Bekijk originele versie : wie is hier kraamverzorgster?
KHouVanA
05-12-2010, 22:32
Hoe bevalt het?
Hoelang duurde de opleiding.( werd ie betaald door de kraamzorg?)
verdient het goed en is het makkelijk te combineren??
xx
Zinnaliciouzz
05-12-2010, 22:39
Ik :o
Het bevalt prima. Ik heb een verkorte opleiding gedaan van een jaar. Mijn kraambureau heeft mijn opleiding betaald. Maar er staat wel tegenover dat je een x aantal jaar bij hun in dienst blijft.
Het is wel heel erg onregelmatig werk, en nu ik zwanger ben is het wel zwaar. Maar als je ZZP-er bent is het beter te plannen dan wanneer je in loondienst bent.
xx
Lijkt me echt een toffe baan. :love:
KHouVanA
05-12-2010, 22:43
Ik :o
Het bevalt prima. Ik heb een verkorte opleiding gedaan van een jaar. Mijn kraambureau heeft mijn opleiding betaald. Maar er staat wel tegenover dat je een x aantal jaar bij hun in dienst blijft.
Het is wel heel erg onregelmatig werk, en nu ik zwanger ben is het wel zwaar. Maar als je ZZP-er bent is het beter te plannen dan wanneer je in loondienst bent.
xx
welke provincie?
moet je ook snachts werken?
hoeveel verdien je gemiddeld voor bijvoorbeeld 32 uu pw
KHouVanA
05-12-2010, 22:44
Lijkt me echt een toffe baan. :love:
dat lijkt het mij dus ook!!:o
Dit lijkt me echt leuk. Jammer dat je 21 jaar moet zijn. :(
http://www.dekraamvogel.nl/werken_bij/kraamverzorgende_worden/maatwerkopleiding_verkort/verkorte_opleiding/
b_karima
05-12-2010, 22:46
ik ywijfel ook al een jaar of drie of ik die pleiding wil doen.maar ik ben zo vies van bloed ensow
Zinnaliciouzz
05-12-2010, 22:47
welke provincie?
moet je ook snachts werken?
hoeveel verdien je gemiddeld voor bijvoorbeeld 32 uu pw
Ik werk in Noord-Holland. Ik doe ook Partus assistentie. Dus dan sta je beschikbaar ook voor de nacht.
En het salaris ligt aan of je in loondienst bent of Zelfstandig. Ik kan daar heel weinig over zeggen.
En bij de meeste bureau's die ik ken werken met 1 kraamverzorgster per gezin. En in een gezin zit je 49 uur verdeeld over 8 dagen. Snapje wat ik bedoel. Ze werken niet met rooster (althans hier in mijn omgeving)
dat lijkt het mij dus ook!!:o
Hij staat in mijn opleiding wensenlijst. Dus wie weet ga ik deze opleiding ook volgen. Alleen wil ik wel werken en leren.
Zinnaliciouzz
05-12-2010, 22:48
Als je vies bent van Bloed en Vagina's moet je zeker niet aan beginnen..
Zinnaliciouzz
05-12-2010, 22:49
Dit lijkt me echt leuk. Jammer dat je 21 jaar moet zijn. :(
http://www.dekraamvogel.nl/werken_bij/kraamverzorgende_worden/maatwerkopleiding_verkort/verkorte_opleiding/
Ik zou zeggen, probeer het gewoon bij meerdere bureau's.
Ik had een meid bij mij in de klas die 18 was.
Lijkt mij ook leuk om te doen. Ooit over nagedacht, alleen niets mee gedaan. :hihi:
zelf_decoreren
05-12-2010, 22:50
Hoe bevalt het?
Hoelang duurde de opleiding.( werd ie betaald door de kraamzorg?)
verdient het goed en is het makkelijk te combineren??
xx
Heb gewerkt voor een kraambureau
Je kan een verkorte opleiding (BBL) volgen van 1 jaar, dan loop je 4 dagen stage en 1 dag naar school
De eerste 6 weken volg je voltijd les dus dan heb je alleen maar school, na die 6 weken gaan je stage lopen....
Je kan je niet zelf aanmelden, je moet eerst een kraambureau vinden, zij dienen jou aan te melden bij school en zij zullen je opleiding betalen...
Wel is het zo dat jij weer op je beurt een contract bij hen tekent, dat als jij je opleiding niet haalt dat jij het lesgeld terug betaald en als je het wel haalt dat je dan bij hen blijft werken voor zeker wel een paar jaar, en dat als je eerder weggaat dat je niet bij de concurrent gaat werken (concurrentiebeding) anders riskeer je een boete
Het is verschillend kwa combinatie, je hebt wel onregelmatige werktijden, je dient paraat te staan (vooral tijdens je stage), dat wanneer je kraambureau je beltdat je er binnen een half uur moet zijn bij je kraamgezin.
Maar je kan het natuurlijk ook altijd overleggen, elk bureau is anders natuurlijk, en aangenomen wordt je zeker aangezien er een tekort is aan kraamverzorgenden....
Ik hoop dat je hier voldoende aan hebt
Moet je een vooropleiding hebben gehad?
Ik zou zeggen, probeer het gewoon bij meerdere bureau's.
Ik had een meid bij mij in de klas die 18 was.
Serieus? dan ga ik wel een poging wagen. Alleen de probleem is ik heb geen rijbewijs. :(
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.