Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : trouwen met mijn neef

Pagina's : [1] 2 3

oujdiaforever
07-12-2010, 14:39

salam aleikom allemaal Ik wil heel graag trouwen met mijn neef uit marokko. Alleen is het zo ik durf het hem niet te zeggen. Hij is echt een macha allah man en zo begrijpend en goed bezig met geloof. Iemand een advies hoe ik het aan moet pakken. Alsvast bedankt!:)

farida27
07-12-2010, 18:24
salam aleikom allemaal Ik wil heel graag trouwen met mijn neef uit marokko. Alleen is het zo ik durf het hem niet te zeggen. Hij is echt een macha allah man en zo begrijpend en goed bezig met geloof. Iemand een advies hoe ik het aan moet pakken. Alsvast bedankt!:) Salaam, Ooh, gw. vragen hij zegt volmondig jaaaaaaaaaaaa "ik Wil" algariz willen ze allemaal:hihi: nee, even zonder gein:) je kan beter niet met een familie trouwen ook islam moedigt het niet aan, het mag wel maar het is beter als je van buitenaf trouwt bijvoorbeeld: als het huwelijk mis gaat dan verliest je vader of je moeder haar/zijn familie daar is niemand blij mee -erfelijke ziektes kunnen voorkomen -een neef moet een neef blijven en niet je man worden;)

SonjA_MaroC
07-12-2010, 18:40
Bullshit!!!!! Volg je hart schat! Laat je niks wijs maken :ego:

oujdiaforever
07-12-2010, 18:55
Ik wou al zeggen, ziektes geeft allah. Me andere nicht is ook getrouwd met een neef en heef t4 kerngezonde dochtertjes. En de dochter van de profeet vzmh was ook met haar neef getrouwd, dus wat jij zegt dat klopt niet.

Metalsia_S
07-12-2010, 18:56

Vertel het aan je moeder en de rest komt vanzelf. Ghair Inshallah meid :sjans:

NADORIAA11
07-12-2010, 19:07
juist als je van buitenaf trouwt maak je meer kans op een slechte huwelijk lijkt mij, je familie ken je immers al het is vertrouwd, zoals mijn grootouders ooit hebben gezegd familie je kan het vergelijken met een zuivere glas melk.

Jongedame87
07-12-2010, 19:28
salam aleikom allemaal Ik wil heel graag trouwen met mijn neef uit marokko. Alleen is het zo ik durf het hem niet te zeggen. Hij is echt een macha allah man en zo begrijpend en goed bezig met geloof. Iemand een advies hoe ik het aan moet pakken. Alsvast bedankt!:) Hij moet achter jou aan gaan, en niet andersom.

alhoceima_maroc
08-12-2010, 19:16
Salaam, Ooh, gw. vragen hij zegt volmondig jaaaaaaaaaaaa "ik Wil" algariz willen ze allemaal:hihi: nee, even zonder gein:) je kan beter niet met een familie trouwen ook islam moedigt het niet aan, het mag wel maar het is beter als je van buitenaf trouwt bijvoorbeeld: als het huwelijk mis gaat dan verliest je vader of je moeder haar/zijn familie daar is niemand blij mee -erfelijke ziektes kunnen voorkomen -een neef moet een neef blijven en niet je man worden;) ik weet niet waar jij je islamitische kennis hebt opgedaan. maar het zijn werkelijk valse leugens. een ziekte is almakteb. neef en nicht zijn zeer geschikte huwelijks partners voor elkaar. geen hadith of aya die dit ontmoedigd. en zoals iedere moslim weet hoort men op een behoorlijke beschaafde wijze van elkaar te scheiden. en familie banden verbreken is een zonde en een kwalijke zaak in de islam. dus ik weet eerlijk gezegd niet wat jij allemaal typt.

