Bekijk originele versie : Jou kind op een islamitische basisschool?
gekkeappie
30-11-2010, 20:39
Salaamoe aleikoum,
Er komen alhamdoulilah steeds meer islamitische basisscholen, zo ook sinds dit jaar eentje in Utrecht (zie http://www.noorscholen.nl/?/school/al_hambra ) ... mijn vraag aan jullie is: Zouden jullie, jullie kroost zetten op een islamitische basisschool, waarom wel/niet?
Mijn mening:
Ong. twee jaar geleden was er een discussie losgebroken over de kwaliteit op islamitische scholen. Aan de andere kant vind ik dat je niet alle islamitische (basis)scholen over één kam moet scheren, bovendien beginnen ze steeds meer te professionaliseren, doordat alhamdoulilah steeds meer moslims over de juiste kennis beschikken (bijv. dat ze een dergelijke studie die daarop aansluit hebben afgerond). Destijds zat het nog in de kinderschoenen, waardoor ze maar gingen pappen en nathouden (om maar het hoofd boven water te houden) nu gaat het alhamdoulilah steeds beter. Tegenwoordig komt dit gevoel vooral voort uit geërfde angst (van de media en van het verleden) dan dat het op de huidige feiten en ratio bewust.
Aan de andere kant vind ik dat het bij uitstek dé plek en dé gelegenheid is om je kinderen een islamitische opvoeding mee te geven, die je met beide handen moet grijpen. Ik bedoel, de basisschool is er ook (of eigenlijk vooral) voor bedoeld om op te voeden. Afhankelijk van hoe een kind op de basisschool is, zal het invloed hebben op zijn/haar latere jaren. Zo ken ik jongens die op een islamitische basisschool hebben gezeten, nou, die hebben manieren waar je u tegen kan zeggen. Beleefd praten, nooit schelden, etc.
Je kind inschrijven op een islamitische basisschool in Utrecht?
Dat kan op deze websites!
Voor kanaleneiland e.o. : http://www.noorscholen.nl/?/school/al_hambra
Voor Overvecht e.o. : http://www.aboedaoedschool.nl/
Salaamoe aleikoum.
almumina
30-11-2010, 20:51
Ik loop stage op een Noorschool.
Geweldige school en dat zeg ik niet zo gauw.
Vóór de nieuwe directeur was het waardeloos en heb gezworen mijn kind er nooit op te plaatsen, maar nu met de nieuwe directeur wil ik niets liever.
Als het een slechte ib is dan zou ik dat niet doen. Islam krijgen ze wel thuis of in de moskee, maar als het een goede school is dan zeker weten.
gekkeappie
30-11-2010, 20:55
Ik loop stage op een Noorschool.
Geweldige school en dat zeg ik niet zo gauw.
Vóór de nieuwe directeur was het waardeloos en heb gezworen mijn kind er nooit op te plaatsen, maar nu met de nieuwe directeur wil ik niets liever.
Als het een slechte ib is dan zou ik dat niet doen. Islam krijgen ze wel thuis of in de moskee, maar als het een goede school is dan zeker weten.
Salaamoe aleikoum,
Is Juul de oude of nieuwe directeur?
Zonnetje_78
30-11-2010, 20:56
Ik zou zeker voor een islamitische school kiezen. Ik heb ook gelezen dat dit verplicht is voor iedere moslim die hier de mogelijkheid voor heeft.
Zoals je zegt is er op veel scholen al veel verbetering alhamdoelillah
En het kan nog veel meer verbeteren als wij ons als gemeenschap daarvoor inzetten en ook het belang gaan inzien dat wij deze mogelijkheid hebben.
Toch zie je dat veel moslimouders de islamitische scholen vermijden omdat ze er standaard vanuit gaan dat het geen goede scholen zijn.
Maar ze zetten hun kinderen wel op andere zwakke zwarte scholen!
