Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Verliefdheid is verboden!!!!!!!!

tarifisht
07-09-2004, 17:06

Verliefd zijn voordat je getrouwd bent is niet toegestaan, dit omdat je gevoel het overheerst.Saitan speelt in op je gevoel en niet op je verstand. Twee personen kunnen zo verliefd op elkaar zijn, de partijen kunnen toegestemd hebben dat ze met elkaar willen gaan trouwen en doordat één van de partijen een valse belofte doet delen ze het bed met elkaar. Stel de jongen zegt na de gemeenschap van" ik heb hier geen zin meer in". Dan zit de dame met de gebakken peren. Hoe ga je dit dan verantwoorden bij de Koning der Koningen, de Alziende.Elke lichamelijke contact zonder dat er een huwelijkscontract is, is niet toegestaan. Voor de duidelijkheid, man en vrouw moeten beiden maagd het huwelijk ingaan

lhouceimagirl1
07-09-2004, 17:15
dat zijn de feiten, maar een persoon kan nooit zijn/haar gevoelens onder controle houden.... het is inderdaad vaak zo dat een van de twee de dupe van word.

tarifisht
07-09-2004, 17:26
Origineel gepost door lhouceimagirl1 dat zijn de feiten, maar een persoon kan nooit zijn/haar gevoelens onder controle houden.... het is inderdaad vaak zo dat een van de twee de dupe van word. ja maar de shaitan is sterk.heel erg sterk!!!!!! en die moeten we proberen te overwinnen

lhouceimagirl1
07-09-2004, 17:28
chaitan doet ook zijn werk he

miss_chaimae
07-09-2004, 17:31

We moeten de shaitan zeker onderdrukken. Maar..Gevoelens zijn ook sterk zo sterk zelfs dat je er (meestal) niks aan kan doen. Je kan ook verliefd zijn maar geen slechte handelingen doen. Als 2 personen verliefd zijn op elkaar hoeven ze niet meteen met elkaar na bed,dat kan na het huwlijk ook wel. Daarom zeg nooit Ja voor het huwlijk,Dan komt het allemaal goed insha allah.. Chaimae..

Secret_girl
07-09-2004, 17:32
Verliefd word iedereen weleens, maar dat betekend niet dat je een relatie neemt. Als ik verliefd ben hou ik dat voor me of vertel dat aan een vriendin, en als blijkt dat hij me ook leuk vind begin ik geen relatie of wat dan ook. Als hij serieus is en huwelijksplannen heeft gaat hij maar naar me vader. En dan is het halal om met hem weg te gaan en elkaar te leren kennen. Makkelijk zat!!!!

lhouceimagirl1
07-09-2004, 17:48
ze3ma alsof iedereen daar aan houd... als dat zo was dan zie je niet zoo veel haram relaties.

Chaimae
07-09-2004, 17:56
Niet zomaar iets verboden noemen...Heb je dalil dat verliefdheid verboden is...? Je kunt verliefd op iemand worden..Maar dat betekent niet gelijk dat je met die persoon naar bed gaat of er een relatie mee begint. De sheitaan is inderdaad sterk, maar een goede moslim laat zich niet door sheitaan meeslepen. Een goede moslim kan verliefd worden en niks doen wat verboden is. Een relatie voor het huwelijk is haram. Sex voor het huwelijk is haram..Maar ik heb nooit gehoord dat verliefdheid haram is.

lhouceimagirl1
07-09-2004, 17:59
Origineel gepost door Chaimae Niet zomaar iets verboden noemen...Heb je dalil dat verliefdheid verboden is...? Je kunt verliefd op iemand worden..Maar dat betekent niet gelijk dat je met die persoon naar bed gaat of er een relatie mee begint. De sheitaan is inderdaad sterk, maar een goede moslim laat zich niet door sheitaan meeslepen. Een goede moslim kan verliefd worden en niks doen wat verboden is. Een relatie voor het huwelijk is haram. Sex voor het huwelijk is haram..Maar ik heb nooit gehoord dat verliefdheid haram is. maar zij heeft het weer over de gevolgen van verliefdheid, want het is vaak zo als je verliefd bent doe je wel de domste dingen.

vlinderbuik
07-09-2004, 18:00
pfffffffffffff oud nieuws

MerCi
07-09-2004, 18:01
Origineel gepost door Chaimae Niet zomaar iets verboden noemen...Heb je dalil dat verliefdheid verboden is...? Je kunt verliefd op iemand worden..Maar dat betekent niet gelijk dat je met die persoon naar bed gaat of er een relatie mee begint. De sheitaan is inderdaad sterk, maar een goede moslim laat zich niet door sheitaan meeslepen. Een goede moslim kan verliefd worden en niks doen wat verboden is. Een relatie voor het huwelijk is haram. Sex voor het huwelijk is haram..Maar ik heb nooit gehoord dat verliefdheid haram is. Zo is 't maar hé . Enne, verliefd ? Dat wordt je of niet, kan je zelf niet veel aan doen. Wat kan volgen ná verliefdheid kan verboden zijn, maar daar heeft ieder zelf de hand in.

Chaimae
07-09-2004, 18:07
Origineel gepost door lhouceimagirl1 maar zij heeft het weer over de gevolgen van verliefdheid, want het is vaak zo als je verliefd bent doe je wel de domste dingen. Ja..Maar ze moet het niet verkeerd zeggen, niet zomaar iets verboden noemen als je iets anders bedoelt. En zoals Merci zegt: Iedereen heeft het in eigen handen.

Lady_moi
07-09-2004, 18:10
Verliefdheid is helemaal nie verboden vanwaar haal je het? Ik begrijp wel da ge et goe bedoelt maar je zegt het verkeerd. Want verliefdheid is een gevoel waar je geen controle over hebt. Je kan niet de knop omdraaien en zeggen ik word nie verliefd. Het gebeurd gewoon. Maar het ligt wel in jouw handen wat je ermee doet..

lhouceimagirl1
07-09-2004, 18:15
Origineel gepost door Chaimae Ja..Maar ze moet het niet verkeerd zeggen, niet zomaar iets verboden noemen als je iets anders bedoelt. En zoals Merci zegt: Iedereen heeft het in eigen handen. is waar ja