Pist_Aches
08-12-2010, 19:45
dat een ziekte elmaktab is, is zeer zeker zo. maar als je met bloedverwanten,je neef of nicht, trouwt,dan is de kans op erfelijke aandoeningen veel groter. denk dat men bij zo'n dingen best 1st de juiste info kan inwinnen alvorens concrete stappen te zetten. maar wie zegt dat het gevoel wederzijds is? als hij alleen maar instemt met een huwelijk omdat hij dat als een buitenkansje ziet om hier te komen,zit jij in de problemen achteraf. jij voelt wat voor hem,liefde op het 1ste gezicht ofzoiets (als dat tenminste bestaat),je voelt blijkbaar "iets" voor hem en je wil daar wat mee doen,maar wie weet heeft hij dat niet voor jou. wees voorzichtig met zo'n dingen. wens je het allerbeste toe.

nadoriiaa
08-12-2010, 19:50
ik weet niet waar jij je islamitische kennis hebt opgedaan. maar het zijn werkelijk valse leugens. een ziekte is almakteb. neef en nicht zijn zeer geschikte huwelijks partners voor elkaar. geen hadith of aya die dit ontmoedigd. en zoals iedere moslim weet hoort men op een behoorlijke beschaafde wijze van elkaar te scheiden. en familie banden verbreken is een zonde en een kwalijke zaak in de islam. dus ik weet eerlijk gezegd niet wat jij allemaal typt. Helemaal mee eens;)

Princesnariff
08-12-2010, 19:51
Hey meid, Probeer er serieus over te praten met je moeder. Als je dit niet ziet zitten kun je contact opzoeken met hem en hem wat beter leren kennen.. Laat je niet influisteren dat hij direct zal instemmen omdat je van Nl bent! Dat is helemaal niet waar, zoals jij hem beschrijft zal hij zoiets niet doen... Wens je veeel succes meid! x

alhoceima_maroc
08-12-2010, 19:54
dat een ziekte elmaktab is, is zeer zeker zo. maar als je met bloedverwanten,je neef of nicht, trouwt,dan is de kans op erfelijke aandoeningen veel groter. denk dat men bij zo'n dingen best 1st de juiste info kan inwinnen alvorens concrete stappen te zetten. maar wie zegt dat het gevoel wederzijds is? als hij alleen maar instemt met een huwelijk omdat hij dat als een buitenkansje ziet om hier te komen,zit jij in de problemen achteraf. jij voelt wat voor hem,liefde op het 1ste gezicht ofzoiets (als dat tenminste bestaat),je voelt blijkbaar "iets" voor hem en je wil daar wat mee doen,maar wie weet heeft hij dat niet voor jou. wees voorzichtig met zo'n dingen. wens je het allerbeste toe. ' en wie zegt dat je aanstaande van buitenaf geen erfelijke aandoening heeft? een erfelijke aandoening kan iedereen krijgen door de vader of de moeder of ze nou wel of geen familie van elkaar zijn. en nogmaals een ziekte is almakteb, allah s.w.t geeft en neem wat hoe en wanneer hij dat wilt. dus kom aub niet met die westerse praatje's over bloedverwanten hoog risico blabla. en zoals wij moslims weten is alles wat schadelijk is voor ons en onze gezondheid verboden. wanneer dit soort huwelijken een gevaar zouden vormen en ziekte's zouden verspreiden onder de mensen. dan zou dit toch uiterst verboden zijn?

alhoceima_maroc
08-12-2010, 19:59
Helemaal mee eens;) dank je wel;)

