Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Voor Jongens en Meisjes!!

Pagina's : [1] 2 3

LZN
08-09-2004, 19:26

Veel meisjes zeggen dat relaties HARAAM zijn. Dat is waar maar toch willen we wel relatie's aangaan wat moeten we dan doen????.

hivisu
08-09-2004, 19:28
liefde mag in de islam, zo zie ik t. maar als je zeker weet dat je met haar trouwt.

NietTeDissen
08-09-2004, 19:29
niks..gewoon serieus zijn en trouwen met degene met wie je neemt weet je dat je dat niet van plan bent, begin er dan niet aan ja het is makkelijker gezegd dan gedaan..maar ja...:romance: dit is toch het mooiste wat er is, of niet?

Nasee7a
08-09-2004, 19:30
Origineel gepost door hivisu liefde mag in de islam, zo zie ik t. maar als je zeker weet dat je met haar trouwt. Liefde mag zeer zeker... liefde Omwille Allah Swt... Maar wat bedoel je hiermee?? Bedoel je dat als iemand wil trouwen met een persoon... Je wel een relatie mag nemen?

hivisu
08-09-2004, 19:33

van iemand houden betekent niet alleen alles doen met hem. ken jij t verhaal van de meid die niet wou trouwen met degene die haar ouders voor haar wouden?

NietTeDissen
08-09-2004, 19:35
Origineel gepost door Nasee7a Liefde mag zeer zeker... liefde Omwille Allah Swt... Maar wat bedoel je hiermee?? Bedoel je dat als iemand wil trouwen met een persoon... Je wel een relatie mag nemen? nou ik ben het met hem eens..als je met diegene trouwt, is het toch goed?

NietTeDissen
08-09-2004, 19:43
niemand die nog aan de regels houdt..echt niemand, al zegge ze dat wel..

Nasee7a
08-09-2004, 20:11
Origineel gepost door hivisu van iemand houden betekent niet alleen alles doen met hem. ken jij t verhaal van de meid die niet wou trouwen met degene die haar ouders voor haar wouden? Nee dat weet ik, daarom vroeg ik verduidelijking van je antwoord.... Nee ken het verhaal niet, wil je het met ons delen?

Nasee7a
08-09-2004, 20:13
Origineel gepost door NietTeDissen nou ik ben het met hem eens..als je met diegene trouwt, is het toch goed? Waar staat dat het goed is? Een relatie nemen voor het huwelijk? Je mag de desbetreffende persoon.. Alleen zien met een Mahram.... De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:"Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." (Ahmed).

Nasee7a
08-09-2004, 20:13
Origineel gepost door mocroloverr ik vind gewoon dat je een relatie aan mag gaan of je wel of niet wilt trouwen , maar meestal ga je ervan uit dat de relatie voor altijd blijft maar er kan maar een heel klein/onverwachte ongelukje zijn en het is mis en de relatie is over. toch?? Wij moeten niet uitgaan van... "Ik vind.... "... Maar wat Allah Swt ons gezegd heeft. En Rasoel (Saw)....

Nasee7a
08-09-2004, 20:16
Origineel gepost door NietTeDissen niemand die nog aan de regels houdt..echt niemand, al zegge ze dat wel.. Een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.... En wij hebben geen zicht op wat een ander doet... Alhamdouliallah!... Zeer zeker zijn er genoeg die zich aan de regels houden... Alhamdouliallah!

Nasee7a
08-09-2004, 20:19
Origineel gepost door DeBeste Ja het is eigenlijk haram maar als je naar de islam kijkt mag je die man niet eens zien en gewoon mee trouwen toch?dat zou ik echt niet kunnen...ik wil me man goed kennen,ik zou echt niet met een man gaan trouwen die ik niet 100% ken... :rolleyes: De desbetreffende persoon zal je nooit 100% leren kennen... De man mag je zeer zeker wel zien... Met een Mahram erbij... Insha'Allah... Komt erbij, dat wij onze vertrouwen leggen in Allah Swt... Allah Swt heeft ons Salaat Istigara gegeven. Dat we Zijn (swt) hulp kunnen inroepen... ALhamoduliallah...

Nasee7a
08-09-2004, 20:24
Het staat duidelijk in de Soena en Quran... En nog ontkennen we sommige dingen... Of willen we maar niet luisteren... Allah Yahdiena... Ik wil niet vervelend doen Lieve Zusters En Broeders... Wil slechts het beste insha'Allah voor een ieder van ons.... Hieronder nog duidelijke Hadith's en Aya's uit de Quran.... MOge Allah Swt mij vergeven als ik wat verkeerd heb gezegd.... En ons allen insha'Allah... AMeen! De Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Wanneer een van jullie getroffen zou worden door een ijzeren naald achter in zijn hoofd, dan zou dat beter zijn dan wanneer hij een vrouw aanraakt die hij niet mag aanraken" (Overgeleverd in at-Tabarani, geclassificeerd als zijnde sahih door al-Albaani in Sahih al-Jaami' 5045) Allah zegt in de Qor'aan: "Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat Annoure, aya 26) En Hij Swt zegt (Vertaling) "En geoorloofd zijn voor u kuise, gelovige vrouwen en kuise vrouwen uit het midden dergenen, wie het Boek was gegeven vóór u, wanneer gij haar haar huwelijksgift geeft, een geldig huwelijk aangaande en geen ontucht plegende, noch heimelijk minnaressen nemende. En wie het geloof verwerpt, diens werk is waarlijk tevergeefs en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn." (Soerat al Ma'ida, aya 5) Allah de Verhevene zegt in zijn overheerlijke boek: "En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg" (Al Isra: 33) En verder Lieve Broeders en Zusters.... Als laatste...: De Profeet Saw heeft gezegd: "Een vrouw wordt gehuwd omwille vier doelen: haar rijkdom, schoonheid, bekende familie en toen zei hij saw: neem de vrouw die de islam heeft, zij zal eeuwig voor je trouw blijven". Overgeleverd door Boekharie, Moesliem en anderen.

mister_ano
08-09-2004, 20:36
Origineel gepost door hivisu liefde mag in de islam, zo zie ik t. maar als je zeker weet dat je met haar trouwt. Waar basseer jij dit op? Het is niet aan de schepping om zijn eigen regels te maken. Ten eerste hoe kan je zeker weten dat je met haar trouwt, de toekomst heb je niet in eigen hand.En er zijn vele die ook dachten het zeker te weten, maar uiteindelijk alleen met de pijn en verdriet en zondes zijn overgebleven. Niks is zeker in het leven. Behalve de dood en het bestaan van ALlah. De islam is niet een geloof van ik denk, ik zie, mijn mening.Ons mening moet gebasserd zijn op de Koran en de sounna. Spreek alleen uit feiten de rest heeft geen basis. a salaam aleikoum

mister_ano
08-09-2004, 20:38

Naseeha, DzjazakAlllah wa gajran, dit bedoelde ik dus, als je spreekt doe het met feiten.

Pagina's : [1] 2 3