Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ben vandaag aangevallen door een moeder op peuterspeelzaal

Pagina's : [1] 2 3

l7obl3mar
06-12-2010, 16:04

Zoals sommige al weten ben ik peuterleidster. Ik werk in een basisschool waar ze ook peuterspeelzaal hebben. De hele school heeft voor alle kinderen een luizenzak gegeven waar ze hun jassen in kunnen doen. Dit is al sinds een paar jaar zo. Het is ook onze taak om de peuters af en toe te checken op luizen. Vorige week zag ik toevallig een peutertje in mijn groep die continue aan haar hoofd zat te krabben. Echt veel. Ik heb dat kind in een aparte kamertje genomen en heb haar gecontroleerd. Meskina dat meisje zat vol met luizen en neten(eitjes). Ik heb haar moeder afgelopen vrijdag apart genomen en haarverteld dat haar dochtertje luizen had, heb haar ook een briefje gegeven hoe ze die luizen het beste kan behandelen. Maandag(vandaag dus) zouden we weer kijken of het ze er nog last van had. Nog steeds meskiena. Ik heb die kleine verteld dat zij er niets aan kan dan en iedereen het kan krijgen. En dat ze weg zullen gaan. Ewa, heb net weer die moeder apart genomen en haar gezegd dat haar dochtertje nog steeds luizen heeft enof ze er wat aan gedaan heeft. Ik krijg opeens de wind van voren. Dat haar kinderen schone kinderen zijn en dat haar dochtertje die luizen vanschool heeft meegekregen en dat ik niet aan haar hoofd had moeten zitten, en dat volgens haar de luizen minder waren:maf: Ze3ma ik lul uit mijn nek. Ik heb haar gezged dat luizen juist van schone haren houden. Zij hoiuden van warmte. En dat luizen echt niet komen op vieze kinderen. Het is normaal dat iemand zoiets kan krijgen. Nu loopt ze te dreigen dat ze haar kindje op een andere peuterspeelzaal zal plaatsen omdat dit een vieze school is:maf: Ze liep daar gewoon boos op mij te zijn:moe: Vooral toen ik haar vertelde dat haar kindje voorlopig niet naar de peuterspeelzaal mag komen. Pas als ze helaam luisvrij is. anders krijgen die andere peutertjes dat ook. Het zit me niet echt lekker vandaag. :( Zouden jullie ook boos worden en als deze dame reageren als haar wordt verteld dat haar zoontje/dochtertje luizen heeft? Ik heb nooit bonje gehad met een ouder. Maar deze? :moe: ik heb niks verkeerds gedaan, luizen checken hoort bij ons werk.

Benisaidgirl
06-12-2010, 16:06
Je hebt goed gehandeldt toch, ik bedoel als dat meisje de rest van de peuters besmet met luizen, dan heb je een luizenfeest en dat moet je natuurlijk niet hebben op een kinderdagverblijf,want dan moet iedereen weg blijven.

Bright-Star-
06-12-2010, 16:06
Wat overdreven van die moeder zeg. Het is haar taak om haar kinderen luizenvrij te krijgen, je hebt helemaal gelijk.

miss-latifa
06-12-2010, 16:07
pfff zou percies het zelfde doen wat jij hebt gedaan en je hebt het goed aan gepakt maar jah voor die moeder komt het ook hard aan begrijpelijk!!!

Loveyou20
06-12-2010, 16:10

Ach sta er gewoon boven, je zult altijd zulke ouders hebben. Altijd makkelijker om andere de schuld te geven. En als ze haar kindje op een andere peuterspeelzaal wilt doen en zichzelf voor de gek wilt houden moet ze dat vooral doen. En hopen dat ze daar ook luizen krijgen :hihi:

Sharifa__
06-12-2010, 16:15
Je hebt juist gehandelt en bent goed rustig gebleven. Wat je vooral moet doen, en als je dat kunt dan ben je echt dapper; is haar nog eens een keer aan te spreken over haar manier van praten (haar uitval) tegen jou... en dat je dat niet lekker zit en dat het geen aanval is op haar... misschien dat ze tot bedaren zal komen... is vast een miscommunicatie of ophoping van dingen of was haar dag gewoon niet... maar het zou jammer zijn als je met dat rotgevoel jegens haar zou blijven. Succes.

LOULOU22
06-12-2010, 16:22
wat had je anders moeten doen, gewoon er niks van zeggen..ze moet gewn wat beter voor haar kind zorgen..je hebt je werk goed verricht..tjah de ene heeft het de andere niet.

ikwilafstuderen
06-12-2010, 16:23
Wel een beetje misleidende titel......................ik dacht de hele tijd wanneer komt die karatetrap nou in beeld :hihi: Maar je hebt gewoon goed gehandeld, die vrouw schaamt zich en daarom doet ze zo. Heb je haar advies gegeven over hoe ze ervoor kan zorgen dat die luizen weggaan?

s_riffia
06-12-2010, 16:24
ik wou net zegge . je hebt zeker goed gehandeld, waar slaat dat nou weer op. Praat met je mede collega's over deze situatie dan weten ze be3da ook wat er speelt. Niet dat ze straks naar de directeur stapt om jouw zwart te maken of dergelijke snap je.

Princess24
06-12-2010, 16:31
Wat een reactie zeg :maf: Ik vind dat je het goed hebt aangepakt :goedzo:

StreetChic
06-12-2010, 16:38
Is dat nu zo vreemd? het is de periode van luizen & neten ; ze moet echt wel haar kind behandelen ; ik vind ook niet dat je wat verkeerds hebt gedaan door haar te vragen of ze haar eigen kind wilt behandelen :rolleyes: op school gebruikten ze mayonaise ; schynt dat de luizen erin stikken ofzo :maf:

moedertjelief2
06-12-2010, 16:43
je hebt het zeer goed aangepakt,bij mijn dochtertjes op school.wordt ook vaak na de hoofdjes gekeken.

RomaysaRayyan
06-12-2010, 16:44
je hebt goed gehandeld hoor, wat een fraeky moeder. Is heel normaal dat de juffen elke kind controleren op school tegen luizen, het heerst en iedereen weet ervan. Bij ons wordt er elke week gecontroleerd op school.

prinses3arbia
06-12-2010, 16:48
Luizenleidster! :eek:

dordje22
06-12-2010, 17:00

je hebt juist gehandeld, die moeder moet niet zo reageren....

Pagina's : [1] 2 3