En daar moeten hun kinderen meedoen met allerlei onislamitische zaken, maar daar lijkt niemand zich zorgen om te maken.
gekkeappie
30-11-2010, 21:02
Ik zou zeker voor een islamitische school kiezen. Ik heb ook gelezen dat dit verplicht is voor iedere moslim die hier de mogelijkheid voor heeft.
Zoals je zegt is er op veel scholen al veel verbetering alhamdoelillah
En het kan nog veel meer verbeteren als wij ons als gemeenschap daarvoor inzetten en ook het belang gaan inzien dat wij deze mogelijkheid hebben.
Toch zie je dat veel moslimouders de islamitische scholen vermijden omdat ze er standaard vanuit gaan dat het geen goede scholen zijn.
Maar ze zetten hun kinderen wel op andere zwakke zwarte scholen!
En daar moeten hun kinderen meedoen met allerlei onislamitische zaken, maar daar lijkt niemand zich zorgen om te maken.
Aan de andere kant zorgen diezelfde ouders voor de slechte opvoeding en gaan daarna op de school natrappen dat het een slechte school is. Ik heb ook les gegeven op een "zwarte" school. Nou, dat was één grote bende. Ik bedoel, het zijn de kinderen die die school kraken of maken. Als je niet eens aan les geven toe komt (doordat de opvoeding van alle kanten niet goed is gegaan), ligt dat eerder aan de ouders vind ik.
Islamitische kennis opdoen is inderdaad verplicht voor éénieder die daartoe in staat is (en dat gebeurd niet op een niet-islamitische school).
almumina
30-11-2010, 21:04
Salaamoe aleikoum,
Is Juul de oude of nieuwe directeur?
wa alaikoem salaam,
Ik heb het dan wel over Lelystad en ik ken geen Juul.Er zijn namelijk meerdere vestigingen zo ook in Almere en Hilversum.
Volgens mij was het een turk. Ik liep er toen nog geen stage.
Maar er was veel aan de hand op die school wat niet helemaal koosjer was ;)
gekkeappie
30-11-2010, 21:06
Ik heb het dan wel over Lelystad en ik ken geen Juul.Er zijn namelijk meerdere vestigingen zo ook in Almere en Hilversum.
Volgens mij was het een turk. Ik liep er toen nog geen stage.
Maar er was veel aan de hand op die school wat niet helemaal koosjer was ;)
Sorry, mijn fout. Ik zat nog met me hoofd in/bij Utrecht. Ze hebben inderdaad 4 vestigingen: http://www.noorscholen.nl/
almumina
30-11-2010, 21:08
Sorry, mijn fout. Ik zat nog met me hoofd in/bij Utrecht. Ze hebben inderdaad 4 vestigingen: http://www.noorscholen.nl/
:goedzo:
Ik werk zelf ook op een islamitische school. En ze hebben goed onderwijs. Geen klachten.
gelukkigeleven
30-11-2010, 21:26
Mijn kids zitten op een IB en ben erg tevreden, die kleine gezichtjes ´s ochtends en hun opgeheven handjes om du3a te doen in 1 woord prachtig:wow: En op deze school geven voornamelijk veel nederlanders les en die doen gewoon mee.
appeltje_22
30-11-2010, 21:29
mashaAllah, zo mooi om te lezen. inshaAllah zal ik in de toekomst les gaan geven op een IB.
gekkeappie
30-11-2010, 21:34
Hier een filmpje over 3ied feest op een islamitisch basisschool:
http://islaam.tv/?p=2581
almumina
30-11-2010, 21:40
Masha Allah prachtig filmpje.
Bij ons verichten ze de mini hadj. Masha Allah zo mooi om die kinderen het zien te doen.
HOceima_
30-11-2010, 21:43
Een islamitische school hier in adam (ass-dieq) verschrikkelijk arme kinderen krijgen slecht onderwijs en niemand die er wat aan doet.
Masha Allah prachtig filmpje.
Bij ons verichten ze de mini hadj. Masha Allah zo mooi om die kinderen het zien te doen.
hahah ja bij ons ook.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.