Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nederlandse/ Marokkaan??

Pagina's : [1] 2

girl2004
08-09-2004, 23:29

Ik wilde graag je mening weten over het volgende. Ik ben zelf namelijk Nederlandse, en mijn vriend is Marokkaan. We houden zielsveel van elkaar. Maar lopen nu wel al tegen verschillende dingen aan, namelijk wat betreft het cultuurverschil. Verwacht jij dat wij hier makkelijk uit kunnen komen, dat het geen issue hoeft te zijn? Ook wil ik heel graag weten hoe een Marokkaanse bruiloft precies in z'n werk gaat, het merendeel weet ik wel, maar kun je me hier een uitleg over geven of me een site geven waar dat uitgebreid staat vermeld... echt heel erg bedankt als je antw kunt geven op mijn vragen... Sokran, .... meisje!

Independence
08-09-2004, 23:58
Kan je vriend je niet helpen?

DaNGeRouZLy
09-09-2004, 01:09
cultuur is maar bijzaak en hoeft geen issue te zijn als je je beiden een beetje aan elkaar aanpast. Geloof is een hoofddzaak in het huwelijk. Jullie stuiten nu al op cultuurverschillen maar hoe zit dat met geloof? hebben jullie het daar al over gehad? volgens de Islam hoor je geen relatie te hebben voor het huwelijk. Hij mag met een vrouw van het boek trouwen die in de eenheid van Allah gelooft maar niet met een atheist of een beeldenaanbidster enz. De kinderen moeten Islamitisch opgevoed worden. Misschien hecht hij nu nog niet zoveel waarde aan die dingen Allah oe Alem maar er zal een tijd komen Insha`allah dat hij dat wel gaat doen. Volgens de Islam ziet een bruiloft er ongeveer zo uit: mannen en vrouwen apart~geen muziek (dj-band)~geen overdreven geldverspilling enz. (De Marokkaanse cultuur kan hier van afwijken) Wat denk jij over deze zaken en hoeverre is geloof voor jou belangrijk.Zou je je kinderen Islamitisch willen laten opvoeden?enz. of wil je alleen maar wat weten over de Marokkaanse cultuur? xXx Aminaatje

ladyp
09-09-2004, 09:04
Origineel gepost door girl2004 Ik wilde graag je mening weten over het volgende. Ik ben zelf namelijk Nederlandse, en mijn vriend is Marokkaan. We houden zielsveel van elkaar. Maar lopen nu wel al tegen verschillende dingen aan, namelijk wat betreft het cultuurverschil. Verwacht jij dat wij hier makkelijk uit kunnen komen, dat het geen issue hoeft te zijn? Ook wil ik heel graag weten hoe een Marokkaanse bruiloft precies in z'n werk gaat, het merendeel weet ik wel, maar kun je me hier een uitleg over geven of me een site geven waar dat uitgebreid staat vermeld... echt heel erg bedankt als je antw kunt geven op mijn vragen... Sokran, .... meisje! Hoi, Ik heb ook een relatie met een marokkaan. Ik ben zelf christen en bid wel maar het is niet zo dat ik naar de kerk ga. Ik geloof dat er een god is maar heb mijn twijfels over het geen de kerk verteld. In onze relatie hebben wij vrij vaak last van cultuurverschillen. IN het begin ging ik vrij veel uit en hij liet merken dat dat niet hoorde en dat hij dat niet leuk vond. Ik heb vrij veel dingen aan mijzelf veranderd waar ik nu zelf ook heel erg blij mee ben. maar ik merk dat hij gewoon blijft doen waar hij zin in heeft. Mijn beste vriendin werkt nu momenteel in een cafeetje en ik zie haar dus niet meer (ze werkt 7 dagen per week en 's avonds). Ik ga 1 x per week bij haar langs om ff samen te kunnen kletsen. Hij vind het een probleem: stel dat zijn moeder of zussen mij zien etc...en een dame hoort daar niet te komen. Hij heeft daar gelijk in maar wanneer kan ik mijn vriendin zien??? Zelf zit hij 5 dagen per week in de avond in het cafe, en dat mag wel want hij is een man. Dit is geen geloofverschil maar een cultuurverschil. Want binnen de islam mag hij dat ook niet doen. Ik ben me steeds meer aan het verdiepen in de islam en wijs hem ook vaak op dingen die ik dan gelezen heb. Hij verzint altijd wel een smoes. Je moet wel heel goed nadenken over de relatie. Het kan zijn dat je vriend op een gegeven moment wel een praktiserend moslim zal zijn en je moet wel bij jezelf afvragen of jij dat ook wilt. Wat betreft de bruiloft er mag zeker geen alcohol zijn en mag niet gerookt worden. een deel van mijn familie rookt en drinkt...kan ik hun dan niet uitnodigen voor mijn bruiloft. Ik vind dat het voor hen net zo'n mooie bruiloft moet worden als voor mijn schoonouders en wil graag beide niet tekort komen....ik zou niet weten hoe je dit oplost. Succes!! :zwaai:

tazaghiniagirl
09-09-2004, 15:35

ziek ziek...:moe:...blond niet echt mooi op een marokkaanse bruiloft nog nooit gezien..:maf:..

