Bekijk originele versie : Dragen van sluier ongezond. Veel moslima's hebben Vitamine D tekort
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
luis_in_de_pels
09-09-2004, 07:27
Spierklachten bij allochtone vrouwen door te weinig zon.
RIJSWIJK – Spierklachten bij allochtone vrouwen in Nederland zijn vaak te verklaren uit een gebrek aan vitamine D. Vooral een gebrek aan zon breekt veel allochtone vrouwen op. Zonlicht en melkproducten zouden voor een voldoende hoeveelheid vitamine D kunnen zorgen. Dat zegt de arts Grootjans-Geerts in het zaterdag verschenen Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde.
Grootjans-Geerts schrijft dat het gebrek aan vitamine D bij allochtone vrouwen nog onvoldoende wordt herkend door artsen. Op basis van ervaringen in haar eigen praktijk met bijna 25 procent allochtone patiënten meldt de huisarts dat veel allochtone vrouwen kampen met een hypovitaminose: een ziekte als gevolg van een tekort aan vitaminen. Door een tekort aan vitamine D kunnen spierklachten ontstaan.
Grootjans-Geerts spreekt van een „versluierde diagnose.” Volgens haar ontstaat het gebrek aan vitamine D bij allochtone vrouwen onder meer door het veelvuldig dragen van een sluier, weinig buiten zijn en het gebruiken van te weinig melkproducten.
Een bewijs voor het gebrek aan zonlicht vindt de huisarts in de constatering dat de patiënten flink opknapten tijdens vakanties in het land van herkomst. Vaak is het daar een stuk zonniger.
Volgens Grootjans-Geerts leidt twee tot drie keer per week rond het middaguur een minuut of tien in de zon tot voldoende vorming van vitamine D bij mensen met een blanke huid. Een gepigmenteerde huid heeft echter meer zon nodig.
BRON (http://oud.refdag.nl/bin/011029bin10.html)
Meerdere onderzoeken hebben inmiddels uitgewezen dat een tekort aan zonlicht en te weinig buiten komen ongezond is en leidt tot een vitamine D tekort. Dit kan leiden tot verschillende ziektes. Los van het feit dat het tegennatuurlijk is om je door god gegeven lichaam helemaal te bedekken is het dus nog ongezond ook.
De mensen die dit weer niet (willen) geloven en meteen beginnen te ontkennen raad ik aan om de volgende tekst in te typen bij Google "sluier vitamine D tekort". Dan zien jullkie vanzelf de informatie op het scherm komen ( wel zoeken in pagina's in het Nederlands).
RitaMaria
09-09-2004, 09:35
Ja ..het valt mij ook dat veel van mijn marokkaanse vriendinnen/
kennissen geen melk drinken..
Origineel gepost door aymen_maghribi
Oplossing? Half naakt door het winkelcentrum lopen?
Dat mag toch alleen in Barcelona? ;)
Serieus:
Je hoeft natuurlijk niet direct half naakt rond te lopen. Er zijn vele schakeringen tussen geheel bedekt en half naakt.
Oplossing? Half naakt door het winkelcentrum lopen?
Nee joh meer melk en yogurt enzv. drinken.
Toch is zon een zeer belangrijke factor voor het lichaam.
Zelf ontdekt :D :D :D
Maar mmm of je nu minder spriepijn krijgt door half naakt erbij te gaan lopen :confused:
Als je een achtertuin rijk bent misschien een uurtje per dag gaan lezen in de "nu" nog zon met minder aan alsdat je op straat hebt.
Zelf werk ik graag mijn tuintje bij in een op kniehoogte rok en een kort mouw trui, zou dat ook helpen?
Nu ja de volgende dag is spierpijn gegarandeerd :D :D
sorry schat, in dat opzicht is er niets te veranderen. Het staat letterlijk in de Koran dat een vrouw zich moet bedekken. Degeen die heeft geschreven dat het dragen van een sluier is niet goed wijs, want de dames die ik ken en gesluierd zijn hebben prachtig mooi gezond haar en rennen nog rond alsof ze net geboren zijn. Vraag ze maar wat spierpijn is? Het zijn de Hollandse vrouwtjes die gestressed zijn en iedere dag in een massagesalon liggen!
Laat die Korancitaten maar eens zien dan?
......Er wordt in de Koran nergens over een hoofddoek of hoofdbedekken gesproken! Wel over `t bedekken van de boezems, maar das ook niet zo vreemd, aangezien in de tijd van de profeet (en nu nog in Afrika) veel vrouwen in hun blote borsen rondhuppelden ;)
Hoogervorst
09-09-2004, 10:08
Maar de oplossing is heel simpel: overal blauwe zonnebanklichten in de huis ophangen. Is nog sfeervol ook.
Origineel gepost door TIKTAKTOR
geloof al de bull shit gasten niet.... ze proberen alles te bedenken om je van je geloof af te houden....
Daar ben je toch altijd nog zelf bij?..Of ben je bang dat je misschien in de verleiding komt? ;)
Noenas...
Spierpijn krijg ik alleen als ik me in de sportschool heb uitgesloofd.
Niet wanneer je je hoofddoekje ophebt? Dat beweren dus sommige mensen?
Nee niet als ik mijn hoofddoek op heb.
Dat is toch iets wat algemeen bekend is bij de moslims! Een hoofddoek is verplicht voor een moslima! En dat kan je iedere imam of islamkenner vragen!
Als dat algemeen bekend is dan moet `t tonen van die Korancitaten een peuleschil zijn......laat maar eens zien, ik kan ze namelijk niet vinden?
Origineel gepost door Tijn
Als dat algemeen bekend is dan moet `t tonen van die Korancitaten een peuleschil zijn......laat maar eens zien, ik kan ze namelijk niet vinden?
Sourat el Nour (Het licht)
31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot God, o gelovigen, opdat je moge slagen.
(http://digiboek.50megs.com/koran/koran024.html)
Origineel gepost door Noa
Sourat el Nour (Het licht)
31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot God, o gelovigen, opdat je moge slagen.
(http://digiboek.50megs.com/koran/koran024.html)
:rolleyes: Waarschijnlijk is dit vers door een paar hoofddoeklievende mannen vertaald.......kijk namelijk maar eens naar de arabische versie......Daar komt `t woord hoofddoek helemaal niet voor, maar spreekt men over "bedekken" (die boezem dus).
Blijkbaar willen sommige Moslims zo graag dat de vrouwen een hoofddoek op doen, dat ze er niet voor terugdeinsen om de inhoud van de Koran een beetje aan te passen :(
Origineel gepost door Tijn
:rolleyes: Waarschijnlijk is dit vers door een paar hoofddoeklievende mannen vertaald.......kijk namelijk maar eens naar de arabische versie......Daar komt `t woord hoofddoek helemaal niet voor, maar spreekt men over "bedekken" (die boezem dus).
Blijkbaar willen sommige Moslims zo graag dat de vrouwen een hoofddoek op doen, dat ze er niet voor terugdeinsen om de inhoud van de Koran een beetje aan te passen :(
Geloof vooral wat jij wil geloven :).
Love ya
....Noa of die mannen die `t lef hebben gehad om dit vers een beetje aan te passen?
Origineel gepost door Noa
Geloof vooral wat jij wil geloven :).
Dit gaat niet om geleloven....maar gewoon ff de orginale/arabische versie lezen.
klaarblijkelijk gaat `t meer om willen geloven ;)
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.