Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De alom bekende pest: RODDELEN

Pagina's : [1] 2

Toufik19
22-12-2002, 02:04

zoals iedereen weet is de marokkaanse gemeenschap besmet met roddels.Dit is een zeer erge zonde en behoort min of meer tot "de cultuur" en is zowat ingeburgerd in het dagelijks leven van de fake-moslims. Nu heb ik volgend vraag aangezien ik op vele islam-sites jonge mensen zie met een gemeenschappelijk probleem. Stel: Je leert iemand kennen die algauw je droomliefde blijkt te zijn en waarmee je wil trouwen en na het uitvoeren van salaat-istighara krijg je een positief teken.Vervolgens stel je het voor aan je ouders en ze blijken tegen te zijn aangezien ze "roddels" hebben gehoord over de persoon in kwestie.laten we ervan uitgaan dat je 100% zeker bent dat de roddels gelogen zijn.(zoals in 100% van de gevallen). Zou jij uiteindelijk kiezen voor deze persoon en hopen dat je ouders achteraf inzien dat ze verkeerd waren of geef je toe aan hun en zondig je mee? (we gaan ervan uit dat je hebt geprobeerd hen te overtuigen en zelfs een imam hebt erbij gehaald,maar zonder goeds)

SAMMYGIRL
22-12-2002, 10:45
Origineel gepost door Toufik19 Zou jij uiteindelijk kiezen voor deze persoon en hopen dat je ouders achteraf inzien dat ze verkeerd waren of geef je toe aan hun en zondig je mee? ik zondig liever niet met hun mee, maar zou denk ik als ik het zo bekijk voor deze persoon kiezen en HOPEN dat mijn ouder achter inzien dat ze verkeerd waren. maar een echt antwoord zou ik alleen kunnen geven als ik me in deze situatie bevindt. :rolleyes:

Onslaught
22-12-2002, 11:54
ik ook sammygirl

Dida
22-12-2002, 14:41
Origineel gepost door Toufik19 zoals iedereen weet is de marokkaanse gemeenschap besmet met roddels.Dit is een zeer erge zonde en behoort min of meer tot "de cultuur" en is zowat ingeburgerd in het dagelijks leven van de fake-moslims. Nu heb ik volgend vraag aangezien ik op vele islam-sites jonge mensen zie met een gemeenschappelijk probleem. Stel: Je leert iemand kennen die algauw je droomliefde blijkt te zijn en waarmee je wil trouwen en na het uitvoeren van salaat-istighara krijg je een positief teken.Vervolgens stel je het voor aan je ouders en ze blijken tegen te zijn aangezien ze "roddels" hebben gehoord over de persoon in kwestie.laten we ervan uitgaan dat je 100% zeker bent dat de roddels gelogen zijn.(zoals in 100% van de gevallen). Zou jij uiteindelijk kiezen voor deze persoon en hopen dat je ouders achteraf inzien dat ze verkeerd waren of geef je toe aan hun en zondig je mee? (we gaan ervan uit dat je hebt geprobeerd hen te overtuigen en zelfs een imam hebt erbij gehaald,maar zonder goeds) Ik zou denk ik er Gewoon voor Kiezen, uiteinDelijk Accepteren ze het denk ik wel inscha'allah! Maarre, je schreef boven fake-Moslims zoiets mag je toch niet zeGGen???

Dida
22-12-2002, 14:46

Origineel gepost door Kadir Maar hoe dan ook je zondigt. Als je neit voor haar kiest, geloof je die roddels. En als je voor haar kiest, ongehaarzaam je je ouders. Ja, je zonDigt bij allebei de keren. Maar als je ouDers die Roddels geloven dan zonDigen ze toch ook? En als je ouDers je dingen opdragen en dingen moet gehoorzamen die haram zijn dan hoef je niet perse te gehoorzamen, want Allah(swt) komt voorop je ouDers :)

