Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bekeren..besnijden verplicht??

Pagina's : [1] 2

ippi20
07-12-2010, 16:03

Saalaam mensen, Ik vroeg mij af of het verplicht is voor een man om zich te laten besnijden als hij zich wil bekeren. Op google kom ik steeds andere antwoorden tegen. Beetje verwarrend. Wie weet hoe het nou echt zit?? Of zeggen verschillende imaams weer wat anders?? Alvast bedankt

sher
07-12-2010, 16:52
Saalaam mensen, Ik vroeg mij af of het verplicht is voor een man om zich te laten besnijden als hij zich wil bekeren. Op google kom ik steeds andere antwoorden tegen. Beetje verwarrend. Wie weet hoe het nou echt zit?? Of zeggen verschillende imaams weer wat anders?? Alvast bedankt Ik zou het niet weten.. Stel je vraag op Al-yaqeen.com daar kunnen ze je vast antwoord geven. Succes:goedzo:

mouniaae
07-12-2010, 21:41
ja, het is voor een man verplicht! dat is heel duidelijk en valt niet over te onderhandelen:hadj:

Maffiosa
07-12-2010, 22:35
Ik heb ooit ergens gelezen dat besnijden wel verplicht is, maar indien de hoge kosten van een besnijdenis een belemmering zijn voor het bekeren, je dan wel eerst mag bekeren en later pas besnijden, wanneer je financiéle middelen tot je beschikking hebt. Wa Allah u a3lam.

ippi20
08-12-2010, 10:31

Ik zou het niet weten.. Stel je vraag op Al-yaqeen.com daar kunnen ze je vast antwoord geven. Succes:goedzo: Thanx:goedzo:

Youssefi
08-12-2010, 11:04
ja, het is voor een man verplicht! dat is heel duidelijk en valt niet over te onderhandelen:hadj: LEES DE KORAN GOED HET IS NIET VERPLICHT HET IS HYGIENIS

washi
09-12-2010, 03:40
LEES DE KORAN GOED HET IS NIET VERPLICHT HET IS HYGIENIS Woow iemand die geen ezel is respect bro:goedzo:. Mensen kennen het verschil tussen verplicht 'hygiëne' en aangeraden niet eens. Alleen maar horen en zeggen as always. Zo laat wie zegt dat hetgeen verplicht is dit maar even bewijzen.

Rotterdam88
09-12-2010, 03:57
het is niet verplicht voor een bekeerling maar is aangeraden ik heb mezelf wel laten besnijden toen ik me bekeerdde is wel raar gevoel hoor

Aminatje1984
10-12-2010, 02:48
Het word wel sterk aangeraden. Het is beter voor hem en zeker voor zijn vrouw!!! Maar Allah swt weet dit het best.

Rotterdam88
10-12-2010, 02:59
hoezo beter voor de vrouw?

washi
10-12-2010, 19:03
het is niet verplicht voor een bekeerling maar is aangeraden ik heb mezelf wel laten besnijden toen ik me bekeerdde is wel raar gevoel hoor Oh dus voor een terugkeerling 'terugkeren' hetgeen wat een ieder die dat wilt ooit hoort/mot doen. Voor hun, gelden er dus andere regels dan voor de zogenaamde opgevoede cultuur boven geloof muslims? Aangezien gij zei het is niet verplicht voor een bekeerling waarom voor anderen dan wel?? Salut,

MultiCultureel
10-12-2010, 21:53
Oh dus voor een terugkeerling 'terugkeren' hetgeen wat een ieder die dat wilt ooit hoort/mot doen. Voor hun, gelden er dus andere regels dan voor de zogenaamde opgevoede cultuur boven geloof muslims? Aangezien gij zei het is niet verplicht voor een bekeerling waarom voor anderen dan wel?? Salut, Woow iemand die geen ezel is respect bro. Mensen kennen het verschil tussen verplicht 'hygiëne' en aangeraden niet eens. Alleen maar horen en zeggen as always. Zo laat wie zegt dat hetgeen verplicht is dit maar even bewijzen. dat zeg jij net dat het niet verplicht is en nu zeg je het tegenovergestelde huh :o

Aminatje1984
12-12-2010, 02:24
hoezo beter voor de vrouw? Salam, Het is goed voor de vrouw omdat zo de vrouw minder kans heeft om ziektes te krijgen. Er kan in de voorhuid van de man vuiligheid tussen gaan. Maar door de besnijdenis verminder je de kans.

Experience
12-12-2010, 02:33
Waarom praat iedereen zonder bewijzen? :confused: De boodschapper van Allah (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd:" Vijf zaken behoren tot de natuurlijke aanleg van de mens: het verwijderen van het schaamhaar, de besnijdenis, het bijknippen van de snor, het ontharen van de oksels en het knippen van de nagels. Overgeleverd door Boekharie, Moesliem, Tiermiedie en Abou Dawoed. Vraag: Is de besnijdenis een voorwaarde om je te bekeren tot de Islam? Antwoord: Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper. De besnijdenis behoort tot de kenmerken van de natuurlijke aanleg (soenan ul-fitrah). Het is wenselijk dat de uitnodigers tot Allah dit onderwerp vermijden wanneer zij de niet-moslims uitnodigen tot de Islam indien dit hen af zou houden van het binnentreden van de Islam. Dit omdat iemands bekering en daden van aanbidding correct worden bevonden ook van een niet besneden persoon. Wanneer dan de Islam sterk verankert in zijn hart, zal hij zelf het belang hiervan inzien. En Allah weet het beter. Permanente commissie voor het geven van Fataawaa Fataawaa Oelamaa’il balad il-Haram, blz. 608

xerxes
12-12-2010, 02:37

Een besnijdenis geeft een 5 maal hogere kans op plasbuisontsteking, 3 maal vaker een blaasontsteking, en er zijn navenante risico's aan de besnijdenis zelf. Hoe dit beter is ontgaat me. Hygienisch is een reden, mits je je een maal in de 3 dagen of minder vaak wast. Dan zou ik het ook doen. Ik ben dus niet besneden.

Pagina's : [1] 2