Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Een op de achttien Nederlanders gebruikt wel eens een antidepressivum

Pagina's : [1] 2 3

Raihana
05-09-2004, 12:08

Gebruik antidepressiva neemt toe AMSTERDAM - Een op de achttien Nederlanders gebruikt wel eens een antidepressivum. Vorig jaar kregen 900 duizend mensen in totaal 5,9 miljoen recepten voor een middel tegen depressie voorgeschreven. Het aantal mensen dat antidepressiva gebruikt is sinds 1999 elk jaar met 6 procent gegroeid. Dat blijkt volgens De Telegraaf op basis van nog niet gepubliceerde cijfers van het College van Zorgverzekeringen. Vijf procent van alle voorgeschreven medicijnen betreft een middel tegen depressie, zoals Prozac, Seroxat en Efexor. Daarmee staan de antidepressiva in de top vijf van meest gebruikte geneesmiddelen in Nederland. Vrouwen slikken twee keer zo vaak een antidepressivum als mannen. De grootste groep gebruikers is tussen de 45 en 64 jaar. Ondanks de stijging in het gebruik, daalde de uitgaven aan deze middelen vorig jaar tot 195 miljoen euro. De daling is veroorzaakt door het aflopen van het patent op fluoxetine, het werkzame bestandsdeel van Prozac. Hierdoor kwamen enkele goedkopere varianten op de markt.

RitaMaria
05-09-2004, 13:20
Leuke topic, om hopelijk alle misverstanden omtrent depressie de wereld uit te kelderen..

Huey
05-09-2004, 13:45
Origineel gepost door firestorm Ik ben een stuk optimistischer geworden door dit kabinet. Ik ook

RitaMaria
05-09-2004, 13:50
Origineel gepost door Huey Ik ook Ikke niet.. :)

Raihana
05-09-2004, 13:54

Origineel gepost door firestorm Ik ben een stuk optimistischer geworden door dit kabinet. En hoe datzo? Het is in mijn ogen nog steeds een chaos daaro.. - Wilders overweegt eigen partij - VVD heeft genoeg van rechtse taal Wilders - 'VVD vol goede moed verder na vertrek Wilders' en zo kan ik uren door gaan.. :zwaai:

Raihana
05-09-2004, 13:56
Origineel gepost door Bert Geachte leden Ik vind het niet gek dat het aantal depressies stijgt met dit kabinet Bert :haha:

Pista
05-09-2004, 14:00
Origineel gepost door bonifaziu Een op achttien is niet veel. 5,55%.... :p

Huey
05-09-2004, 14:03
Origineel gepost door KohiNoor Kutkabinet!! Flaporen gaat uit de verzekering, men mag geen pc's meer kopen via werk (Hoe heet dat ook alweer) en dan die rotte Balkenende pfff ik ben blij als we opnieuw mogen stemmen! :D Als dit het ergste is wat je kan verzinnen valt het allemaal nog wel mee. Of moet balkenende jouw pc'tje betalen, omdat je zo arm en zielig bent.

Raihana
05-09-2004, 14:03
Origineel gepost door firestorm Nog steeds??????? VVD is zo een beetje een van de partijen met het minst geruzie. Maar ze hebben inderdaad nu een afsplitsing iets wat iedere grote partij wel eens heeft meegemaakt. Maar daar kan ik nu eigenlijk helemaal niet van wakker liggen. Wilders heeft wel goeie plannen, maar daarom heb ik ook hem gestemt en ook als hij een eigen partij gaat beginnen dan zal ik dat wel blijven doen. Maar het gaat in de politiek om het beleid, vreemdelingen beleid gaat eindelijk (een beetje) de goede kant op. Ik was vanochtend een aantal opbeurende artikelen over de economie aan het lezen. Fantastisch toch hoe "rechts" altijd weer de economie op poten weet te zetten nadat "links" er een zooitje van heeft gemaakt. Ja heel fantastisch...not :rolleyes:

Raihana
05-09-2004, 14:51
Origineel gepost door KohiNoor Kutkabinet!! Flaporen gaat uit de verzekering, men mag geen pc's meer kopen via werk (Hoe heet dat ook alweer) en dan die rotte Balkenende pfff ik ben blij als we opnieuw mogen stemmen! :D En zweetvoeten en snurken die zijn ook al uit de verzekering... Wat een rot land he! :D

RitaMaria
05-09-2004, 16:00
Mensen, svp ontopic blijven..

RitaMaria
05-09-2004, 19:42
Flaporen..:moe:

Raihana
06-09-2004, 00:13
Origineel gepost door firestorm Natuurlijk wel, het is zelfde als kleine borsten, een hangkont of haakneus. Ben ik even blij dat ik moslim ben en dus tevreden ben met wat Allah sbt mij gegeven heeft.. :)

Raihana
06-09-2004, 00:24
Origineel gepost door firestorm En ik ben blij dat je dat fijn onder een paar lappen stof verstopt. En vooral voor gluiperds zoals jij.. :D

TrojanX
06-09-2004, 00:36

Alles eerlijk verdeeld, de 1 zijn geloof en de ander een knap uiterlijk :D

Pagina's : [1] 2 3