Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : KRAAMHOTEL? Ervaringen? Drop ze hier.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

mmu2
29-11-2010, 14:36

Wie is er wel eens in een kraamhotel bevallen? Of ben je eerst bevallen en daarna naar een kraamhotel gegaan. Ik zat er zelf aan te denken om dat ook te doen. Alleen las ik op de website dat ze alleen in Rotterdam zitten en dat ik de maaltijden zelf moet betalen. Hoeveel kostte het jou? Was het de moeite waard? Mijn familie woont 80 km verder op. Maaltijden van hen, zullen dan maar 1 of 2x komen. Maar ik wil graag de 1e week rust. Verplicht slapen etc. Thuis komt daar meestal niks van. Heb je na het kraamhotel nog recht op kraamhulp thuis? Jammer dat er niks in de regio Utrecht te vinden is.

trouwmevrouw
29-11-2010, 14:40
Het is zeer aan te raden als je in Rotterdam en omgeving woont. Je wordt daar geholpen en inderdaad: je hoeft niet zoveel te doen. Thee en koffie wordt gebracht en je hebt je rust. Maar ik weet niet of het voor jezelf fijn is als je niet in de buurt woont. Het is moeilijker voor familie om langs te komen en ook voor jezelf is het na je bevalling een heel stuk rijden vanuit Utrecht. Aan de andere kant is je eigen omgeving ook heel erg fijn.

AlmostHisWife
29-11-2010, 14:43
Voor zover ik weet, spreek niet uit ervaring, maar ik heb wel een rondleiding gehad in het kraamhotel. Dus heb al me vraagjes gesteld. Je kan je kraamzorg in overleg met het kraambureau thuis voortzetten, als je nog uren over hebt dan he. In het kraamhotel krijg je 24 uur zorg, maar rekenen ze maar 8 uur per dag aan kraamuren (perfect). Eten kost je inderdaad geld, wordt niet vergoed. Als je partner blijft slapen kost dat ook zo een 16 euro per dag. JE betaalt per dag dat je daar zit materiaalkosten. Dan mag je van alles gebruik maken zoals kraamverband, luiers en alle verzorgingsdingetjes voor je baby. Je hebt een eigen bijdrage die je moet betalen zo een 280 euro ongeveer. Maar als je goed verzekerd bent, dan krijg je ook deze eige bijdrage vergoed. In mijn geval is dat wel zo, dus ik betaal dan zelf niets. Enkel de materiaalkosten, en kosten als mijn man blijft slapen. Eten krijg ik dus dat hoef ik niet van het ziekenhuis. Scheelt me ook geld.

Bullit_
29-11-2010, 14:44
Al mijn zussen en bekende die ik ken zijn daar bevallen en echt in een woord: Heerlijk! Je krijgt echt de rust die je nodig hebt. Het ziet er erg mooi uit(voorheen was het lelijk, leek net een bejaardenhuis met die kleuren, maar ze hebben het opgepimpt) en je wordt er echt goed geholpen. Eten zou ik niet van daar nemen, is duur en je krijgt er niet veel voor. Als je familie komt, kunnen ze eten voor je meenemen. Als je wil dat je man blijft slapen, betaal je daar een bijdrage voor per nacht. Als je een goede verzekering hebt, wordt alles vergoed, zo niet, dan betaal je wel wat bij, maar niet veel ofzo. Ik weet i.i.g waar ik ga bevallen als ik zwanger ben inshaAllaah.

AlmostHisWife
29-11-2010, 14:46

Voor bezoek is er gratis koffie en thee en drinken. Ze mogen dat zelf pakken in zo een keukentje op de afdeling. Je bezoek krijgt ook beschuit met muisjes van hun. Je kamer is erg groot, eige grote douche, lcd scherm op je kamer. Een koelkastje ook erg handig. Een kast met leg en hanggedeelte. Echt een huiselijke sfeer. Ik kan niet wachten om daar te bevallen.

mmu2
29-11-2010, 14:57
Ja, ik ben uitgebreid verzekerd Dus ik betaal geen eigen bijdrage. Maar familie zal maar 1 of max 2 keer komen die week. Eten zal dus wel van daar moeten komen, helaas. Anders bestel ik lekker KAPSALON... :banana: Ik twijfel heel erg. Hebben ze trouwens ook HALLAl eten? Want ik heb geen zin in diepvris panga (kots) en vegetarische rubber.