hardtodrive
22-12-2002, 14:46
Origineel gepost door -RaChiDa¿- Ik zou denk ik er Gewoon voor Kiezen, uiteinDelijk Accepteren ze het denk ik wel inscha'allah! Maarre, je schreef boven fake-Moslims zoiets mag je toch niet zeGGen??? Ik ken zelf geen fake-moslims. Je ben het wel of niet. Ik denk dat je moet geloven wat je hart zegt. Ouders denken vaak dat ze gelijk hebben. Laat hun in hun waarde. Als je toch voor die meid gaat kiezen zul je zelf met haar je leven delen niet je ouders. Vooral als je op je zelf gaat wonen( lees eigen huis met je partner). Dan heb je niet veel met je ouders te maken. Ze zullen achteraf toch weer bij trekken. Dat weet ik zeker.

Dida
22-12-2002, 14:48
Origineel gepost door hardtodrive Ik ken zelf geen fake-moslims. Je ben het wel of niet. Ik denk dat je moet geloven wat je hart zegt. Ouders denken vaak dat ze gelijk hebben. Laat hun in hun waarde. Als je toch voor die meid gaat kiezen zul je zelf met haar je leven delen niet je ouders. Vooral als je op je zelf gaat wonen( lees eigen huis met je partner). Dan heb je niet veel met je ouders te maken. Ze zullen achteraf toch weer bij trekken. Dat weet ik zeker. Ja, maar wat ik beGrepen heb is dat als iemanD een moslim is zoals het VOLK Marokkaanen, dan mag je niet zeGGen dat is een ScheinheiliGe of neppe Moslim want daar kunnen wij niet over oordelen :)

Salaama
22-12-2002, 14:58
[QUOTE]Origineel gepost door Toufik19 Zou jij uiteindelijk kiezen voor deze persoon en hopen dat je ouders achteraf inzien dat ze verkeerd waren of geef je toe aan hun en zondig je mee? Ja moeilijk hoor, :rolleyes: maar ik zou toch voor mijn ouders kiezen. Er zwemmen meer vissjes in de zee. :D ..Nee joh grapje, ik heb nooit echte liefde meegemaakt, dus kan ook niet echt oordedelen, bestaat liefde eigenlijk wel... :D P.s wat is Salaat-istighara :confused:

SweetRose
22-12-2002, 15:00
Hmmmm moeilijke beslissing....want ik luister Altijd naaR mijn ouderS...dus..euhm..pfff kweet het ni..:(

Toufik19
22-12-2002, 19:26
Origineel gepost door Salaama [QUOTE]Origineel gepost door Toufik19 Zou jij uiteindelijk kiezen voor deze persoon en hopen dat je ouders achteraf inzien dat ze verkeerd waren of geef je toe aan hun en zondig je mee? Ja moeilijk hoor, :rolleyes: maar ik zou toch voor mijn ouders kiezen. Er zwemmen meer vissjes in de zee. :D ..Nee joh grapje, ik heb nooit echte liefde meegemaakt, dus kan ook niet echt oordedelen, bestaat liefde eigenlijk wel... :D P.s wat is Salaat-istighara :confused: salaat istighara is een gebed dat je moet verrichten als je twijfelt over een keuze die je moet maken.als je na het uitvoeren van deze salaat een positieve droom of een goed gevoel eraan overhoudt,betekent dit dat je ermee moet doorgaan en anders moet je ermee stoppen bij het zien van iets negatiefs.deze salaat bestaat uit de ayaaatul koersie.dit is de hoogste troonvers en komt voor in soeraat al-baqara.

Toufik19
22-12-2002, 19:29
Origineel gepost door Kadir Maar hoe dan ook je zondigt. Als je neit voor haar kiest, geloof je die roddels. En als je voor haar kiest, ongehaarzaam je je ouders. niet waar,als je voor het meisje zou kiezen ben je niet ongehoorzaam.verscheidene geleerden op internet en erbuiten delen deze mening.je moet je ouders gehoorzamen zolang ze je niet iets haram vragen te doen.in de Koran staat dit meermaals vermeld.de regel die ik mij nu direct herinner is: "Wees daarom geduldig volgens het gebod van uw Heer en gehoorzaam niemand die onder hen zondig of ongelovig is" (komt uit soeraat Ad-Dahr,Al-Imaan)

