Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Problemen Grafische kaart/DirectX

Shiny-licious
17-11-2010, 18:16

Ik heb vanmiddag de spel Tomb Raider; Underworld gekocht, maar na het instaleren gaf mijn computer dit aan: Voor dit spel is een DirectX9.0c compatible grafische kaart vereist. Jouw kaart of stuurprogramma ondersteunt geen DirectX9.0c 3D-versnelling. Weet iemand of dit op te lossen is? Anders moet ik me spel terugbrengen en dat moet binnen 24 uur.

BaasbovenBaas
17-11-2010, 18:36
Ga eens naar start >> uitvoeren of zoekbalk win 7 >> en typ in "dxdiag". Welke directx versie heb je? Ik heb vanmiddag de spel Tomb Raider; Underworld gekocht, maar na het instaleren gaf mijn computer dit aan: Voor dit spel is een DirectX9.0c compatible grafische kaart vereist. Jouw kaart of stuurprogramma ondersteunt geen DirectX9.0c 3D-versnelling. Weet iemand of dit op te lossen is? Anders moet ik me spel terugbrengen en dat moet binnen 24 uur.

Shiny-licious
17-11-2010, 18:51
Ik heb versie 9.0c

BaasbovenBaas
17-11-2010, 19:11
ik heb versie 11. Hoe oud is je pc /laptop? Heb je wel gekeken of je pc het spel wel aankan. Update je directx: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2da43d38-db71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3&displayLang=nl Opnieuw opstarten als je klaar bent en dan het spel opnieuw proberen.

ILI_Amazigh
17-11-2010, 22:17

Ik heb vanmiddag de spel Tomb Raider; Underworld gekocht, maar na het instaleren gaf mijn computer dit aan: Voor dit spel is een DirectX9.0c compatible grafische kaart vereist. Jouw kaart of stuurprogramma ondersteunt geen DirectX9.0c 3D-versnelling. Weet iemand of dit op te lossen is? Anders moet ik me spel terugbrengen en dat moet binnen 24 uur. Je videokaart ondersteunt geen DirectX 9.0c al heb je dit kunnen installeren op je pc. Je zou eventueel kunnen proberen de drivers van je kaart te updaten via de homepage van het merk kaart dat je hebt. Buiten dat kun je of het spel terugbrengen of een nieuwe videokaart kopen die wel aan de eisen van dat spel voldoet.

Denker
18-11-2010, 00:12
Oplossing: schaf een (snelle) videokaart aan die toereikend is. Vooral als je vaak games speelt.

ILI_Amazigh
18-11-2010, 22:12
Oplossing: schaf een (snelle) videokaart aan die toereikend is. Vooral als je vaak games speelt. Games tegenwoordig zijn zo veeleisend dat je inderdaad een snelle kaart moet hebben met toch wel minimaal 512mb videogeheugen alleen al. Kijk ook naar de mogelijkheden van de kaart wat betreft directX en shader models.

Shiny-licious
21-11-2010, 12:04
Ik heb het even opgezocht op internet en het blijkt dat mijn pc alleen tot direxct 7 kan. Dus ik heb de spel maar teruggebracht. Vroeger was het toch allemaal een stuk simpeler met die spellen dat mis ik wel :(

ILI_Amazigh
21-11-2010, 12:35
Ik heb het even opgezocht op internet en het blijkt dat mijn pc alleen tot direxct 7 kan. Dus ik heb de spel maar teruggebracht. Vroeger was het toch allemaal een stuk simpeler met die spellen dat mis ik wel :( Mensen werden veeleisender dus tja dan schuift zich door naar de computers die er voor nodig zijn. Maar volgens mij ondersteunt windows XP al tot directx 9 dus voor tomb raider zou dat geen probleem moeten zijn. Ligt m echt aan je videokaart.