Bekijk originele versie : heb een relatie met een jongen maar zijn moeder wil jou niet!!!!!!!!!!! wat moet ik??
noraja19
06-09-2004, 08:58
hallo allemaal
nou ik heb al 2 jaar een vriend met wie ik heel goed kan opschieten op een gegeven moment wilden we het aan onze ouders gaan vertellen oke we hadden afgesproken dat we het allebij zouden doen ik heb het gedaan ik heb het aan mij ouders verteld. en hij ook maar zijn moeder ging moeilijk doen ze wou niet waarom weet ik ook niet maar toch zijn we verder gegaan en na een half jaar heeft hij het weer gevraagd weer wou zijn moeder niet voor de vakantie heeft hij het weer gevraagd en nee zijn moeder wou weer niet.
in de zomer vakantie is zijn hun naar marokko geweest en hij is gedwongen verloofd met een meisje uit marokko wat hij mij zelf heeft verteld.. maar hij beld nog steeds en wil nog steeds contact en ik hou ook nog heel veel van hem
wat moet ik nu doen kunnen jullie mij helpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
noraja19
06-09-2004, 09:09
dank je wel lallarkoum je weet ik weet het echt niet meer maar ik denk ook dat dat het beste is maar weet je wat het zo erg maakt dat hij nog beld en zo en dat je zo lang met elkaar bent om gegaan dat is zo erg en het is ook zo moeilijk
Origineel gepost door noraja19
hallo allemaal
nou ik heb al 2 jaar een vriend met wie ik heel goed kan opschieten op een gegeven moment wilden we het aan onze ouders gaan vertellen oke we hadden afgesproken dat we het allebij zouden doen ik heb het gedaan ik heb het aan mij ouders verteld. en hij ook maar zijn moeder ging moeilijk doen ze wou niet waarom weet ik ook niet maar toch zijn we verder gegaan en na een half jaar heeft hij het weer gevraagd weer wou zijn moeder niet voor de vakantie heeft hij het weer gevraagd en nee zijn moeder wou weer niet.
in de zomer vakantie is zijn hun naar marokko geweest en hij is gedwongen verloofd met een meisje uit marokko wat hij mij zelf heeft verteld.. maar hij beld nog steeds en wil nog steeds contact en ik hou ook nog heel veel van hem
wat moet ik nu doen kunnen jullie mij helpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Asalam Oe Alaikom...
meid vergeet hem..!!zou k je zegge want als hy egt van je hield zou hy nog actie gaan ondernemen vordat hy verloofd zou raken..en wt hy nu eigenlyk zit te doen ss fraude plegen..want hy ss byna getrouwd,...en waarby hy j0u zonder dat hy het weet medeplichtig maakt...kweet dat hetmoeilyk ss meid...geloof me..kweet het..maar het beste wt je kan doen ss hem vergeten en hopen dat jullie inshAllah in het volgend leven samen kunnen leven...
enne ss hy gedwongen om met die meid te trouwen want zoya..dat mag niet..de Profeet Mohamed..(heb het ergens gelezen maar weet nie meer waar maar als k thuis kom kan k het wel ff voor je gaan opzoeken..)heeft gezegd dat een gedwongen huwelyk niet mag.! maybe als hy dat ff naar zyn ouders zegt dat ze nagaan zitten denken..anywhy..InshAllah komt het allemaal goed meid..:blauwkus:
Sjemmelia
06-09-2004, 10:17
Origineel gepost door Lallatkoum
Kun je nog wat doen dan? Ik zou me erbij neerleggen, het was niet voorbestemd. Ik zou ten eerste geen problemen op me nemen door een schoonmoeder die mij niet moet of een vriendje dat gedwongen verloofd is. Het is een man en als hij jou echt wil dan kan hij ZELF wel actie ondernemen. Tenslotte is het zijn familie die hij het beste kent.
Ik zou dus niks doen en verder gaan met mijn leven.
Succes
:goedzo: helemaal gelijk
Souraida
06-09-2004, 10:27
hallo allemaal
Ik heb voor ik trouwde precies hetzelfde meegemaakt. Ik ging twee jaar lang met een jongen waar ik gek op was. We besloten het aan onze ouders te vertellen. Ik zei dat ik het echt niet zou vertellen totdat hij het zijn moeder verteld had en zij het goed vond. Hij heeft het haar verteld en zijn moeder weigerde omdat zij berbers waren en ik arabisch. Hoe moeilijk het ook toen was voor me heb ik het toch uitgemaakt. Hij had me gevraagd om het nog eens te proberen, maar dat wilde ik niet. Liever een tijdje verdriet en daarna geluk dan altijd verdriet en problemen. Daarna is hij met zijn nicht getrouwd die zijn moeder aanwees! Ik leerde iemand kennen waar ik nu gelukkig mee ben. Hij is ook berber en zijn ouders zijn schatten. Ik heb spijt dat ik ooit een relatie heb gehad met die eerste en ben zo erg gelukkig en blij dat ik mijn lieve man heb leren kennen. Ik zou zeggen hoe moeilijk het ook is kap er nu mee voor het te laat is. :o
Tja, eigen schuld. Denk je dat Allah een haramrelatie zegent?
