Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe zouden jullie reageren....

Pagina's : [1] 2

n00rhidaya
30-11-2010, 21:35

Als je dochter op kamers wil om te studeren?Ik weet dat ik er niet aan moest denken, mijn ouders zouden me vierkant uitlachen.Toch hoor ik zo af en toe van een moeder dat die en zus en zo haar dochter op kamers woont om te studeren, de een noemt dat fdiha, voor de ander is het normaal.Nu ben ik benieuwd naar jullie reactie? :)

Kayna
30-11-2010, 21:38
Ligt eraan, zolang je geen dochter hebt en daadwerkelijk in die situatie zit kun je er denk ik niet over mee praten (geldt voor veeeeel onderwerpen die hier worden besproken overigens)

magrabia001
30-11-2010, 21:43
Ligt eraan, zolang je geen dochter hebt en daadwerkelijk in die situatie zit kun je er denk ik niet over mee praten (geldt voor veeeeel onderwerpen die hier worden besproken overigens) :goedzo:

n00rhidaya
30-11-2010, 21:43
Ligt eraan, zolang je geen dochter hebt en daadwerkelijk in die situatie zit kun je er denk ik niet over mee praten (geldt voor veeeeel onderwerpen die hier worden besproken overigens) Ben ik het niet mee eens zuster, het kan toch geen kwaad om er al vast met elkaar over te hebben en tips uit te wisselen hoe je hier mee om kan gaan:)

HOceima_
30-11-2010, 21:47

Prima haar keuze. (een zus van mij woont ook op haar zelf al 3 jaar)

juf.
30-11-2010, 21:49
Ligt eraan hoe zij is, mijn zus ging ook op kamers, ging heel goed. Niets aan de hand, nu woont zij weer thuis omdat zij klaar is met haar studie. Het blijft wel eng, je gaat je wel zorgen maken als moeder, ik weet niet of ik het zou kunnen.

Kayna
30-11-2010, 21:55
Ben ik het niet mee eens zuster, het kan toch geen kwaad om er al vast met elkaar over te hebben en tips uit te wisselen hoe je hier mee om kan gaan:) Ik snap je wel, het kan ook zeker geen kwaad. Maar het neemt niet weg dat wanneer je echt in de situatie zit er ineens heel anders tegenover staat. Door bijv. het karakter van je dochter, of hoe jij er mee blijkt om te gaan, etc. En ik bedoelde het niet aanvallend ofzo he, totaal niet zelfs.

StreetChic
30-11-2010, 21:57
Myn dochter heeft geen excuus ; we wonen zelf al in een studentenstad met veel keuze qua opleidingen & universiteiten :ego: haar kamer is by my thuis! :ego:

nlmoslima
30-11-2010, 22:04
Mijn schoonzusjes wonen samen voor hun studie, en dat gaat prima. Het zijn goede meiden en hun ouders vertrouwen hun. Ze werken en studeren hard, ze hebben geen tijd (en karakter) voor slechte dingen. :goedzo: Dus het ligt er aan, als je van je dochter weet dat ze te vertrouwen is dan zou ik het toelaten. Allahou a3lam hoe ik er later over denk als ik een dochter heb.

stanga
30-11-2010, 22:09
Vind ook wel dat het kan, ik zie zelf in mijn omgeving mensen die keihard werken, veel moeten reizen en dat kan op een gegeven moment te veel worden dus op jezelf of op kamers is dan een oplossing.

Surfster
30-11-2010, 22:09
Geen probleem, goede levenservaring. Heb zelf op kamers gewoond en heb the time of my life gehad.

allinon_service
30-11-2010, 22:14
jah het kan wel waarom niet. ik zou het eerder niet willen maar dat is puur kan me dochter moeilijk los laten en alleen.

fatoush
30-11-2010, 22:17
no way ze gaat pas uit huis met een ring om haar vinger

juf.
30-11-2010, 22:21
Geen probleem, goede levenservaring. Heb zelf op kamers gewoond en heb the time of my life gehad. Dat is dus waar wij bang voor zijn! :hihi:

naamloos321
30-11-2010, 22:24

Op kot gaan is eigenlijk niet slecht. Je leert verantwoordelijkheden te nemen en je wordt er zelfstandiger van maaaar tegelijkertijd zijn er voorwaarden aan verbonden. Er wordt niet op kot gegaan om lekker verweg van mama en papa te gaan feesten. Dat zal zich wel uitdrukken in haar punten. Als ik zie dat ze veel herexamens heeft en er ook niet voor slaagt zal ze het jaar daarop ofwel op en af mogen gaan naar unief,ofwel zal ze weekendwerk of dergelijke moeten gaan doen om haar kot te betalen. Dit geldt overigens ook voor als ik later zonen zou krijgen hoor ;)

Pagina's : [1] 2