Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : stuitbevalling of keizersnee

nayirrah
05-12-2010, 15:34

wie heeft er ervaringen met stuitbevalling ? wil daar meer informatie over.... meestal hoor ik negatieve verhalen, zijn er ook goeie succesverhalen tussen ?? :confused:

oemdouaa
05-12-2010, 16:24
In 2006 is mijn dochter geboren met een stuitbevalling. Ze hebben geprobeerd haar te draaien en dat was helaas niet gelukt. Toen zei me gynaecoloog of ik dan ervoor kies om een keizersnee. Heb gevraagd wat de voordelen en de nadelen hiervan zijn, over de keizersnee dan. Heb dat op een rijtje gezet en wist dat ik nog graag meer kinderen wilde heb ik gezegd dat ik toch een normale bevalling wilde en als het toch niet lukt op het laatste moment zij alsnog een keizersnee konden plannen. Dan heb ik toch voor mijn gevoel geprobeerd en mijn man was daar helemaal mee eens. Ze vertelde me dat stel dat ik van plan ben om nog een kindje te nemen en dit ook via keizersnee moet dat het dan niet goed was ivm littekenweefsel ofzo iets. Ken een vrouw die ook niet mag zwanger raken van de arts om haar littekenweefsel. Ze vond het heel erg want ze wilde graag nog een kindje. Mohiem. De dag dat ik moest gaan bevallen was heel spannend ik wist niet wat me te wachten stond. Mijn gynaecoloog was de hele tijd bij me en ik was ook enorm blij met haar hulp en geduld. Eerst hadden ze een echo gedaan om te kijken hoe me dochtertje lag en ze lag in een half (on)volkomen stuitligging. Om de zoveel tijd deden ze een echo om de ligging bij te houden. Het duurde heel lang voor er iets gebeurde en ik had veel pijn...ze gingen overleggen om dan alsnog een keizersnee te laten doen. Gingen ze mijn vliezen breken en meteen daarna kwam haar voetje als eerste uit Hasakoem. Wat was dat raar om te zien. En toen begon het echte werk. Ik moet zeggen dat het best heel zwaar was omdat je nu anders te werk gaat hoofdje maakt al een goede uitgang zeg maar maar 1 beentje niet echt en duurde allemaal heel lang toen heeft de gyneacoloog een handje geholpen en hoe.......ze heeft letterlijk haar handen gebruikt om de dochter eruit te trekken. Hmdl ging dat goed ondanks de vele pijn....heb daarna ook veel last van gehad. Maar ze was enorm trots op mij dat ik het goed had gedaan. En ik zeg je ben blij dat ik dat zo heb gedaan. Me manlief was enorm trots op en had echt enorm veel steun van me man hmdl. Maak je geen zorgen meid het komt insa allah goed.....allah ie3tiek waqfa sahla.

leila1989
05-12-2010, 16:54
na keizersnee mag j e nog wel meer kids ook al is het met keizersnee weer hoor. aan een stuitbevalling zitten heel veel risicos voor het kindje. Want t kindje kan letterlijk met t hoofdje vast blijven steken en dan stikt t.

nayirrah
05-12-2010, 17:14
dat is wat k dus ook vaak hoor, dat het kindje zelf veel risico's loopt bij een stuitbevalling.... (botbreuk, verstikking , mogelijke achterstand enz) ( echt moeilijk dit ) en toch, gynocologen hun voorkeur gaat uit naar een stuitbevalling indien t mogelijk is mits de baby klein is en vruchtwater goed is en placenta goed ligt..

Amoura
05-12-2010, 17:53

mijn tweeling lag in een stuit en ik twijfelde geen moment en koos voor de keizersnee, vooral toen ik de gynaecoog vroeg hoeveel ervaring hij had met tweelingen in een stuit, 3 zei hij. ben blij met mijn beslissing, want de onderste baby had de navelstreng om zijn nek, tijdens de keizersnee zagen ze dit gelijk, met bevalling zouden ze te laat opmerken.

anisa
05-12-2010, 20:58
Mijn zoontje lag ook in een stuittligging en ze hebben geprobeerd te draaien, maar helaas zonder resultaat. Wilde voor een stuitbevalling gaan, en zeiden dat het wel kon omdat de baby rond gemiddelde woog. Werd dus na 41 weken ingeleid en had al hevige voorweeen, maar mijn ontsluiting bleef maar op 2 cm en zette niet door, kon de pijn niet meer aan dus hebben we toch besloten voor keizersnede te gaan. En achteraf beter ook want mijn zoontje woog 4,5 kg tabarkellah. Mijn 2de lag ook in een stuiligging en dat werd een geande keizersnede. Ben nu zwanger van de derde en dat wordt ook een keizersnede dus het ligt aan de persoon zelf of je er meer kan hebben of niet.

nayirrah
05-12-2010, 21:52
Mijn zoontje lag ook in een stuittligging en ze hebben geprobeerd te draaien, maar helaas zonder resultaat. Wilde voor een stuitbevalling gaan, en zeiden dat het wel kon omdat de baby rond gemiddelde woog. Werd dus na 41 weken ingeleid en had al hevige voorweeen, maar mijn ontsluiting bleef maar op 2 cm en zette niet door, kon de pijn niet meer aan dus hebben we toch besloten voor keizersnede te gaan. En achteraf beter ook want mijn zoontje woog 4,5 kg tabarkellah. Mijn 2de lag ook in een stuiligging en dat werd een geande keizersnede. Ben nu zwanger van de derde en dat wordt ook een keizersnede dus het ligt aan de persoon zelf of je er meer kan hebben of niet. was dit je eerste kind?

anisa
06-12-2010, 09:52
was dit je eerste kind? Ja was me eerste kindje.

HappyWomen
06-12-2010, 10:02
Heftig

Ilovecartman
06-12-2010, 12:54
Baaaah zou ik never voor gaan. zitten echt veeeel nadelen aan. verstikking, botbreuk en ga zo maar door..