Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : zwangerschaps diabetes wie heeft er ervaring mee?

Pagina's : [1] 2 3

rust_in_je_hart
01-12-2010, 21:53

Er is bij mij vorige week een test gedaan. Waarde was nuchter 4,5 na zo n vies zoete drankje 2 uur wachten en toen weer getest en toen had ik een waarden van 7.1 Is dat veel dames? Ik ben echt bang voor diabetes wij hebben het in de familie van mijn pa.

senseo2
01-12-2010, 21:54
ikke en wil je niet onnodig bang maken maar denk idd dat de kans heel groot is dat je het hebt.

rust_in_je_hart
01-12-2010, 22:02
ikke en wil je niet onnodig bang maken maar denk idd dat de kans heel groot is dat je het hebt. Is mijn waarde te hoog? Heb jij het ook gehad? wat was je ervaring? ze zegen als je het met een zwangerschap hebt gehad dan krijg je het vaak na een paar jaar chronische

senseo2
01-12-2010, 22:11
Is mijn waarde te hoog? Heb jij het ook gehad? wat was je ervaring? ze zegen als je het met een zwangerschap hebt gehad dan krijg je het vaak na een paar jaar chronische bij mij was het echt verschrikkelijk.ik kon haast niks eten zonder dat mijn suiker omhoog vloog.ik spoot ook insuline 4 keer per dag en zo'n 8 keer bloed prikken maar het hielp niks bij mij. en idd er bestaat een kans dat je het op latere leeftijd chronisch krijgt en eenmaal zws altijd zws bij elke zwangerschap. je waarde is niet ecxtreem hoog maar,er is wel een kans.

noortje1981
01-12-2010, 22:19

bij mij was het echt verschrikkelijk.ik kon haast niks eten zonder dat mijn suiker omhoog vloog.ik spoot ook insuline 4 keer per dag en zo'n 8 keer bloed prikken maar het hielp niks bij mij. en idd er bestaat een kans dat je het op latere leeftijd chronisch krijgt en eenmaal zws altijd zws bij elke zwangerschap. je waarde is niet ecxtreem hoog maar,er is wel een kans. wat zwaar voor jezeg, maar heb je het alleen met je zwangerschappen en daarna niet meer ?

senseo2
01-12-2010, 22:22
wat zwaar voor jezeg, maar heb je het alleen met je zwangerschappen en daarna niet meer ? ik heb het alleen bij deze zw gehad en de vorige 2 niet en oe plus het komt ook niet voor in mijn naaste familie voor. en ik behoud natuurlijk het risico om op latere leeftijd suiker te krijgen.daarom moet ik 2 keer per jaar erop getest worden bij mijn huisarts.

rust_in_je_hart
01-12-2010, 22:24
bij mij was het echt verschrikkelijk.ik kon haast niks eten zonder dat mijn suiker omhoog vloog.ik spoot ook insuline 4 keer per dag en zo'n 8 keer bloed prikken maar het hielp niks bij mij. en idd er bestaat een kans dat je het op latere leeftijd chronisch krijgt en eenmaal zws altijd zws bij elke zwangerschap. je waarde is niet ecxtreem hoog maar,er is wel een kans. Jeetje dat lijkt mij nou geen pretje pfff yarabi ik hoop dat het geen diabetes is...Ik heb de 10e een afspraak in het ziekenhuis

noortje1981
01-12-2010, 22:31
ik heb het alleen bij deze zw gehad en de vorige 2 niet en oe plus het komt ook niet voor in mijn naaste familie voor. en ik behoud natuurlijk het risico om op latere leeftijd suiker te krijgen.daarom moet ik 2 keer per jaar erop getest worden bij mijn huisarts. hmdl dat je het niet chronisch hebt geniet van je kleintjes:kus:

Nissa
01-12-2010, 22:52
7.1 lijkt me geen hoge waarde. bij een gezond persoon praten we over waardes tussen de 4 en 8. Ik heb diabetes type 1, al 10 jaar en heb alhamdoelillah 2 gezonde kinderen gekregen en er valt alhamdoellilah er heel goed mee te leven.

rust_in_je_hart
02-12-2010, 12:24
7.1 lijkt me geen hoge waarde. bij een gezond persoon praten we over waardes tussen de 4 en 8. Ik heb diabetes type 1, al 10 jaar en heb alhamdoelillah 2 gezonde kinderen gekregen en er valt alhamdoellilah er heel goed mee te leven. Diabetes type 1 is dat erger dan type 2 of andersom:maf2:

LelieS
02-12-2010, 13:06
je waardes zijn niet hoog meid :) ze zitten gewoon goed :goedzo:

rust_in_je_hart
02-12-2010, 15:20
je waardes zijn niet hoog meid :) ze zitten gewoon goed :goedzo: Pff gelukkig maar nu even afwachten wat het ziekenhuis zegt

Casavie87
02-12-2010, 15:24
Bij ons zit Diabetes ook in de familie, bij de zwangerschap van mijn eerste dochter heb ik het ook gehad. ik moest 3 keer per dag insuline prikken en voor elke maaltijd en na elke maaltijd mijn waardes meten, dus bloed prikken. Het was echt geen pretje, je bent constant bezig met je voeding en met je waardes, heel frustrerend. ik ben nu weer zwanger, ook nu is de kans groot dat ik weer insuline moet prikken, dat krijg ik volgnede week te horen. de kans is 50procent dat je op latere leeftijd chronisch diabetes zult krijgen, daarom is het ook erg belangrijk om je voeding goed in de gate te houden.

nadiak
02-12-2010, 15:30
Ik moest ook prikken, zelf 2 keer dit keer. Maar alle waardes lager tussen de 4 en 6. Ze zei ook tegen me tussen 4 en 7 als waarde is goed, misschien is 7.1 dan nog niet zo erg. IK weet dat als je het hebt dat je meer kans hebt op een grotere baby en dat het na de zwangerschap vaak overgaat. Maar ik hoefde trouwens geen drakje of zo te drinken, ik moest eerst nuchter, toen ben ik naar huis gegaan en normaal ontbeten, 2 uur daarna geprikt. in de middag geluncht en 2 uur daarna weer geprikt.

riffia19
02-12-2010, 16:05

Ik heb bij allebei mijn vorige zwangerschappen zwangerschapsdiabetes gehad.Het zit bij ons ook in de familie. Bij de eerste moest ik gewoon een dieet volgen en bij de tweede bloed prikken en insuline spuiten 1 keer per dag.Nu bij mijn 3 zwangerschap heb ik vorige week de suikertest gehad en heb nu geen suiker.Ook zij mijn gyn dat de kans vrijwel zeker is dat ik dit keer geen suiker ga krijgen. Dit ook omdat ik heel veel vermagerd ben en dat speelt ook een rol.

Pagina's : [1] 2 3