Bekijk originele versie : Stoppen met bv hoe doe ik dat bij n kind van 20 mnd, please tips
SaKiNa83
01-12-2010, 13:58
Salaam dames
Mijn dochter is nu 20 maanden wil nu echt gaan stoppen met bv, maar hoe doe ik dat. Zij slaapt namelijk niet als ze niet aan de borst zit en ze wordt nog steeds n paar keer in de nacht wakker om te drinken.
Ik vind dit zo moeilijk, dus alle tips zijn welkom.
BVD
SaKiNa83
01-12-2010, 14:48
zoveel moeders maar geen tips :jammer:
oei, nachtvoedingen had ze al lang niet meer nodig. Kun je haar anders overdag vaker laten drinken, sap thee, water gewone melk? zodat ze verzadigd raakt en snachts minder komt? Denk dat het een kwestie is van doorzetten en afbouwen. Weet niet of je direct wilt stoppen of nog wilt doorgaan tot een bepaalde leeftijd?
Weet niet hoeveel keer ze drinkt nu, niet veel meer toch overdag? Dan bouw je eerst 1 voeding af, begin bijvoorbeeld die van tussen de middag, af te bouwen, dan geef je haar in plaats van de borst wat anders te drinken, op den duur zal ze steeds minder vragen om de borst, heel veel succes en ECHT RESPECT dat je al zolang het beste melk van de wereld geeft, borstvoeding. Macha Allah. :goedzo:
Kun je het niet nog 4 maanden vol houden? dan heeft je kleine meid in ieder geval 2 volle jaren borstvoeding gehad, daarna kun je het afbouwen
salaam,
ik heb ook hetzelfde probleem gehad met mijn zoon, hij pakte geen fles geen tut(speen) helemaal niks....ik was constant alleen maar borstvoeding aan het geven dag en nacht! ik was oververmoeid, sliep niet, at niet goed.
mijn moeder heeft toen aangeraden om bij haar een paar daagjes te komen slapen en te helpen om af te bouwen en te stoppen met BV. hij was al 1.5 jr. ben toen op in gegaan en toen is het heel snel gegaan, wel nachten lang huilen maar me moeder heeft hem in haar bed gedaan en ik mocht m niet zien. tot in de ochtend. eerst dus de gehele nacht gestopt toen overdag gestopt. je moet iemand hebben die jou helpt om niet elke keer ingaan op het gehuil van je kind. je moet even sterk zijn en je afsluiten van het gehuil, het is echt ellende maar over een week inshallah gaat alles goed komen en zit hij-zij aan een flesje of beker.
en je borsten gaan heel pijnlijk zijn en opzwellen, maar dan moet je warme douche nemen.
succes!
SaKiNa83
01-12-2010, 15:47
Barakka lahoe fiekoum voor jullie reacties.
@sjiek ik heb dus precies hetzelfde probleem wat jij hebt gehad. Vanaf het begin wou ze geen fles en geen speen waardoor ze constant bv wil hebben. Overdag valt het mee hmdl alleen als ze wil slapen dan komt ze naar me toe en zegt ze mene mene dus drinken. Maar s`nachts is het zwaar ik denk niet zo zeer dat ze nog honger heeft want ze eet en drinkt overdag goed. Maar puur dat zuigen ff om weer lkkr door te slapen.
Ik denk dat ik n tijdje naar mijn moeder ga.. Hoelang heeft het ongeveer geduurt dat je kind gewend was geen bv meer te drinken.
Ik wou eigenlijk doorgaan totdat ze 2 jaar is, maar ben zwanger en wil zelf op krachten komen want het is nogal vermoeiend allemaal.
Volgende kindje incha allah ga ik echt heel erg mijn best doen dat hij/zij snachts flesvoeding aanneemt.
Maryam22
01-12-2010, 16:07
wauw respect! ik geef nu bijna 3 mnd bv en kan niet w8en te stoppen met 6 mnd. Het doet nml zeeer!! plus moet om de 3 uur naar huis racen voor volg voeding. (ben geen kolver) maar echt petje af!
