Bekijk originele versie : Veel vrouwen gedumpt in Turkije en Marokko
luis_in_de_pels
08-09-2004, 07:29
Veel vrouwen in Turkije gedumpt 7-09-'04
Zo'n honderd Turkse mannen hebben in 2003 hun vrouw en kinderen tijdens een vakantie in Turkije achtergelaten zonder papieren. In Marokko deden zich in hetzelfde jaar 27 gevallen voor van mannen die hun familileden op die manier dumpten.
Dit is gebleken uit antwoorden van minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie op schriftelijke vragen van de PvdA. De minister erkent dat alleen de gevallen geteld zijn die bekend zijn bij de ambassades in Turkije en Marokko.
Goedkope manier
De mannen komen zo op een goedkope manier van hun vrouw en eventueel kinderen af. Ze hoeven geen of maar een klein beetje alimentatie te betalen wanneer ze hun echtgenoot in bijvoorbeeld Marokko achterlaten. Vaak halen mannen daarna een andere vrouw naar Nederland.
Op verzoek van het VVD hield de Kamer vanavond met Verdonk een interpellatiedebat over deze kwestie. De Kamer eiste daarin maatregelen zodat de vrouwen makkelijker in Nederland terug kunnen komen, hier aangifte kunnen doen en hun scheiding fatsoenlijk kunnen regelen. Verder wil de Kamer dat de daders actiever worden aangepakt en vervolgd.
Omdat de betrokken vrouwen vaak geen identiteitspapieren meer hebben, zijn ambassades ook nog terughoudend in hun medewerking, benadrukte de Kamer. Ze worden van het kastje naar de muur gestuurd.
Richtlijnen
Verdonk heeft tijdens het debat toegezegd dat zij met minister Bot van Buitenlandse Zaken gaat overleggen om ambassadepersoneel meer bewust te maken van de moeilijke positie van deze vrouwen. Het liefst wil ze richtlijnen hiervoor.
Verder zal de minister bekijken of de betrokken vrouwen eenvoudiger aan een MVV, een tijdelijke verblijfsvergunning, kunnen komen.
Vervolging van de daders is mogelijk maar heel lastig, onder meer omdat de strafbare feiten in het buitenland zijn gepleegd en de bewijslast moeilijk is rond te krijgen. Verdonk zegde toe diverse mogelijkheden en suggesties van de fracties te bekijken.
BRON : NOS nieuws (http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2004/9/7/veelvrouweninturkijegedumpt.html)
In bepaalde culturen is een vrouw voor sommige mannen dus niets meer dan een gebruiksvoorwerp wat gedumpt kan worden als je er genoeg van hebt.
Ik ga er overigens van uit dat de mannen die dit doen geen moslims zijn. Want volgens de Koran dient de vrouw met respect behandeld te worden. En dit soort acties is dus volledig respectloos.
RitaMaria
08-09-2004, 08:18
Wie heeft gisteravond dd 7september nog meer
naar NOVA gekeken?..
luis_in_de_pels
08-09-2004, 08:36
Ik heb het gemist. Maar ik heb eerder wel de documentaireserie "Retourtje Rif"gezien waarin enkele vrouwen geïnterviewd werden die nog vast zaten in Marokko nadat ze gedumpt waren door hun echtgenoot.
Een aantal vrouwen was daar blijven zitten met kinderen die daar helemaal niet thuis waren omdat ze de taal niet eens spraken. Onbegrijpelijk dat er mannen zijn die zo met hun kinderen om kunnen gaan.
Overigens is het feit dat deze mannen net zo makkelijk weer een nieuwe vrouw meenemen nadat ze hun oude gedumpt hebben reden genoeg om inderdaad de regels aan te scherpen voor het halen van een vrouw uit het land van herkomst.
Dit soort wangedrag moet te allen tijden voorkomen worden.
RitaMaria
08-09-2004, 09:51
Origineel gepost door aymen_maghribi
Net goed voor ze, zodra ze maar iets te westers worden, terugschoppen die zooi! :zwaai:
Je bedoelt 'die zooi' uit de Rif?
batata112
08-09-2004, 10:09
Origineel gepost door 666Saima
In sommige culturen worden vrouwen misbruikt en als ze later ouder worden gedumt.
Kijk in je eigen kanker Hollandse cultuur wat daar allemaal wel niet mis is,m voor je de tijd en de moeite neemt om naar een ander cultuur te kijken.
itaqilah hie rmet kanker gaan schelden. in je sig Allah hoe Akhbar zetten en dan zelfs nog niet schamen voor deze onislamitische taalgebruik. ga je dinn bestuderen
In sommige culturen worden vrouwen misbruikt en als ze later ouder worden gedumt.
Kijk in je eigen ***** Hollandse cultuur wat daar allemaal wel niet mis is,m voor je de tijd en de moeite neemt om naar een ander cultuur te kijken.
Gelieve op je taalgebruik te letten.
