Bekijk originele versie : Aanslagen waren NIET terecht
Massilya20
22-12-2002, 00:20
Beste mensen,
HEt doet me verdriet te lezen dat er mensen zijn die de aanslagen van 11 september goekeuren. En vinden dat dit terecht is.
Een grote zonden in de Islam is het doden van onschuldige burgers. En deze burgers waren onschuldig omdat zij op een morgen naar werk gingen om daar hun werk te doen. Netzoals wij naar ons werk in een niet moslim-land.
Dat dit een reactie zou zijn omdat er zoveel onrecht in Palestina is, wil niet zeggen dat je je vijand op dezelfde laffe strategie moet bestrijden. De Islam kent zijn eigen rechtvaardige Jihaad. En dit was geen Jihaad!
De koran zegt: (5.8)
" O, gij die gelooft, wees oprecht voor Allah en getuigt met rechtvaardigheid. En laat de vijandschap van een volk u niet aansporen, om onrechtvaardig te handelen. Wees rechtvaardig, dat is dichter bij de vroomheid en vreest Allah, voorzeker, Allah is op de hoogte van hetgeen gij doet "
Ik vraag me af mensen hoe kunnen de aanslagplegers na het lezen van deze aya nog die beruchte aanslag plegen? En dan helemaal de piloten. Als ook zij weten dat zelfmoord ook een grote zonde is in de Islam.
En dan vraag ik me ook af. Welke intentie hadden deze mensen? Was het dat ze dit deden voor de liefde voor Allah(swt) of is het om de enorme HAAT jegens hun vijanden/kapitalisten ,die in ze voortleeft?
Ik weet het niet. Allah wa'alam.
wa salaam,
Malika20
P.S. Hoe denken jullie hierover? Moet het trijden voor ons geloof op een andere manier gebeuren. OF vinden jullie de aanslagen rechtvaardig genoeg?
Ik denk zelf dat we eerst moeten beginnen met Jihaad naar onszelf toe. Want dat is wat we meestal vergeten.
Massilya20
22-12-2002, 00:31
Sorry op de verkeerde plek gepost .
Foutje bedankt.
anouar_tetouan
22-12-2002, 00:34
salam malika.
die aanslagen waren inderdaan niet terrecht omdat het onschuldige burgers waren en wij het ook kunnen zijn geweest en bovendien door die aanslagen lijden er ook moslims onder, moslimhaat is nog groter geworden.
ik vind dat ossama het heel anders aan had kunnen pakken door alleen maar de schuldigen te pakken, ik weet dat in palestina ook miljoenen onschuldige slachtoffers waren maar in de islam is wraak haram!!!
anouar
JA,ik ben het zeker met anouar eens, het was heel erg onterecht! het had ook op een andere manier gekund, wat er is gebeurd is heel tragisch, en ik hoop dat het zich niet herhaalt! door die gebeurtenis op 11 september hebben alle moslims op de hele wereld een slechte naam gekregen en staat de islam volgens velen voor als een koud en geweldadig geloof, wat eigenlijk helemaal niet waar is!WIJ, de moslims moeten juist de islam verfleuren en een goede imago geven, zodat het geloof zich uitbreidt! tegenwoordig is het zo dat velen zich schamen dat ze islamitisch zijn, 11 september speelt daar een grote rol bij!HET IS TE ERG VOOR WOORDEN!salam wa 3alaikoum!
dangeros
24-12-2002, 14:50
Die aanslagen waren wel terecht het waren amerikaanse burgers die gesneuveld waren, ze waren niet onschuldig. De regering busch is aan de macht gekomen doordat deze " onschuldige " burgers op hem gestemd hebben door zijn oorlogszuchtige taal jegens de islam is hij aan de macht gekomen, dat wil zeggen dat een groot deel van de amerikaanse maatschappij het goed vind dat de islam met geweld bestreden moet worden. Het is oog om oog tand om tand. De amerikanen zijn al jaren bezig met het doden van mensen. Het embargo tegen irak heeft al aan een miljoen kinderen het leven gekost. Het sturen van wapentuig aan israel heeft honderden duizenden levens gekost. Het is gerechtvaardigt een oorlog te voeren tegen amerika en israel in welke vorm dan ook. Je kan je wel gaan baseren op enkele ayaats die in de koran staan. maar zo zijn er weer tientallen ayaatsen haadiets die het wel goedkeuren. Strijd in de naam van allah met je leven en vermogen. En oja schamen voor de islam zou ik nooit doen, Het mooiste wat mij ooit is overkomen is dat ik als moslim op de wereld ben gekomen.
