Bekijk originele versie : Zucht..
dolphine
08-12-2010, 20:16
Salam Aleikoum,
Het is elke dag hetzelfde, word er gewoon niet goed van. Ik zit niet lekker in mijn vel. Woon nog bij mijn ouders thuis, maar het huis is best klein. Ik zit letterlijk 24/7 bij mijn ouders thuis aan hun zij, het enige wat ik doe is een paar uurtjes werken en dan weer thuis. Ik heb letterlijk geen leven. Ik ben iemand met lange tenen. Elke dag moet ik weer preken en gezeik aanhoren en dan word ik weer boos en dan ga ik weer van alles roepen en schreeuwen achteraf heb ik spijt en dan ga ik weer janken. Dan beloof ik mij zelf de volgende keer te beheersen, maar het lukt mij niet! Ik krijg elke keer van mijn broertje te horen dat ik moet trouwen, want meiden van mij leeftijd zijn al getrouwd volgens hem. Er wordt elke keer gekeken wat ik doe, ik doe helemaal niets. Volgens mij ben ik een van de braafste meisjes die er bestaan. Ik heb geen vriendinnen, doe ook niets leuks in mijn vrije tijd zit alleen maar thuis.
Mijn broertje maakt mij gek en dan zeg ik tegen hem wil je even weg gaan maar dan met een harde toon m'n vader hoort dat en dan krijg ik weer de schuld. Ik voel mij gewoon een dom meisje, ik ben niet zelfstandig, lui, geen zin meer. Ik kan ook niet koken, mijn vader steeds zeggen dat ik het moet leren, dat meiden van mijn leeftijd of zelfs jonger la3jab kunnen. Dan neem ik mijzelf voor om te gaan koken, maar ik heb die pit gewoon niet geen zin meer. Dan voel ik mij weer down.
Dat heb ik allemaal gecreëerd door mijn leven lang thuis te zitten. Laat ik het zo typen, ik kan gewoon niets. Kortom; IK HAAT MIJN KLOTE LEVEN!
Wa Aleikoum Salam
lolita1997
08-12-2010, 20:59
komop meid..
niet zo negatief over jezelf.
zit je nog op school?
en wrm ga je niks leuks doen met vriendinnen?
ik denk dat als je soms met een vriendin een filmpje pakt of een drankje doet het je zeker gaat helpen.
thuiszitten de hele tijd is niks en ook niet goed voor je..
Pist_Aches
08-12-2010, 21:27
geloof me schat,je bent echt niet de enige die niet kan koken:hihi:
heb je dan geen leuke collega,nichtje of buurmeisje waar je af en toe mee wat leuks kan doen?
ne keer gaan shoppen,sporten(zat plaatsen die alleen voor vrouwen bestemd zijn),of gewoon wandelen of bij elkaar langsgaan voor een babbel,kan ook al deugd doen.
het hoeft niet niet elke dag te zijn,maar gewoon op momenten dat je je niet lekker in je vel voelt,dan kun je je ei kwijt bij iemand.
probeer zoveel mogelijk de stress te ontwijken,maar dat wil niet zeggen dat je je door je broertje moet laten doen.
een pak rammel is wat dat ventje nodig heeft:kwaad:
hij moet respect hebben voor zijn grote zus.
alhoceima_maroc
08-12-2010, 21:30
een paar uurtje's werken, en dan alleen maar zitten niksen thuis?
nee ik begrijp waarom je niet lekker in je vel zit:hihi:
heb jij geen contact met andere familieleden waar je op bezoek kunt gaan?
leuke dingen doen hoef je toch ook niet alleen met vriendinnen te doen, dat kan toch ook met familie?
en als je toch alleen thuis zit dan kun je toch ook taken van je moeder over nemen. wees gewoon altijd bezig. van te zitten niks daar is niemand gelukkig van geworden.
ik bedoel onderneem iets, vericht het gebed vraag allah s.w.t om vergeving en betere tijden.
Salam Aleikoum,
Het is elke dag hetzelfde, word er gewoon niet goed van. Ik zit niet lekker in mijn vel. Woon nog bij mijn ouders thuis, maar het huis is best klein. Ik zit letterlijk 24/7 bij mijn ouders thuis aan hun zij, het enige wat ik doe is een paar uurtjes werken en dan weer thuis. Ik heb letterlijk geen leven. Ik ben iemand met lange tenen. Elke dag moet ik weer preken en gezeik aanhoren en dan word ik weer boos en dan ga ik weer van alles roepen en schreeuwen achteraf heb ik spijt en dan ga ik weer janken. Dan beloof ik mij zelf de volgende keer te beheersen, maar het lukt mij niet! Ik krijg elke keer van mijn broertje te horen dat ik moet trouwen, want meiden van mij leeftijd zijn al getrouwd volgens hem. Er wordt elke keer gekeken wat ik doe, ik doe helemaal niets. Volgens mij ben ik een van de braafste meisjes die er bestaan. Ik heb geen vriendinnen, doe ook niets leuks in mijn vrije tijd zit alleen maar thuis.
Mijn broertje maakt mij gek en dan zeg ik tegen hem wil je even weg gaan maar dan met een harde toon m'n vader hoort dat en dan krijg ik weer de schuld. Ik voel mij gewoon een dom meisje, ik ben niet zelfstandig, lui, geen zin meer. Ik kan ook niet koken, mijn vader steeds zeggen dat ik het moet leren, dat meiden van mijn leeftijd of zelfs jonger la3jab kunnen. Dan neem ik mijzelf voor om te gaan koken, maar ik heb die pit gewoon niet geen zin meer. Dan voel ik mij weer down.