Bullit_
29-11-2010, 15:00
Zover ik weet, hebben ze geen halal eten. Ja,bestel kapsalon:hihi: Ik neem aan dat je man toch wel elke dag komt? Dan kan hij toch elke dag eten voor je meenemen die zijn of jouw moeder klaargemaakt heeft?

ahlam-85
29-11-2010, 15:11
Het lijkt me echt niks, als k paar daagjes in het ziekenhuis blijf kan k al niet wachten tot ik weer thuis ben

mmu2
29-11-2010, 15:11
Zover ik weet, hebben ze geen halal eten. Ja,bestel kapsalon:hihi: Ik neem aan dat je man toch wel elke dag komt? Dan kan hij toch elke dag eten voor je meenemen die zijn of jouw moeder klaargemaakt heeft? Nee, mijn man komt niet elke dag. We hebben thuis ook nog 3 kinderen en hij moet ook werken. Ik ga ze mailen vragen of ze hallal hebben, meeste ziekenhuizen hebben dat wel. maar zij?

ahlam-85
29-11-2010, 15:14
Al mijn zussen en bekende die ik ken zijn daar bevallen en echt in een woord: Heerlijk! Je krijgt echt de rust die je nodig hebt. Het ziet er erg mooi uit(voorheen was het lelijk, leek net een bejaardenhuis met die kleuren, maar ze hebben het opgepimpt) en je wordt er echt goed geholpen. Eten zou ik niet van daar nemen, is duur en je krijgt er niet veel voor. Als je familie komt, kunnen ze eten voor je meenemen. Als je wil dat je man blijft slapen, betaal je daar een bijdrage voor per nacht. Als je een goede verzekering hebt, wordt alles vergoed, zo niet, dan betaal je wel wat bij, maar niet veel ofzo. Ik weet i.i.g waar ik ga bevallen als ik zwanger ben inshaAllaah. heb je die niet thuis dan :confused:

Bullit_
29-11-2010, 15:25
Nee, thuis krijg je continu bezoek en sta je al gauw zelf op om dingen te doen omdat je je verplicht voelt op de een of andere manier omdat het in JOUW huis is. In het kraamhotel, heb je je eigen kamer, je staat alleen op om een bezoekje te brengen aan de wc of badkamer,verder wordt alles voor je gedaan. Volledige rust dus.

mmu2
29-11-2010, 15:30
Nee, thuis krijg je continu bezoek en sta je al gauw zelf op om dingen te doen omdat je je verplicht voelt op de een of andere manier omdat het in JOUW huis is. In het kraamhotel, heb je je eigen kamer, je staat alleen op om een bezoekje te brengen aan de wc of badkamer,verder wordt alles voor je gedaan. Volledige rust dus. Precies!!! :goedzo:

ahlam-85
29-11-2010, 15:32
Nee, thuis krijg je continu bezoek en sta je al gauw zelf op om dingen te doen omdat je je verplicht voelt op de een of andere manier omdat het in JOUW huis is. In het kraamhotel, heb je je eigen kamer, je staat alleen op om een bezoekje te brengen aan de wc of badkamer,verder wordt alles voor je gedaan. Volledige rust dus. ik heb het nooit zo ervaren moet k zeggen:o ik krijg ook alleen directe fam op bezoek en die weten waar de keuken staat:hihi: ewa met sabe3 mag iedereen komen;)

Selly
29-11-2010, 15:34
GEFELICITEERD MMU met je zwangerschap!!!! Ik zou het ook doen, een kraamhotel om precies dezelfde redenen als die hierboven genoemd worden. Heb er echter geen ervaring mee dus kan je niet adviseren hierin. Hoe oud is jouw jongste?

azininoe
29-11-2010, 15:39

heb je die niet thuis dan :confused: ik zelf ben na de bevalling naar de kraam hotel geweest voor 3 dagen, en de andere paar dagen kwam de kraam verzorgster. moet je eerlijk zeggen heb echt me rust gevonden bij ze dacht bij gekomen te zijn, maar eenmaal thuis veranderden mijn engeltjes in monstertjes :moe: ze wilden constand bij me zijn, wilden de baby terug brengen naar het ziekenhuis. was echt letterlijk in elkaar gezakt maar hamdoelillah. als er een volgende keer komt wil ik gewoon thuis verzorgt worden,kunnen ze gelijk wennen. ontbijt metkoffie en thee was gratis, maar het avond eten was op mijn kosten niet dat ik het door mekeel kreeg hoor:o , de kraamverband, kolf en nog wat dingetjes.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7