits er op een normale manier mee omgesprongen wordt.
bruidschat is niet iets dat je zomaar kan afschaffen het moet gewoon, ook als is het maar een zilveren ring ofzo het moet!
en het hangt af van de middelen van je echtgenoot!
ik persoonlijk zou al blij zijn met het strikte minimum dus ja ik wil gewoon iemand die er is voor mij en die van mij hou en niet een proberen om record van de hoogste bruidschat te breken! :D
naoual_tangawia
22-12-2002, 20:48
jah...het moet gewoon een klein bedrag zijn dat een jongen zich kan veroorloven. En niet dat hij zich dood moet werken..belachelijk!!!
kan iemand me uitleggen wat de gemiddelde bedragen zijn?
Origineel gepost door NA3 NA3
ben je van plan om iemand te bezoeken? vertel? :D
Toufik19
22-12-2002, 20:52
4000-8000 euro en soms uitschieters tot 12.000
je hart en een verlovings ring is meer dan genoeg :Iluvu: (voor mij tenminste)
ben je van plan om iemand te bezoeken? vertel? :D
ja ik heb alvast plannen
om te sparen ja :D
haha veel succes.......:D
je weet nu wat de gemiddelde bedragen zijn dus....
haha veel succes.......:D
je weet nu wat de gemiddelde bedragen zijn dus....
JA :(
FATIMA HEB JE INTERESSES????? :(
hahaha...miskien....wat heb je te bieden, misschien kan ik wat regelen:D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.