Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Homoseksualiteit en islamitische meiden!

Pagina's : [1] 2

Studentes
23-11-2010, 22:29

Salaam mensen, Ik vraag even kort jullie aandacht. Ik doe een klein onderzoekje voor mijn studie en wil de leden van Marokko.nl graag vragen of jullie op de volgende vraag antwoord willen geven! 1. Hoe denken jullie over homoseksuele meiden die geloven in de Islam? Ik zie jullie antwoorden en discussies graag tegemoet. Alvast bedankt voor jullie medewerking. ;)

112233moh
24-11-2010, 08:58
Homosexuele meiden Where the fuck are You talking about

moslimaatjuh09
24-11-2010, 09:30
islam en vallen op het zelfde geslacht gaan niet samen aangezien het rechtstreeks tegen de islam in gaat de islam staat voor een huwelijk tussen een man en vrouw en het krijgen van kids insha Allah om de moslimgemeenschap te vergroten het gaat niet om wat wij ervan vinden want wij baseren onze mening op wat de islam erover zegt dat is het verschil tussen de islam en de andere geloven de islam wordt niet `moderner` de wetten die 1400 jaar geleden golden die gelden nu nog de mensen die toegeven aan het begaan van homosexualiteit horen hulp te zoeken door middel van toevlucht zoeken bij Allah en zich te verdiepen in hun geloof

Disputatio
24-11-2010, 10:05
het gaat niet om wat wij ervan vinden want wij baseren onze mening op wat de islam erover zegt Hoe onzinnig is dit. Als je ervan uit gaat dat allah/god alwetend is, kun je er ook wel vanuit gaan dat hij je mening weet. Het kan nooit zo zijn dat TOEVALLIG alle moslims of christen of joden hun mening synchroon hebben met wat de religie voorschrijft. Het is heel goed mogelijk dat je een mening hebt die niet overeenkomt met wat de religie dicteert. Het is ook niet zondig om dit te hebben; zolang je er maar niet naar handelt. Dus je kunt wel degelijk een andere mening hebben. dat is het verschil tussen de islam en de andere geloven de islam wordt niet `moderner` de wetten die 1400 jaar geleden golden die gelden nu nog Je moet je wat beter verdiepen in je eigen religie. Zegt de term mujaddid je iets? Vast niet. Google that stuff :) Daarnaast zijn er genoeg geleerden die regels in context plaatsen en eventueel flexibeler interpreteren. Zo zijn er genoeg geleerden die stellen dat het hebben van een hypotheek (IN BEPAALDE GEVALLEN) niet per defitnie zondig is. Dit is in mijn ogen een 'modernisering' van regels. Modernisering is niet per definitie iets slechts. Salutem

moslimaatjuh09
24-11-2010, 11:58

Hoe onzinnig is dit. Als je ervan uit gaat dat allah/god alwetend is, kun je er ook wel vanuit gaan dat hij je mening weet. Het kan nooit zo zijn dat TOEVALLIG alle moslims of christen of joden hun mening synchroon hebben met wat de religie voorschrijft. Het is heel goed mogelijk dat je een mening hebt die niet overeenkomt met wat de religie dicteert. Het is ook niet zondig om dit te hebben; zolang je er maar niet naar handelt. Dus je kunt wel degelijk een andere mening hebben. Je moet je wat beter verdiepen in je eigen religie. Zegt de term mujaddid je iets? Vast niet. Google that stuff :) Daarnaast zijn er genoeg geleerden die regels in context plaatsen en eventueel flexibeler interpreteren. Zo zijn er genoeg geleerden die stellen dat het hebben van een hypotheek (IN BEPAALDE GEVALLEN) niet per defitnie zondig is. Dit is in mijn ogen een 'modernisering' van regels. Modernisering is niet per definitie iets slechts. Salutem op de eerste plaats hebben we het over de islam en niet over het christendom en jodendom en weet ik dat Allah Subhana wa Ta`ala alweten d is en weet wat ik denk het is ook bekend dat er veel stromingen zijn in de islam maar dat is niet mijn zorg Moge Allah Subhana wa Ta`ala ons allen leiden,Amien verder hoef ik mij niet beter te verdiepen in mijn religie wat betreft dit onderwerp ik ga uit van wat de koran en de sunnah zeggen hierover en daar heb ik geen geleerden voor nodig het verhaal over het volk van de profeet lot(vzmh)is ook duidelijk voor mij wat hypotheek betreft rente is haram en hier in nederland zul je niet zover in levensgevaar verkeren dat je toevlucht moet zoeken tot deze zonde en homosexualiteit is in geen een geval goed te praten als je jezelf moslim noemt de vraag was wat islamitische meiden van homosexualiteit vinden en dit was mijn mening die ik baseer op mijn geloof als jij bewijzen hebt uit islamitische bronnen die homosexualiteit goedkeuren in bepaalde gevallen dan zie ik die graag tegenmoet en dan bedoel ik koranverzen met verwijzing welke surah of ahadadith met de isnad erbij vermeld zodat ik het zelf na kan trekken

