Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Cursus Tamazight (Berber) aan de Universiteit Utrecht

bladerbla
07-09-2004, 12:12

In het kader van het college Talen en Culturen van Noord-Afrika, van de Opleiding ANPT, biedt de Universiteit Utrecht een universitaire cursus Tamazight. Deze cursus is een reeks van twee aansluitende cursussen met een omvang van 15 ECTS (7, 5 ECTS per cursus/blok). De cursus geeft een inleiding in de Amazighgeschiedenis en -cultuur van Noord-Afrika, in het bijzonder de taalverwerving van de Noord Marokkaanse variant van het Tamazight: Rif-Tamazight (Rif-Berber). De eerste bijeenkomst van het eerste blok zal plaats vinden op woensdag 8 september 2004. Tijden en plaatsen: woensdag, 15.00-17.00 uur, KNG 66, 0.18 vrijdag, 15.00-17.00 uur, Drift 15, 0.02 De cursus Talen en Culturen van Noord-Afrika, staat open voor alle studenten van de Nederlandse universiteiten. Voor meer informatie kunt u zich op alle werkdagen behalve woensdag en vrijdag contact opnemen met mevr. Petra van Dongen van het secretariaat van de opleiding ANPT van de Universiteit Utrecht. Het adres en telefoonnummer: Kromme Nieuwegracht 29 (tuinhuis) 3512 HD Utrecht Tel. 030 - 253 6133 Fax 030 - 253 6138 Voor wat betreft cursusmateriaal en verdere informatie kunt u contact opnemen met de docent de heer Mohamed El Ayoubi. zie ook: http://www.let.uu.nl/anpt/ http://www2.let.uu.nl/cursuskrant/description.asp?id=200300735&year=2004

Juistem
07-09-2004, 12:14
Ja maar welk dialect :hihi:

bladerbla
07-09-2004, 12:17
Tarifit gewoon, maarja de overeenkomsten tussen de "dialecten" zijn miljoenmaal groter dan de verschillen, dus dat moet geen probleem zijn. Het Aith Said "dialect" is volgens mij wat voor iedereen wel bijna hetzelfde is als hun eigen dialect.

bladerbla
07-09-2004, 13:26
Origineel gepost door Me_Biatch ik zou het wel willen leren..alleen ben ik arabisch, maar het is altijd handig als je tussen berberse mensen zit..kun je ook es verstaan wat ze zeggen:D Js idd, altijd handig om een extra taal te spreken. Vaak zijn er gewoon Nederlandse mensen die meedoen aan zo'n Tamazight cursus, als zij t kunnen dan kun jij t ook. Straks ga je nog beter Tamazight spreken dan sommige imazighen zelf ;-). Maarja je kunt op die 2 sites kijken, en als je nog vragen hebt kun je ze emailen of bellen. Miss_tanger, kruip aub terug onder de steen waar je vandaan komt. Als je geen Tamazight wilt leren moet je ook niet reageren.

naisha
07-09-2004, 16:40

Mijn moeder zal me daar meteen naartoe sturen als ze ervanaf weet :hihi:

bladerbla
07-09-2004, 16:56
Origineel gepost door taginegirl sellem aleikom, kan je geen cd-rom bestellen en thuis arif taal leren..... alvast bedankt... wa aleikom sllem :zwaai: Ja dat kan ook, je kunt een woordenboek cdrom bestellen met 5000 woorden en een Leer Tamazight cdrom. Als je in utrecht woont dan kun je hem op de amsterdamsestraatweg kopen, helemaal aan het begin, vanaf de stad gezien. Voorbij de Aldi heb je een winkel genaamd AWB computing en daar kun je die cdroms kopen.

bladerbla
11-09-2004, 22:39
Contact gegevens vind je onderaan deze pagina: http://www.awbcomputing.nl/