girl2004
09-09-2004, 18:35
Aan mijn geloof hecht ik eigenlijk geen waarde, omdat ik daar niet mee ben opgevoed. Ik ben erg geinteresseerd in de islam, maar dat is alleen omdat hij moslim is, en niet omdat ik mezelf er toe wil zetten. Maar ik vind het belangrijk dat ik er ook veel van af weet. Omdat ik hem op deze manier beter kan begrijpen. over de opvoeding hebbben we het nog niet echt duidelijk gehad. Maar ik weet een ding wel zeker. Overal is een bepaalde middenweg. En ik vind dan dat je beide moet geven en nemen. Hoe moeilijk dat ook is! Ik vind het echt moeilijk allemaal, maar het is wel iets wat heel erg belangrijk is, en wat nu allemaal wel gaat spelen. Trouwen willen we heel erg graag, en onze beide families accepteren dat, maar hoe? Hoe kunnen we onze bruiloft zo organiseren dat het voor beide 'partijen'een feest is. Dat vind ik heel moeilijk....

LaLa_SoFiA
09-09-2004, 21:03
Origineel gepost door tazaghiniagirl ziek ziek...:moe:...blond niet echt mooi op een marokkaanse bruiloft nog nooit gezien..:maf:.. Slaat echt nergens op :rolleyes:

LaClasse
30-09-2004, 12:55
Hey meid, als jullie echt van elkaar houden lukt het zeker!! Ik ken genoeg marokkanen die met een niet-marokkaanse eindigen. Succes xxx

wipneusje
01-10-2004, 23:15
ziek ziek...:moe:...blond niet echt mooi op een marokkaanse bruiloft nog nooit gezien..:maf:.. Waarom blonderen zoveel marokkaanse meiden hun haar dan? :maf: Ik zie het de laatste tijd steeds vaker. En trouwens die opmerking sloeg nergens op :maf:

Kamillia_nador
02-10-2004, 02:05
ziek ziek...:moe:...blond niet echt mooi op een marokkaanse bruiloft nog nooit gezien..:maf:.. ewa safi tegenwoordig zijn de marokaanse meiden ook blond zelfs op hun bruiloft..

Kamillia_nador
02-10-2004, 02:07
Waarom blonderen zoveel marokkaanse meiden hun haar dan? :maf: Ik zie het de laatste tijd steeds vaker. En trouwens die opmerking sloeg nergens op :maf: meid trek er gwoon niks van aan...Mocht je vragen hebben kan je me gwoon pm sturen ben zelf half marokaans en hafl Nederlands en ben moslim opgevoed en ben getrouwd met een marokkaan dus ik kan je misschien verder helpen.. groetjes

AMAR187
02-10-2004, 04:38
Tfoeeee Kaaskop

madame_hind
04-10-2004, 13:37
Meid, ik raad je heel goed na om na te denken over je relatie en niet overhaast te huwen. Voor dat je aan trouwen denkt moeten er heel veel zaken besproken worden met je man want er zijn heel veel cultuurverschillen. Je vriend mag niet van je eisen dat jij je alleen aanpast, Hij moet zich ook vooral aanpassen,hij moet ook inspanning doen. Hij mag met een christen of joodse trouwen, dat is geen probleem, zolang jij maar gelooft.Je informeert je best over de islaam, maar voor hem jou bekeren dat doe je best niet. Je houdt dat toneelspelen toch niet vol. Praat eerst over hoe jullie de toekomst zien, opvoeding van de kinderen, ouder worden... Heb je zijn familie eigenlijk al ontmoet en aanvaarden ze jou? Heeft hij jouw familie al ontmoet en aanvaarden ze hem? Jij zal je veel moeten aanpassen, thuis blijven, geen contact met andere mannen, geen café's, niet uitgaan, leren koken enkel met halal producten, geen alcohol, geen vrij leventje... als je allemaal daar toe bereid bent dan kan je beginnen praten over een toekomst. Nu is je vriend misschien nog gemakkelijk maar vergeet niet hoe ouder dat hij wordt, hoe strenger en praktiserend. Ga je dat willen? het beste nog, denk goed na voordat je een beslissing maakt.

Pagina's : [1] 2