Disputatio
24-11-2010, 13:02
verder hoef ik mij niet beter te verdiepen in mijn religie wat betreft dit onderwerp ik ga uit van wat de koran en de sunnah zeggen hierover en daar heb ik geen geleerden voor nodig Nou wat moet je hier nog aan toevoegen. Je zet jezelf, alle geleerden en de religie buitenspel door aan te geven het beter te weten dan geleerden. Waarom voel je je zo aangevallen? als jij bewijzen hebt uit islamitische bronnen die homosexualiteit goedkeuren in bepaalde gevallen dan zie ik die graag tegenmoet en dan bedoel ik koranverzen met verwijzing welke surah of ahadadith met de isnad erbij vermeld zodat ik het zelf na kan trekken Ik heb toch helemaal niet gereageerd op dat aspect van dit topic? Ik reageer puur op jouw opmerking dat modernisering en islam niet samengaan. En wat dat betreft heb je het simpelweg fout; er zijn nou eenmaal geleerden (nodig) die de gelovigen moeten helpen interpreteren en plaatsen in de tijd. Of jij denkt dat nodig te hebben of niet is een ander verhaal. Ik val je niet aan; ik wijs je puur op het feit dat het niet zo werkt als jij schetst. Salutem

Meysa_82
24-11-2010, 13:11
Hoe onzinnig is dit. Als je ervan uit gaat dat allah/god alwetend is, kun je er ook wel vanuit gaan dat hij je mening weet. Het kan nooit zo zijn dat TOEVALLIG alle moslims of christen of joden hun mening synchroon hebben met wat de religie voorschrijft. Het is heel goed mogelijk dat je een mening hebt die niet overeenkomt met wat de religie dicteert. Het is ook niet zondig om dit te hebben; zolang je er maar niet naar handelt. Dus je kunt wel degelijk een andere mening hebben. Je moet je wat beter verdiepen in je eigen religie. Zegt de term mujaddid je iets? Vast niet. Google that stuff :) Daarnaast zijn er genoeg geleerden die regels in context plaatsen en eventueel flexibeler interpreteren. Zo zijn er genoeg geleerden die stellen dat het hebben van een hypotheek (IN BEPAALDE GEVALLEN) niet per defitnie zondig is. Dit is in mijn ogen een 'modernisering' van regels. Modernisering is niet per definitie iets slechts. Salutem :goedzo:

hallal200
24-11-2010, 14:33
wij mogen niet oordelen. Dat wordt boven gedaan. Mijn mening is zolang je maar een goed mens bent.

moslimaatjuh09
24-11-2010, 14:48
Nou wat moet je hier nog aan toevoegen. Je zet jezelf, alle geleerden en de religie buitenspel door aan te geven het beter te weten dan geleerden. Waarom voel je je zo aangevallen? Ik heb toch helemaal niet gereageerd op dat aspect van dit topic? Ik reageer puur op jouw opmerking dat modernisering en islam niet samengaan. En wat dat betreft heb je het simpelweg fout; er zijn nou eenmaal geleerden (nodig) die de gelovigen moeten helpen interpreteren en plaatsen in de tijd. Of jij denkt dat nodig te hebben of niet is een ander verhaal. Ik val je niet aan; ik wijs je puur op het feit dat het niet zo werkt als jij schetst. Salutem sommige zaken die kunnen wij zelf goed begrijpen als we de bronnen bestuderen er zijn natuurlijk altijd ingewikkeldere zaken waarvoor we kunnen kijken naar de mening van geleerden maar dat is in dit geval niet ik reageer op het onderwerp van de topic en daar is wat islam betreft geen twijfel over verder veroordeel ik persoonlijk mensen niet ik ken ook wel mensen die homosexueel zijn of bisexueel(zijn overigens geen moslims)en ik zal hen verder ook niet anders behandelen dan anderen ikzelf maak geen onderscheid tussen mensen op basis van hun afkomst of geloof of levenswijze en dat islam en modernisering wel samengaan dat is wat de mensen ervan maken door innovaties bijvoorbeeld ik zet niets of niemand buitenspel en ik beweer helemaal niet dat ik het beter weet dan de geleerden alleen heb je de mening van hen niet nodig voor alle onderwerpen :)

