Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : zindelijkheid

faarah
06-12-2010, 11:47

mij zoontje is nu 3 en 2 maanden maar nog steeds niet zindelijk. ik heb van alles geprobeerd maar niks helpt. ze zeggen wel dat het bij jongens langer duurt voordat ze er echt klaar voor zijn. wie heeft dit ook mee gemaakt? en tips zijn welkom natuurlijk groetjes

nadiak
06-12-2010, 11:49
Kan tot 4 jaar zeggen ze, zelf niet meegemaakt. Maar ik weet wel dat ze niet naar school mogen als ze niet zindelijk zijn. Maar goed je hebt nog 10 maanden.

Miss_Nerd
06-12-2010, 11:51
Plaats een potje in de woonkamer.. Elk 15/30 min zet je hem erop en zeg dat hij een piepie moet doen... sbar, hebben dat is het enigste... enhij gaat alles onderplassen en dan wil je t liefst zijn pamper omdoen, maar NIET DOEN!!!! komt insallah wel!!

faarah
06-12-2010, 11:55
Kan tot 4 jaar zeggen ze, zelf niet meegemaakt. Maar ik weet wel dat ze niet naar school mogen als ze niet zindelijk zijn. Maar goed je hebt nog 10 maanden. inshallah lukt het in die 10 maanden.... zo niet heb ik een probleem:hihi:

faarah
06-12-2010, 11:59

Plaats een potje in de woonkamer.. Elk 15/30 min zet je hem erop en zeg dat hij een piepie moet doen... sbar, hebben dat is het enigste... enhij gaat alles onderplassen en dan wil je t liefst zijn pamper omdoen, maar NIET DOEN!!!! komt insallah wel!! geloof me dat onderplassen is vaak genoeg gebeurt:hihi: gelukkig heb ik nog veel oude kleding dus dat komt goed....

Amoura
06-12-2010, 12:01
ik begon met mijn zoontje in de zomer in marokko, hij was bijna 3jr, het was drama, vooral met poepen 7ashakoem, want hij ging er dan met zijn handen aan zitten en dan ook nog gooien met die handel.........dus het was altijd gillen dat ik deed als ik dat zag. ik pakte hem dan op en deed hem onder de kraan, het was lauw/koud water (het was erg heet buiten, dus het is geen mishandeling), en spoelde hem af, en ik riep steeds poepen doe je in de wc. na 2/3 weken kwam hij bij mij als hij moest. en toen ik in nederland terug was riep hij mij altijd als hij moest, echter met plassen lukte het niet, hij paste in zijn broek. hij is nu 3 jr en 4 mnd en heeft soms ongelukjes, maar als ik hem goed ik de gaten hou, dus ieder 2/3 uur naar de wc breng, dan gaat het erg goed.

nadiak
06-12-2010, 12:06
geloof me dat onderplassen is vaak genoeg gebeurt:hihi: gelukkig heb ik nog veel oude kleding dus dat komt goed.... Mijn dochter heb ik ook net de training gedaan. Dus tips: Niet boos worden als hij een ongelukje heeft. Eerste dagen heb ik echt elke uur moeten dweilen en met een dikke buik is dat niet zo fijn. Ik heb heb wel elke keer zo'n gek gezicht getrokken en gezegd: vies he, volgende keer in de wc/pot. Ik heb op de verdieping waar ik geen wc heb een pot neer gezet, zodat ze meteen kon gaan als ze het aangaf. Opeens had ze het door en nu wil ze niet eens meer in haar luier plassen, perse op de wc. Oh ja ik heb haar ook gestimuleerd met snoepjes, maar achteraf had ik daar spijt van. Het werkte wel maar na elk klein plasje rende ze naar de kast voor snoep. Je kan hem bijvoorbeeld belonen met een sticker of iets anders wat hij leuk vindt. Dat is zeker belangrijk, want elke keer als ik tegen haar zei: als je moet plassen dan naar de wc he, dan zei zij gelijk ja en dan snoep :hihi: Nu zeg ik gewoon nee je krijgt geen snoep meer, maar ze gaat toch wel naar de wc. Succes