DaNGeRouZLy
06-09-2004, 10:53
dat zeggen ze allemaal dat ze verplicht verloofd zijn geloof je het zelf?
hij wil gewoon van 2 walletjes eten want als hij een echte vent was had hij niet toegestemt maar zijn ouders proberen te overtuigen dat jij de ware voor hem bent en had hij niet 2 jaar een relatie met je aangegaan of zou hij nu respect hebben voor zijn verloofde en jou met rust laten.
Wat je nu moet doen? jezelf terugtrekken natuurlijk je wilt toch niet tussen een verloofd stel in gaan zitten ?
he habiba,
ik zou het maar laten rusten
want als je niet met je schoon familie
kan opschieten ja dan heb je niet veel keus
ook al zal je met hem trouwen zijn moeder
zou telkens moeilijk doen om de kleinste dingen
ga verder met je leven en god is altijd bij je,
gedraag en doe dingen die mogen in onze goddienst
en een jongen komt wel van zelf je hand vragen....
veel succes liefs samia
InshAllah ya komt er zelf wel een jonge om jou hand vragen en ss beter voor je..want zoals samia83 al zei ze zal altyd om de kleinste dingen dom doen etc. ghair InshAllah..;)
teigetje
06-09-2004, 13:52
ik begrijp wat je bedoelt heb precies hetzelfde meegemaakt we hadden het allebei moeilijk ik werd niet geaccepteerd maar hij ook niet . toch hielden we ****ing veel van mekaar en hebben nog een tijdje contact gehad uiteindelijk is het vanzelf stuk gegaan tussen ons. ik zou gewoon verder met me leven gaan en door te beginnen een nieuwe nm nemen.een jonge kan altijd weigeren als hij wilt dus hij moest trouwen kan niet mischien deed hij het voor zijn moeder en heeft zij hem niet gedwongen maar wel aanleiding tot het accepteren van een "goeie"meisje. vind het erg in wat voor positie je zit hoop dat je er gauw uitkomt
tazaghiniagirl
06-09-2004, 13:54
hij is echt triest...
sinds wanneer trouw je ookal word je gedwongen hij l8lt wou gewoon van je af...:rolleyes:..
ik_oke_is
06-09-2004, 13:55
hallo allemaal
zehmaa een jongen die verplicht verloofd is ;
kom op jong
word wakker aub !!!!!!
hij heeft je twee jaar gebruikt en nu heeft ie eentje uit marokko
gehaald ;
ik zit in dezelfde situatie , mijn ouders (vooral mijn pa) doet ook
moeilijk, maar ik ga niet trouwen met iemand anders
tijdens de vakantiemaanden
desnoods trouw ik ZONDER mijn pa erbij maar ik trouw niet met
iemand die ik niet moet !!
tazaghiniagirl
06-09-2004, 13:57
Origineel gepost door ik_oke_is
zehmaa een jongen die verplicht verloofd is ;
kom op jong
word wakker aub !!!!!!
hij heeft je twee jaar gebruikt en nu heeft ie eentje uit marokko
gehaald ;
ik zit in dezelfde situatie , mijn ouders (vooral mijn pa) doet ook
moeilijk, maar ik ga niet trouwen met iemand anders
tijdens de vakantiemaanden
desnoods trouw ik ZONDER mijn pa erbij maar ik trouw niet met
iemand die ik niet moet !!
...precies....:engel:...smoesjes ze3ma k werd gedwongen te trouwen...:engel:...
ik_oke_is
06-09-2004, 14:00
Origineel gepost door tazaghiniagirl
...precies....:engel:...smoesjes ze3ma k werd gedwongen te trouwen...:engel:...
iwa jah ;
wallah sommige meiden zijn zo dom ; en goedgelovig
dat ik er grijze haren van krijg :o
:maf:
tazaghiniagirl
06-09-2004, 14:02
Origineel gepost door ik_oke_is
iwa jah ;
wallah sommige meiden zijn zo dom ; en goedgelovig
dat ik er grijze haren van krijg :o
:maf:
...:jammer:.... :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.