Bekijk originele versie : help mijn beste zuster
islamiclover
07-09-2004, 12:22
salaam halekoem
ik wil eff iets vragen
kijk ik heb een vriendin een hele goeie
maar haar zus is egt de verkeerde kant op.
gokkken vanallles.
hoe ze is geworden is door haar ouders gedaan en door mensen om haar heen
wollah ik heb medelijden met haar maaar ik weeet niet hoe ik haar moet helpen
ik heb allles geprobeerd
ik heb met haar over de islam gepraat maar ze wilt niet.
wollah maar iedereen kijkt haar raaaar aaan. omdat ze naders is.
iedereen schaamt zich voor haar maar ik niet ze is mijn zuster
help mij aub
ya alllah
miss_bakoia
07-09-2004, 14:13
meid, de islam kun je niet opdringen, je moet een persoon kunnen ontroeren ermee zodat ie zijn hart ervoor opent, ga met erspect met haar om en geef haar niet het gevoel dat ze moet veranderen omdat mensen haar altijd zo raar aankijken, lachen naar haar, meest vanzelfsprekende momenten proberen te linken aan de Islam, woorden als suhanallah, hamdoelillah, en inshaa allah, blijven het meest hangen als je het ook vaak zegt als het stil is moet je in plaats van een lied te neurien de koran zacht op een zingende toon, en verder moet het je lukken om dat soort dingen te bedenken, en moge Allah je helpen voor je goede intentie hiervoor, ik hoop dat je erin zult slagen inshaa allah...
tazaghiniagirl
07-09-2004, 14:54
...:maf:...
Lella_Roosje
07-09-2004, 15:49
tazaghiniagirl, heb je ook nog iets nuttigs te melden?? :confused:
Zoals miss_bokia al zei, je kan niemand de Islaam opdringen.. Wat je wel kan doen, is bijvoorbeeld een hadith aan haar laten zien, waarin staat wat er gebeurt als je je niet aan de regels houdt van de Islaam. Misschien klinkt dit een beetje hard, maar zo maak je haar misschien een beetje bang, hierdoor zal ze misschien ook gaan nadenken..
Als je wilt, plaats ik vanavond wel een paar.
Het komt goed incha allah & moge Allah Subhana Wa Ta`ala je belonen voor je hulp! :goedzo:
Wa assalaam aleikoum
islamiclover
08-10-2004, 15:55
salaam, halekoem ik weeet dat doe ik ook , ik praat met haar met geduld en allles maar ze heeft een negattoef beeld van haar zelf
Lella_Roosje
08-10-2004, 17:01
Zorg dat die negatief gevoel weggaat bij haar, door bv. complimentjes over haar te maken..
Wa aleikoum assalaam
islamiclover
11-10-2004, 11:47
salaam halekoem
kijk ze heeft een negatieve beelden van haar zelf en dat maakt haar juist eenzaam
ik weeet niet eens waar ze is. ze is nergens welkom meer . ook niet eeens thuis. ik heb haar al 2 weken niet gezien. wolllah ik heb het met haar met respecct uitgelegd ze, waardeert mijn wooorden maar wilt niet luisteren
Lella_Roosje
11-10-2004, 15:33
salaam halekoem
kijk ze heeft een negatieve beelden van haar zelf en dat maakt haar juist eenzaam
ik weeet niet eens waar ze is. ze is nergens welkom meer . ook niet eeens thuis. ik heb haar al 2 weken niet gezien. wolllah ik heb het met haar met respecct uitgelegd ze, waardeert mijn wooorden maar wilt niet luisteren
Is ze wel welkom bij jou thuis, als ik vragen mag?
islamiclover
12-10-2004, 11:13
ja zkers bij mij egt wel , mijn ouders vinden het niet eens erug. haar ouders zijn vrienden van mijn ouders
Lella_Roosje
12-10-2004, 13:38
Ik denk dat je dan niks meer voor haar kan doen, helaas..
Moge Allah haar op het goede pad leiden.. Amien!
justice21
12-10-2004, 14:18
waarom begin je niet eerst met haar in haar waarde te laten!!
je hoeft niet iets op te dwingen bij iemand.
iamand moet eerst zelf geholpen willen worden voordat je hem of haar kunt helpen..
je kan er nu alleen maar voor haar zijn en haar het goede voorbeeld geven.
zonder haar te vertellen wat zei steeds fout doet ze kent haar fouten heus wel.
probeer haar gewoon naar het goede te leiden...
islamiclover
12-10-2004, 14:46
sorry zusters kdwing haaaar niet ,,zal ik noooit doen
islamiclover
12-10-2004, 14:51
en haar helpen, Moge alllah haar helpen INslallllah
Lella_Roosje
12-10-2004, 18:25
Incha allah! :goedzo:
meknessia86
13-10-2004, 14:29
sorry zusters kdwing haaaar niet ,,zal ik noooit doen
Probeer gewoon een goede vriendin voor haar te zijn, luister naar haar, praat met haar. Maar op een leuke manier dus dat ze merkt dat je om haar geeft. je moet dan ook niet iedere keer over haar situatie beginnen, laat het een beetje rusten en daarna kan je het er alsnog beetje bij beetje over hebben.
Ze heeft JOU nu nodig en niet alleen het ''gezeur'' dat ze verkeerd bezig is. Laat haar merken dat je echt om haar geeft en van haar houdt. Inshallah komt het dan wel goed, maar je moet niet verwachten dat het na 1 gesprek al gaat werken. Heb sbar en probeer haar ervan te overtuigen dat ze anders moet gaan leren leven. Uiteindelijk zal ze er echt spijt van gaan krijgen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.