De 2e keer zal je een ban opleveren.
Het is heel normaal om zo te praten in Den Haag. Ken jij geen straattaal.
Trouwens weet jij dat Noa een Joodse naam is. Bent u Joods, gewoon een vraagje en welke indentyiteit ontleen jij aan NOA!
Je bent nu niet in Den Haag, dus probeer je aan te passen.
batata112
08-09-2004, 10:20
Ik ga met jou geen discussie aan. Je verzwelgt in je Sura's & Hadiths. Ik heb een geheel andere strijd te voeren.
Verder ligt het niet in mijn principe om de degens te kruizen met broeders & zusters die hetzelfde geloof aanhangen, maar anders intepreteren. Onze gezamenlijke vijand zijn de roze varkens en niet wij onder elkaar.
Succes broeder. Ik hoop echt dat je ietsie pietsie radicaler wordt! :zwaai:
ik vind dit raar. verzwelgen in suras en hadiths. je zegt dit alsof het iets slechts is
RitaMaria
08-09-2004, 10:24
NOA BEN JE JOODS. HET IS GEWOON EEN VRAAGJE, BEN JE EEN ARABIER OF EEN BLANKE!
Er bestaat ook zoiets als een blanke arabier/ berber :moe:
batata112
08-09-2004, 10:30
Voor jou is het zeer slecht, je haalt geschreven heilige woorden uit zijn verband, vervolgens probeer je ze te intepreteren en te analyseren in fragmentaties die kant noch wal raken.
Battat112. Ik spreek je later. Je bent een broeder van mij en daardoor vind ik je nu a zeer lief en ik ga geen ruzie met je maken. Laten we elkaar respecteren en negeren :zwaai: !
nog een reactie enda nhou ik op. ik interpreteer en analyseer niets. ik haal mijn kennis van de grote oelamma die hier weet ik veel hoeveel jaar op studeren
RitaMaria
08-09-2004, 10:35
Nee RitaMaria, je ziet het verkeerd. Je hebt Arabieren, Berbers & Moren. De kleurgradatie of pigmentatie kan verschillen, maar het blijven kinderen van het Arabisch ras.
Wil je mij nou vertellen dat je bijvoorbeeld in Andre van Duijn Arabische trekken ziet.
Dus een blanke Arabier of berber heeft trekken van volkeren die op het Arabiach Schireilandkomen of rondom Noord Afrika.
Rita Maria mag ik je 1 ding verzoeken., tioef effe op met je simplisyische gedachtes. Als ik dit aan gegeven aan een ouwe taart uit moet leggen dan zijn bij de rapen gaar "labiele dorre konijnen keutel:".
PS. Op advies van Moderater Noa moest ik vriendelijke taal bezigen. :giechel:
Er bestaan arabieren/ berbers met blond haar, blauwe ogen/
een blanke gelaatskleur..
Marokkanen die er doorgaans nog europeser uitzien dat mening
ander (zuid-)europeaan..marokkanen heb je in geuren en
kleuren..
Elke marokkaan zou dit/ moet dit weten..
RitaMaria
08-09-2004, 10:42
RITAMARIA, ga je aarbeien beflapjes van je vriendin goed in groene zeep wasse.
Wou je komen vertellen dat een blanke berber uit Quarzate het zelfde is als boer Harms in Groningen.
Nogmaals tief als de donderstraal op met gewinde spoed naar de hel en val mijn niet lastig met je kinderelijke ontboezingen.
Dus je geeft toe dat er blanke arabieren/ berbers bestaan..
ongeacht of deze wel of niet op boer Harms lijken, mooi..
that's all I needed to know..
RitaMaria
08-09-2004, 10:44
Origineel gepost door Kruz
Neem het ze niet kwalijk. Mensen die verblind worden door haat zijn dronken van aard. Zelfs el islam wordt taboe en gezien als een slecht middel. Verdiep je in de islam en keer el jahiliya de rug want de meeste mensen die fouten begaan noemen zich onterecht moslim.
Dank Kruz voor je inhoudelijke bijdrage..men weet inderdaad
niet beter..alleen is het niet aan ons om te beslissen of iemand
zich wel of geen moslim(a) mag noemen..
Groetjes..
Elke roze varken vind zichzelf de leukste, maar dit wist ik al!
Dus je vind jezelf wel leuk? :giechel:
RitaMaria
08-09-2004, 10:52
Kehbah Val Dood. Je redeneert net als een roze varken. Als je blij met met je gelijk gefeliciteerd. het is jammeer dat je de nuances van een boodscjhap niet begrijpt. Als jij blanke Arabieren hetzelfde vind als Hollanders en als Yankees fijn voor je.
Nogmaals komt mij niet lastig vallen met je Hollandse manier van denken. Lik hun aars, zou ik zeggen maar niet de mijne!
Nuancering is inderdaad niet aan jou besteed, doe je best
in het vervolg..misschien dat je 'boodschap' dan wel aankomt..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.