Pist_Aches
08-12-2010, 20:20
' en wie zegt dat je aanstaande van buitenaf geen erfelijke aandoening heeft? een erfelijke aandoening kan iedereen krijgen door de vader of de moeder of ze nou wel of geen familie van elkaar zijn. en nogmaals een ziekte is almakteb, allah s.w.t geeft en neem wat hoe en wanneer hij dat wilt. dus kom aub niet met die westerse praatje's over bloedverwanten hoog risico blabla. en zoals wij moslims weten is alles wat schadelijk is voor ons en onze gezondheid verboden. wanneer dit soort huwelijken een gevaar zouden vormen en ziekte's zouden verspreiden onder de mensen. dan zou dit toch uiterst verboden zijn? hoe kan een aanstaande van buitenaf een bloedverwante zijn? ow please,bespaar ons dit. nogmaals ik ontken nergens dat het geen elmektab is,maar de kans is gewoon veel groter. dat heeft niets met wersterse praatjes te maken,maar das de keiharde realiteit. dat Allah(swt) alles geeft en neemt,ontken ik ook nergens,besef dat alhmdl maar al te goed. maar Hij heeft ons de middelen gegeven om kennis op te doen,dan heeft het geen zin om je hoofd in het zand te steken voor dit soort dingen. omtrent dit onderwerp heerst enorm veel onwetendheid,het laat de mensen blijkbaar onverschillig,tot ze met een zwaar gehandicapt kindje zitten of met een erfelijke aandoening zitten,dan pas komen de statistieken en cijfers naar boven,en die liegen er niet om. en ik weet waar ik het over heb,dus doe geen moeite. ik wens TS veel geluk en hoop niet dat het zo'n vaart zal lopen,wil haar alleen maar eraan doen herinneren dat zo'n dingen bestaan.

alhoceima_maroc
08-12-2010, 20:47

hoe kan een aanstaande van buitenaf een bloedverwante zijn? ow please,bespaar ons dit. nogmaals ik ontken nergens dat het geen elmektab is,maar de kans is gewoon veel groter. dat heeft niets met wersterse praatjes te maken,maar das de keiharde realiteit. dat Allah(swt) alles geeft en neemt,ontken ik ook nergens,besef dat alhmdl maar al te goed. maar Hij heeft ons de middelen gegeven om kennis op te doen,dan heeft het geen zin om je hoofd in het zand te steken voor dit soort dingen. omtrent dit onderwerp heerst enorm veel onwetendheid,het laat de mensen blijkbaar onverschillig,tot ze met een zwaar gehandicapt kindje zitten of met een erfelijke aandoening zitten,dan pas komen de statistieken en cijfers naar boven,en die liegen er niet om. en ik weet waar ik het over heb,dus doe geen moeite. ik wens TS veel geluk en hoop niet dat het zo'n vaart zal lopen,wil haar alleen maar eraan doen herinneren dat zo'n dingen bestaan. volgens mij begrijp jij het allemaal niet zo goed. een buitenstaander kan ook een kind krijgen met een erfelijke ziekte die vaak in haar of zijn familie voorkomt, daar hoef je geen bloedverwante voor te zijn. dus ik begrijp niet wat jij hier niet aan snapt, en nog eens durft te zeggen dat ik beweer dat een buitenstaander een bloedverwante is?:maf: en praat niet in ONS, ik heb het tegen jouw, wij zijn in gesprek ik ben niet in gesprek met ons. niet doen of je hier een hele gemeenschap vertegenwoordigd. maar hou het simpel en houd het bij je zelf. en zwaar gehandicapte kinderen die komen overal voor. hoeveel westerlingen hebben een zwaar gehandicapt kind? zijn die ouders allemaal bloedverwanten? en hoeveel islamitische stellen hebben een gehandicapt kind zonder ook maar met een bloedverwanten van elkaar te zijn? gezien jij van de cijfers en statistieken bent, en je hoofd niet in het zand steekt, zie graag de cijfers en statistieken tegemoet;) en wel graag van betrouwbare bronnen. er zijn zoveel theorieën en geen 1 die waterdicht is het zijn sterke vermoedens en het meest logische is de waarheid maar dat zegt natuurlijk helemaal niets. wat je nou in feite zegt is, trouwen met bloedverwante is vragen om gehandicapte kinderen en erfelijke aandoeningen. ik heb hier nooit een hadith over gelezen, een aya in qoran die deze onzin ondersteunt jij wel? nou dan wil ik die ook graag lezen. dan kun je mij wel vertellen dat jij weet waar jij het over hebt, ik weet namelijk ook waar ik het over heb. dus die informatie van ik weet waar ik het over heb. die snap ik niet hellemaal.

Pagina's : [1] 2 3