Toufik19
22-12-2002, 19:32
Origineel gepost door -RaChiDa¿- Ja, maar wat ik beGrepen heb is dat als iemanD een moslim is zoals het VOLK Marokkaanen, dan mag je niet zeGGen dat is een ScheinheiliGe of neppe Moslim want daar kunnen wij niet over oordelen :) dat klopt helemaal,maar als iemand constant zijn mond vol heeft over de islam en deze niet in de praktijk uitvoert,kun je zo iemand toch moeilijk serieus nemen? Ik ben er 100% zeker van dat de meeste marokkanen cultuur boven islam verkiezen.Dit is een zeer grote fout en er wordt van alle kanten voor gewaarschuwd,maar niemand die zich daaraan houdt.IS het niet aan de jongeren om dit te veranderen of zetten we gewoon de "traditie" voort???

Nounousa
22-12-2002, 19:40
Origineel gepost door Toufik19 zoals iedereen weet is de marokkaanse gemeenschap besmet met roddels.Dit is een zeer erge zonde en behoort min of meer tot "de cultuur" en is zowat ingeburgerd in het dagelijks leven van de fake-moslims. Nu heb ik volgend vraag aangezien ik op vele islam-sites jonge mensen zie met een gemeenschappelijk probleem. Stel: Je leert iemand kennen die algauw je droomliefde blijkt te zijn en waarmee je wil trouwen en na het uitvoeren van salaat-istighara krijg je een positief teken.Vervolgens stel je het voor aan je ouders en ze blijken tegen te zijn aangezien ze "roddels" hebben gehoord over de persoon in kwestie.laten we ervan uitgaan dat je 100% zeker bent dat de roddels gelogen zijn.(zoals in 100% van de gevallen). Zou jij uiteindelijk kiezen voor deze persoon en hopen dat je ouders achteraf inzien dat ze verkeerd waren of geef je toe aan hun en zondig je mee? (we gaan ervan uit dat je hebt geprobeerd hen te overtuigen en zelfs een imam hebt erbij gehaald,maar zonder goeds) roddels heten niet voor NIKS RODDELS!!! ik geloof ze niet en mijn ouders ervan overtuigen dat ze niet waar zijn inshallah.. trouwens mijn ouders geloven roddels zelf ook niet hamdoellilah :D dus ik zal inshallah nooit in zo'n situatie verkeren inshallah :D

Toufik19
22-12-2002, 19:43
Origineel gepost door Hindje roddels heten niet voor NIKS RODDELS!!! ik geloof ze niet en mijn ouders ervan overtuigen dat ze niet waar zijn inshallah.. trouwens mijn ouders geloven roddels zelf ook niet hamdoellilah :D dus ik zal inshallah nooit in zo'n situatie verkeren inshallah :D dat zijn mashallah ouders,want velen weten de gevaren van de tong niet.

Dida
22-12-2002, 19:47

Origineel gepost door Toufik19 dat klopt helemaal,maar als iemand constant zijn mond vol heeft over de islam en deze niet in de praktijk uitvoert,kun je zo iemand toch moeilijk serieus nemen? Ik ben er 100% zeker van dat de meeste marokkanen cultuur boven islam verkiezen.Dit is een zeer grote fout en er wordt van alle kanten voor gewaarschuwd,maar niemand die zich daaraan houdt.IS het niet aan de jongeren om dit te veranderen of zetten we gewoon de "traditie" voort??? Ja, dat is zo het is wel moeilijk om zo een persoon serieus te nemen.En ik zou er zelf ook liever helemaal niet op in willen Gaan. En dat over cultuur daaar ben ik het ook mee eens, in Marokko is dat ook zo BelanGrijk helaas, wij JonGeren van nu kunnen het veranDeren door alle OnzinTraditie's die EiGenlijk Gewoon HaraM zijn te bestreiDen, maar ja Inscha'allah zullen velen WakkeR worDen.!

Pagina's : [1] 2