Um_Yahya
01-12-2010, 16:17
MashaAllah, je hebt je kind het beste gegeven wat een moeder kan geven kwa voeding! 2 jaar wordt aangeraden in de Quran en het is ook wetenschappelijk bewezen dat het IQ van je kind hoger maakt.
Mijn schoonzus heeft ook 2 jaar borstvoeding gegeven, ze vond het ook heel moeilijk om af te bouwen, maar eerste wat je moet doen is nachtvoeding eruit halen en langzamerhand ook de voedingen vervangen overdag.
Um_Yahya
01-12-2010, 16:20
Allereerst moet je jouw kind zelfstandig leren slapen. Zodat je kind niet alleen aan de borst in slaap valt. Dit doe je door je kind in bed te leggen zodra je merkt dat hij/zij moe is. Er zal in het begin wat protest zijn ofcourse, maar daar moet je niet aan toegeven.
Uiteindelijk is het beter voor zowel je kind als voor jezelf.
Dan kun je de nachtvoedingen weglaten en de rest ook langzamerhand vervangen.
SaKiNa83
01-12-2010, 16:35
Barakka lahoe fiek..
Ben blij dat ik het zolang heb volgehouden. Het is heerlijk die band met je kleine.
Het enige nadeel bij mij vind ik dat ze `s nachts zoveel drinkt.
hoop echt incha allah dat ik het vol kan houden.
Muwahidda
01-12-2010, 16:45
echt ik heb mijn dochter 2 jaar bv gegeven en , ze zette me gewoon voor schut bij mensen van, ik wil tiet.. in het marokkaans..
de borst heb ik toen eng gemaakt, op advies van een vriendin kohl op gesmeerd, ze vroeg me toen weer om mijn tiet, nam haar bij me om te voeden en ze ziet em en zegt iuwll tiet is vies... wel nog daarna om gevraagd, en toen weer wat kohl gedaan en weer antwoorde ze met ieuuwll vies.!!en vanaf die dag noooooit meer om gevraagd...
Um_Yahya
01-12-2010, 16:59
echt ik heb mijn dochter 2 jaar bv gegeven en , ze zette me gewoon voor schut bij mensen van, ik wil tiet.. in het marokkaans..
de borst heb ik toen eng gemaakt, op advies van een vriendin kohl op gesmeerd, ze vroeg me toen weer om mijn tiet, nam haar bij me om te voeden en ze ziet em en zegt iuwll tiet is vies... wel nog daarna om gevraagd, en toen weer wat kohl gedaan en weer antwoorde ze met ieuuwll vies.!!en vanaf die dag noooooit meer om gevraagd...
hahahahahahh kapot grappig!!!
Ik geef zelf ook nog de borst aan mijn jongste dochtertje van 1 jaar en 6 maanden, maar het is alleen in de ochtend en in de avond en soms overdag nog een keertje, ze slaapt in de nacht gewoon door, bij mijn andere dochtertje ben ik ook door gegaan totdat ze 2 jaar was, maar ts ik snap dat als je zwanger bent dat het wel erg vermoeiend wordt en al helemaal als ze znachts ook nog steeds wakker wordt om aan de borst te drinken, ik zou het advies van Muwahidda aan nemen als afbouwen niet helpt, succes en mabrouk met je zwangerschap
Muwahidda
01-12-2010, 17:04
hahahahahahh kapot grappig!!!
ik wist ook echt niet of het ging werken, ik had er een hard hoofd in want ze was verslaafd...
maar alhamdulillah ging het veels te makkelijk!!
SaKiNa83
01-12-2010, 18:30
:hihi: echt grappig dit. Ik ga dat ook is proberen dat khol. IK had als tip wel is gehoord van citroenzuur, maar mijn dochter vond het lekker. Thnx incha allah zal het lukken want mijn dochter is ook verslaafd.
Zij noemt het gelukkig nog gewoon Mene Mene maar ze trekt wel is aan mijn truitje erg voor schut ja als je bij mensen bent.
@ sunset. Allah ie bark fiek :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.