Disputatio
24-11-2010, 15:48
en dat islam en modernisering wel samengaan dat is wat de mensen ervan maken door innovaties bijvoorbeeld ik zet niets of niemand buitenspel en ik beweer helemaal niet dat ik het beter weet dan de geleerden alleen heb je de mening van hen niet nodig voor alle onderwerpen Nee je hebt geleerden inderdaad niet nodig voor ALLE onderwerpen. Maar met de tijd die verstrijkt, doen zich nieuwe kwesties de kop op, die nader onderzoek verlangen. Een voorbeeld hiervan is het doneren van organen. Dat was niet eens mogelijk 1500 jaar geleden. En je kan niet verwachten van een 'normaal' ingelezen moslim dat hij of zij daar zelf antwoord op kan geven. En zelfs over homoseksualiteit is niet eenduidig te zeggen dat het haram is. Het is bijvoorbeeld niet haram om homoseksuele gevoelens te hebben, ZOLANG je hier maar aan toegeeft. Salutem

moslimaatjuh09
24-11-2010, 17:51
Nee je hebt geleerden inderdaad niet nodig voor ALLE onderwerpen. Maar met de tijd die verstrijkt, doen zich nieuwe kwesties de kop op, die nader onderzoek verlangen. Een voorbeeld hiervan is het doneren van organen. Dat was niet eens mogelijk 1500 jaar geleden. En je kan niet verwachten van een 'normaal' ingelezen moslim dat hij of zij daar zelf antwoord op kan geven. En zelfs over homoseksualiteit is niet eenduidig te zeggen dat het haram is. Het is bijvoorbeeld niet haram om homoseksuele gevoelens te hebben, ZOLANG je hier maar aan toegeeft. Salutem :goedzo: dat bedoelde ik dus ik heb het over mensen die toegeven aan hun lusten op ieder gebied dat is haram en de mensen die worden geconfronteerd met deze gevoelens die horen hun toevlucht tot Allah Subhana wa Ta`ala te zoeken

DiepOngelukkig_
24-11-2010, 20:27
Daarnaast zijn er genoeg geleerden die regels in context plaatsen en eventueel flexibeler interpreteren. Zo zijn er genoeg geleerden die stellen dat het hebben van een hypotheek (IN BEPAALDE GEVALLEN) niet per defitnie zondig is. Dit is in mijn ogen een 'modernisering' van regels. Modernisering is niet per definitie iets slechts. Salutem ik denk dat je het verschil moet inzien tussen sharia en fiqh. Sharia is de weg die voorgeschreven is, deze verandert niet in tijd en ruimte omdat deze is naar de natuur van de mens. De mens heeft instincten en behoeften die niet wijzigen over de tijd en ruimte heen. Vervolgens heb je fiqh die de praktische toepassing is van de shariah, fiqh is interpretatie naargelang de situatie. Ijtihad is de inzet die geleverd wordt om een nieuw probleem die de mens tegenkomt op te lossen vanuit shariah. Wat modernisering betreft, ik vermoed dat je vernieuwingg bedoelt. Het probleem is dat shariah zijn model oplegt, aangezien de model niet toegepast is, praktisch wereldwijd is het model kapitalistisch, bevonden geleerden zich voor een probleem. Model is er niet en dus trachten ze binnen het kapitalistisch model islamitische regeltjes (fiqh) toe te passen. Natuurlijk roepen ze op tot de toepassing van het islamitisch model. Het probleem van hypotheken moet je hierin plaatsen, we zijn in een kapitalistisch model die radicaal ingaat tegen islam. ga je dan mensen weerhouden om woningen te kopen? Want in de koraan staat dat Allah de oorlog verklaart aan wie ribaa pleegt. Dus jaa, vernieuwing is goed, maar slechte vernieuwing is slecht. er bestaat niet zoiets als vernieuwing van regels. De regels blijven hetzelfde maar de toepassing ervan verandert. Wie ben je om met de regels te spelen? enkel Allah swt mag oordelen en dus wetgever zijn.