Dat heb ik allemaal gecreëerd door mijn leven lang thuis te zitten. Laat ik het zo typen, ik kan gewoon niets. Kortom; IK HAAT MIJN KLOTE LEVEN!
Wa Aleikoum Salam
JE OT
Ro0sje_89
09-12-2010, 10:41
Oei, een dillema!!
Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken schat. Als je moeder in de keuken bezig is, ga er lekker bij zitten. Zo ga je automatisch zelf ook dingen overnemen. Thuis zitten kan ook leuk zijn, als je goed met je moeder kan opschieten dan. Hoe oud ben je als ik vragen mag. En meid je broetje zegt wel van ga trouwen. Maar je moet er wel klaar voor zijn. Trouwen is niet niets.
salam
Je moet zelf proberen het beste er van te maken.
Koken is super makkelijk en leuk ook nog, neem iniatief en print wat recepten uit. Ga lekker de boodschappen halen die je nodig hebt en probeer het uit.
Als t een keer niet lukt maakt niet uit volgende keer beter. Maak een lekkere cake en lekkere thee bij en eet t gezellig met je ouders,
Ga lekker naar buiten, al is t maar voor de boodschappen. En thuis kun je ook altijd actief zijn koop nuttige boeken en leer ervan, Kun je arabisch? Zo nee maak er je hobby van en leer t en zo kan ik veeel meer dingen bedenken die je kunt doen, dus niet meer negatief denken maar positief en vooral ZELF initatief nemen en tonen, zo krijg je ook meer zelfvertrouwen en respect van anderen
succes!
Ice-Qween
09-12-2010, 23:37
Salaam meid,
Zit je te stressen omdat je niet kunt koken. Is zonde van je tijd, ik kan het ook niet ook mede omdat ik te lui ben om het te leren..
Je schrijft dat je een paar uurtjes per week werkt, misschien kun je wat meer uren maken om jezelf bezig te houden en je sociale contacten op te bouwen.
En iedereen is ergens goed in, je moet het alleen nog ontdekken bij jezelf.
Maak jezelf niet gek door een rotbroertje, die zoeken alleen ruzie en willen meer ruimte. Ik kan me voorstellen dat je mede uit verveling ruzies krijgt thuis. Maar als je meer buitenshuis bezig zult zijn zul je hiervoor ook geen tijd meer hebben. Ook zelfstandigheid ontwikkel je niet in één keer vooral niet als je mogelijk gewend ben dat je ouders de zaken voor je regelen. Ik ken jou situatie natuurlijk niet.
Ik wil je wel graag helpen om je meer zin te krijgen in het leven. Je kunt me pm'em.
Groetjes
Ro0sje_89
10-12-2010, 11:53
Heej meid. Ik hoop dat je iets hebt opgestoken van deze reacties allemaal!!! Hoe was je dagje gister verlopen??
Liefss
alleswatjewilt
10-12-2010, 23:53
hoe oud ben jij"/
Leylaa_17
11-12-2010, 00:58
Jij bent erg negatief ingesteld. Iedereen heeft zo zijn minpunten én zijn pluspunten. Het is tijd dat je wat aan je zelf gaat doen. Zoek een leuke baan wat je leuk vindt, desnoods vrijwilligerswerk ( Dat doe ik ook). Geloof mij maar, het is een goed gevoel!
Als je ermee zit om het feit dat je niet kunt koken doe er dan wat aan i.p.v zitten te klagen! Ga naar het cuisine hoekje en probeer allerlei recepten uit en voor je het weet kun je koken.
Probeer met je vader te praten, vertel over hoe jij je voelt als jij van alles de schuld krijgt. Als jij niets blijft zeggen weet hij niet dat jij het niet fijn vindt.
Jou broertje moet je ook aanspreken. Hoezo ben je oud? Als je nog in de 20 zit moet je vooral niet naar hem luisteren.
Veel succes, en ik hoop dat je er wat van gaat maken! Desnoods kun je mij pm-en voor advies.
En vergeet niet: Tawaq Allahla!
Niet getreurd meid....99% van de hedendaagse marokkaanse vrouwen kan niet koken.
deze lopen liever buiten met hun Blackberry continue in de handn..shisha lounge zitten vol met ze etc etc onder het mom van ''gezelligheid''
anderzijds, welkom in ons achterlijke marokkaanse cultuur.
zie ik vanochtend op tv een marokkaanse vader zn dochter van 11 dwingen een hoofddoek te dragen..dan denk ik van, waar gaat dit heen.
je moet kinderen onderwijzen, niet dwingen. ach ja!
iig veel sterkte en kracht toegewenst! ennuuh get the fuck out of that house.
dolphine
12-12-2010, 00:32
Salam Aleikoum Al aghawat,
Djazakoemoe Allah oe ghayran voor jullie advies. tips en wensen!! Insha Alllah heb ik hier wat aan.
Ik bid Alhamdoelillah
Ik zit niet meer op school en ben 22 jaar.
Wa Salam Aleikoum
the_eagle
12-12-2010, 11:52
Dat jij bidt betekent dat je op de goede weg bent en dat allah van je houdt en wil je stem horen en hem roepen om hulp anders had je dat niet kunnen doen.
dat jij bidt dat is geen verdienste van jou maar een geschenk van allah aan jou.
Je moet leuke dingen doen, leuke hobbys zoeken? Misschien weer terug naar school?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.