Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokko: Democratisch of niet ??

Pagina's : [1] 2

Atlasleeuw
21-12-2002, 15:41

Peiling: Hoe denken jullie over de marokkaanse machtsverhoudingen en politiek?? de meesten zullen er niet zoveel van af weten, maar toch, wat voor indruk heb je? Is Marokko democratisch of niet en wat zou er moeten veranderen??

Atlasleeuw
21-12-2002, 15:51
Zijn jullie bang?? of voelen jullie je geen marokkaan.......dus niet betrokken bij het politieke proces in ons EIGEN land..... :confused:

Atlasleeuw
21-12-2002, 15:59
Of het kan jullie geeeeeeeeeen ene reeeeeeeet schelen, of jullie zijn bang of ik weet het niet?? -als het jullie niks kan schelen, vind ik het heel jammer, dat zou dus betekenen, dat jullie toekomst (dus tot aan je dood) hier ligt......... -als jullie bang zijn: dan moet dat maar eens afgelopen zijn.......!!!

Atlasleeuw
21-12-2002, 16:01
Jullie hebben waarschijnlijk alleen maar zin in ONZIN........... "hee mijn nagel is gebroken......o wat erg........wat moet ik doen....." :jammer: :jammer:

DEUGNIET
21-12-2002, 16:02

Origineel gepost door atlasleeuw188 Of het kan jullie geeeeeeeeeen ene reeeeeeeet schelen, of jullie zijn bang of ik weet het niet?? -als het jullie niks kan schelen, vind ik het heel jammer, dat zou dus betekenen, dat jullie toekomst (dus tot aan je dood) hier ligt......... -als jullie bang zijn: dan moet dat maar eens afgelopen zijn.......!!! ik zal maar als eerste reageren. ik weet niet wat er nu in marokko allemaal gebeurt?? of het democratisch is?? we leven nu hier. mensen gaan pas na 2 3 of 4 jaar naar marokko. dan zie je wel dat er wat veranderd is. maar langzaam groeit marokko wel. economisch gezien. misschien?? en hoe het met de politiek daar zit?? dat weet ik niet??

Dida
21-12-2002, 16:02
hahaha..sorry wil graag erover praten maar weet geen ene malle moer over politiek in marokko..:haha:

Atlasleeuw
21-12-2002, 16:17
Origineel gepost door DEUGNIET ik zal maar als eerste reageren. ik weet niet wat er nu in marokko allemaal gebeurt?? of het democratisch is?? we leven nu hier. mensen gaan pas na 2 3 of 4 jaar naar marokko. dan zie je wel dat er wat veranderd is. maar langzaam groeit marokko wel. economisch gezien. misschien?? en hoe het met de politiek daar zit?? dat weet ik niet?? Marokkaanse politiek: Koning regeert, is de baas van het leger, benoemt en ontslaat ministers, neemt alle belangrijke beslissingen en hij is zogenaamd ook religieus leider van marokko.. :confused: ......maar goed niet voor mij dus. Hij benoemt direct: de premier, minister van buitenlandse zaken, minister van binnenlandse zaken. En ministerie van defensie hebben we niet, HIJ is de baas........dus alle belangrijke ministeries heeft ie in zin hand......bijvoorbeeld de huidige premier......is zomaar aangesteld door de koning, zomaar......zonder dat ie bij een politieke partij hoorde, zonder dat er op hem gestemd is....... De koning verdient zo'n 14 miljoen dollar per maand...... :confused: ...en dat is alleen wat er bekend is......hij zal vast nog meer inkomsten hebben.........14 MILJOEN US $......in een derde wereld land......mag dat?? waarom?? Parlement........tja.......: POPPENKAST.....wel geinig om te zien hoe ze elkaar uitschelden, maar ja...........ik weet niet of jullie wel eens kijken, maar de mensen daar slapen soms ECHT in de zaal....... Ze krijgen ca. 3000 euro per maand plus auto en weet ik veel wat voor voordelen ze er nog meer uithalen.......