Massilya20
25-12-2002, 00:25
Origineel gepost door dangeros
Die aanslagen waren wel terecht het waren amerikaanse burgers die gesneuveld waren, ze waren niet onschuldig. De regering busch is aan de macht gekomen doordat deze " onschuldige " burgers op hem gestemd hebben door zijn oorlogszuchtige taal jegens de islam is hij aan de macht gekomen, dat wil zeggen dat een groot deel van de amerikaanse maatschappij het goed vind dat de islam met geweld bestreden moet worden. Het is oog om oog tand om tand. De amerikanen zijn al jaren bezig met het doden van mensen. Het embargo tegen irak heeft al aan een miljoen kinderen het leven gekost. Het sturen van wapentuig aan israel heeft honderden duizenden levens gekost. Het is gerechtvaardigt een oorlog te voeren tegen amerika en israel in welke vorm dan ook. Je kan je wel gaan baseren op enkele ayaats die in de koran staan. maar zo zijn er weer tientallen ayaatsen haadiets die het wel goedkeuren. Strijd in de naam van allah met je leven en vermogen. En oja schamen voor de islam zou ik nooit doen, Het mooiste wat mij ooit is overkomen is dat ik als moslim op de wereld ben gekomen.
Geloof jij echt dat dit een geloofskwestie is? Geloof jij echt dat kwestie Palestina een geloofskwestie is?
Jongen dat is het allangggggggggggg niet meer.
Dit is geen eervolle oorlog.
Niet de oorlog die we kennen die onze Profeet (vzmh) heeft meegemaakt.
Amerika misschien niet, maar in Palestina is het echt wel een geloofskwestie. Het zijn de joden die zich het oprechte volk noemt met recht op het Beloofde Land. En de Palestijnen waren er eerder en zijn niet bereid het land te willen delen met de joden. Dus het is wel degelijk een geloofskwestie.
Massilya20
25-12-2002, 10:57
Origineel gepost door piraat
Amerika misschien niet, maar in Palestina is het echt wel een geloofskwestie. Het zijn de joden die zich het oprechte volk noemt met recht op het Beloofde Land. En de Palestijnen waren er eerder en zijn niet bereid het land te willen delen met de joden. Dus het is wel degelijk een geloofskwestie.
Veel van die Palestijnse "martelaars" zeggen dat ze voor hun vaderland sterven. Ik hoor weinig van deze "martelaars" zeggen dat ze voor hun geloof willen sterven.
ik denk dat geen enkele Islamitsche organisatie dit heeft gedaan. Ik denk eerder dat zijzelf de schuldige zijn zodat ze een aanval tegen afghanistan uit kunnen voeren. en dan iets in de zin dat afghanistan een strategische liging heeft of iets met olie daar ging t om
greetzz fahd
Precies Fahd, :goedzo:
Ik ben nog steeds niet overtuigd dat Al-Qaida achter de aanslagen van 11-9 zit. "Bewijzen" als: Mohammed Atta is zijn koffer vergeten met daarin enkele documenten waarin staat hoe ze het gaan aanpakken. Een auto met een video over hoe men een vliegtuig moet besturen, inclusief een handleiding in het Arabisch. Netalsof de kapers ff'tjes de video gaan bekijken voordat ze het vliegtuig gaan kapen. Wat me ook opvalt, Al-Qaida kan wel 3 vliegtuigen kapen zonder dat iemand het in de gaten heeft, maar de sporen uitwissen dat kunnen ze niet. Wat zijn die Al-Qaida-leden toch slordig he...
Nog zo'n miracel van Bush, tussen het puin van het WTC, heeft men een identiteitsbewijs gevonden van een kaper. Erg grappig hoor, het staal van het WTC is gesmolten, en de Amerikaanse politie kan een geplastificeerd blaadje tussen de tonnen puin vinden.Wat een miracel zeg. Dat zou een Amerikaan(ook heel veel westerlingen) geloven, want die is helemaal gehersenspoeld over hoe goed en mooi de Amerikaanse staat is, maar dat terzijde.
Wat ook aan de orde was en niet op het NOS-Journaal gezegd werd, is dat op 11-9 alle joodse werknemers niet aanwezig waren. Hmm ook een miracel? Neee, dat geeft voor mij de doorslag dat de Joden er achter zitten. Geen twijfel mogelijk. Allemaal "bewijzen" die voor het oprapen zijn en het afwezig zijn van de joods werknemers. Ik weet genoeg..
En kijk nu om je heen, Israel kan nu doen en laten wat ze wil. Ze zijn tenslotte in oorlog met het "internationale terrorisme". Lekker moorden en lekker huizen van onschuldigen palestijnen neerhalen. Hele plantages van onschuldige palestijnse boeren verbranden, etc etc. Maar ja dat is geen terrorisme he, dat noemen ze het "bestrijden van het kwaad".
Kortom: de aanslagen van 11-9 zijn in mijn ogen het werk van de joden. Dit hebben zij gedaan om vrij spel te krijgen. en het is ze gelukt. Maar het tij zal keren...
Hasta la vista
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.