Disputatio
25-11-2010, 09:30
ik denk dat je het verschil moet inzien tussen sharia en fiqh. Sharia is de weg die voorgeschreven is, deze verandert niet in tijd en ruimte omdat deze is naar de natuur van de mens. De mens heeft instincten en behoeften die niet wijzigen over de tijd en ruimte heen. Vervolgens heb je fiqh die de praktische toepassing is van de shariah, fiqh is interpretatie naargelang de situatie. Ijtihad is de inzet die geleverd wordt om een nieuw probleem die de mens tegenkomt op te lossen vanuit shariah. Ik ging puur in op de islam als geheel; ik heb nergens ingezoomd op een specifiek onderdeel daarvan zoals sharia of fiqh. Ik gaf aan dat ook de islam onderhevig is aan modernisering. Wat modernisering betreft, ik vermoed dat je vernieuwingg bedoelt. Volgens de Dikke van Dale; modern ▼1. tot de nieuwere tijd behorend ▼2. tot de tegenwoordige tijd behorend ▼3. vanuit een bep. referentiepunt beschouwd als in overeenstemming met of beantwoordend aan de eisen van de huidige tijd antoniem: achtergebleven ▼4. kritische vrijheid in geloofszaken voorstaande, (zeer) vrijzinnig [etc] Modernisering en vernieuwing zijn hetzelfde. Het probleem van hypotheken moet je hierin plaatsen, we zijn in een kapitalistisch model die radicaal ingaat tegen islam. ga je dan mensen weerhouden om woningen te kopen? Want in de koraan staat dat Allah de oorlog verklaart aan wie ribaa pleegt. Je doet net alsof de reden waarom sommige geleerde een hypotheek toestaan, komt doordat ze geen keus hebben.:confused: Er zijn zoveel zaken verboden door alle geleerden, die haaks staan op de kapitalistische maatschappij. Dus jaa, vernieuwing is goed, maar slechte vernieuwing is slecht. er bestaat niet zoiets als vernieuwing van regels. De regels blijven hetzelfde maar de toepassing ervan verandert. Wie ben je om met de regels te spelen? enkel Allah swt mag oordelen en dus wetgever zijn. Slechte vernieuwing is slecht; joh! eg woar!? :P Tuurlijk veranderen de fysieke regels niet nee; het gaat inderdaad om de toepassing ervan. Want hoe je het ook wendt of keert; veeeel regels zijn niet eenduidig en dus per definitie op verschillende manieren te interpreteren. Daarnaast zijn er veel hadiths die beide kanten van een zaak betogen waardoor je ook hier weer verschillende interpretaties kunt vormen. Salutem

Begeerd
25-11-2010, 09:49
Ik ging puur in op de islam als geheel; ik heb nergens ingezoomd op een specifiek onderdeel daarvan zoals sharia of fiqh. Ik gaf aan dat ook de islam onderhevig is aan modernisering. Volgens de Dikke van Dale; modern ▼1. tot de nieuwere tijd behorend ▼2. tot de tegenwoordige tijd behorend ▼3. vanuit een bep. referentiepunt beschouwd als in overeenstemming met of beantwoordend aan de eisen van de huidige tijd antoniem: achtergebleven ▼4. kritische vrijheid in geloofszaken voorstaande, (zeer) vrijzinnig [etc] Modernisering en vernieuwing zijn hetzelfde. Je doet net alsof de reden waarom sommige geleerde een hypotheek toestaan, komt doordat ze geen keus hebben.:confused: Er zijn zoveel zaken verboden door alle geleerden, die haaks staan op de kapitalistische maatschappij. Slechte vernieuwing is slecht; joh! eg woar!? :P Tuurlijk veranderen de fysieke regels niet nee; het gaat inderdaad om de toepassing ervan. Want hoe je het ook wendt of keert; veeeel regels zijn niet eenduidig en dus per definitie op verschillende manieren te interpreteren. Daarnaast zijn er veel hadiths die beide kanten van een zaak betogen waardoor je ook hier weer verschillende interpretaties kunt vormen. Salutem Woooww... Heavy onderwerpen voor de vroege morgen!

Annemarie013
28-11-2010, 22:46

[QUOTE=de mensen die toegeven aan het begaan van homosexualiteit horen hulp te zoeken door middel van toevlucht zoeken bij Allah en zich te verdiepen in hun geloof[/QUOTE] Hallo jij bent echt gestoord! Hulp zoek? ben jij wel goed bij je hoofd. Homosexualiteit is geen ziekte, je bent zo of je bent zo niet. De meesten van jullie hebben zulke bekrompen gedachtes.

Pagina's : [1] 2