Atlasleeuw
21-12-2002, 16:29
:jammer: :jammer:

EMIEN
21-12-2002, 16:32
Zeker niet democratisch.................................. WE MOETEN PARTIJ STICHTEN........................LEEFBAAR MAROKKO...:)

Atlasleeuw
21-12-2002, 16:34
Origineel gepost door EMIEN Zeker niet democratisch.................................. WE MOETEN PARTIJ STICHTEN........................LEEFBAAR MAROKKO...:) Zo makkelijk gaat dat niet......in marokko stikt het van de partijen..alleen als je niks te zeggen hebt, wat voor zin heeft het dan?

Nounousa
21-12-2002, 16:37
Origineel gepost door atlasleeuw188 Zo makkelijk gaat dat niet......in marokko stikt het van de partijen..alleen als je niks te zeggen hebt, wat voor zin heeft het dan? JUISTEM!! enne...ABSOLUUT NIET democratisch.. Je kan zoveel partijen oprichten als je wil, als de koning iets niet wil, dan gaat het gewoon niet door!! IK VIND HET EEN DICTATUUR!!!!! :kwaad:

Atlasleeuw
21-12-2002, 16:49
Origineel gepost door Hindje JUISTEM!! enne...ABSOLUUT NIET democratisch.. Je kan zoveel partijen oprichten als je wil, als de koning iets niet wil, dan gaat het gewoon niet door!! IK VIND HET EEN DICTATUUR!!!!! :kwaad: :D juist!!! Wat ik me afvraag......is waarom marokkanen bang zijn.......er staat grote internationale druk op marokko......waarom zeggen mensen in het openbaar: leve onze koning!?? terwijl ze hier in Europa zitten......en juist druk kan uitoefenen op het marokkaanse regime.....

maghrabia82
21-12-2002, 17:01
even nadenken hoor, ze zeggen wel dat ze democratisch zijn maar ondertussen..... Ik denk wel dat er veel veranderd is sinds de nieuwe koning maar toch denk ik dat er nog veel in marokko moet veranderen wil marokko ook echt democratisch zijn......maar goed mijn mening.....

Nounousa
21-12-2002, 17:48
Origineel gepost door atlasleeuw188 :D juist!!! Wat ik me afvraag......is waarom marokkanen bang zijn.......er staat grote internationale druk op marokko......waarom zeggen mensen in het openbaar: leve onze koning!?? terwijl ze hier in Europa zitten......en juist druk kan uitoefenen op het marokkaanse regime..... Omdat veel mensen in het verleden in marokko "opeens" zijn verdwenen nadat zij uitspraken over de koning hebben gedaa die volgens HEM niet kunnen, en jah daar worden de mensen bang van.

Atlasleeuw
22-12-2002, 13:46

Origineel gepost door maghrabia82 even nadenken hoor, ze zeggen wel dat ze democratisch zijn maar ondertussen..... Ik denk wel dat er veel veranderd is sinds de nieuwe koning maar toch denk ik dat er nog veel in marokko moet veranderen wil marokko ook echt democratisch zijn......maar goed mijn mening..... FOUT !! sinds de nieuwe koning er is, is er niks veranderd...alleen hij heeft een beetje aan "windowdressing" gedaan, Driss El Basri opzij zetten, hier en daar zijn kop laten zien.....etc. Maar wat willen WIJ zien, wij willen dat er rechtvaardigheid komt, de TROON moet zijn verantwoordelijkheid toegeven voor de verdwijningen en moorden, Driss el Basri deed alles niet zomaar, het was met goedkeuring van Hassan II en dat vergeet men steeds te vermelden. Deze koning is in MIJN ogen zelfs erger, vroeger hadden we alleen Hassan II, nu hebben we Mohammed VI en zijn broers zijn neven zijn zussen zijn tantes en weet ik veel wat, hij heeft ze allemaal privileges en functies gegeven........het is gewoon te erg voor woorden.....hassan II liet nooit zijn zussen zien......nu komt de een na de ander tevoorschijn....... :confused:

Pagina's : [1] 2