Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Israel en Beslan/ Tjettenie

Pagina's : [1] 2

LZN
05-09-2004, 01:51

Rusland is al bezig met zeer onaangename oorlogen tegen de lokale volkjes van de Kaukasus sinds medio 1780, en waar de Tsaar nog gematigd en tolerant was, waren de Bolshewieken tussen 1917 en 1991 minder kinderachtig. Er is in die streken zeer veel gemoord en gedeporteerd en verwoest door het Russische leger, en dat gaat al generaties zo. Voor mij niet gelaten, maar wie de bal kaatst moet hem terug verwachten. Moreel is er tussen het gebeuren in Beslan en het gewone bombarderen door de diverse "beschaafde" luchtmachten geen verschil. Hoeveel miljoenen kinderen zijn niet levend verbrand door de regeringen van de landen die nu krokodillentranen gieten (Bush & Blair, zijzelf en hun voorgangers als president en premier). Een ander aspect is de verdoken steun van Amerika, Engeland, en Israel aan de Tjettjenen, wat hen (valse ?) hoop geeft op onafhankelijkheid. Voor zover hier de Islam een rol speelt gaat het ook en vooral om de traditionele pro-Islam politiek van de CIA, die graag zulke moslimvolkjes gebruikt tegen Rusland. Wie wind zaait zal storm oogsten. Uiteraard zijn die Tjettjeense gekken binnen controle van de Amerikaanse, Britsche, en Israelische geheime diensten, maar hun rol in opstoken van het probleem moet zeker vernoemd worden. Idem de Taliban, voor een deel een schepping van de ,Israelische en de Amerikaanse geheime dienst, maar dus losgeslagen. Het is als de tovenaarsleerling die de geest oproept en hem bewust niet meer in de fles wil krijgen. Dat is de objectieve en correcte analyse van de Tjettjeense kwestie en het gebeuren in Beslan. Dit gezegd zijnde, ik betreur de neergang van Rusland tegen de Tettjenen, in de Kaukasus net als in Mantsjoerije in 1904-1905 ingezet door initiatieven van de Anglo-Amerikanen. (Japan won in 1904-1905 vanwege Engelsche steun.) Een staartje die dit hele gebeuren kan hebben is dat de Tjettjenen in de volgende fase nog verder gaan in de militaire logica van hun huidige soft-target-strategie, namelijk niet meer gijzelen, maar gewoon direct beginnen met uitmoorden. Ze weten nu immers, na de gijzeling in het Moskouse theater en de school in Beslan, dat ze toch worden aangevallen. Het succes van hun actie kan dan alleen maar groter zijn als ze direct, zonder uitstel, aan de slag gaan in sportstadions, scholen, theaters, bioscopen, ziekenhuizen die ze bezetten. De grote militaire fout bij de Tjettjeense legerleiding is nu dat ze nog denken dat ze kunnen onderhandelen met Putin c.s. Beter is om de strategie van de Amerikaanse luchtmacht in 1941-1945, onder generaal Curtis Lemay, over te nemen, en te streven naaar maximale vernietiging onder de burgerbevolking van de vijand. Bezwaar is wel dat dat bij de Duitschers en Japanners weinig positieve respons opleverde, maar het lijkt me verdedigbaar dat de Russische bevolking en de Russische economische kringen de terugtrekking uit Tjettjenië als een minste kwaad zullen gaan zien..

Entebbe
05-09-2004, 02:16
Origineel gepost door Moederkoek Een staartje die dit hele gebeuren kan hebben is dat de Tjettjenen in de volgende fase nog verder gaan in de militaire logica van hun huidige soft-target-strategie, namelijk niet meer gijzelen, maar gewoon direct beginnen met uitmoorden. Ze weten nu immers, na de gijzeling in het Moskouse theater en de school in Beslan, dat ze toch worden aangevallen. Het succes van hun actie kan dan alleen maar groter zijn als ze direct, zonder uitstel, aan de slag gaan in sportstadions, scholen, theaters, bioscopen, ziekenhuizen die ze bezetten. De grote militaire fout bij de Tjettjeense legerleiding is nu dat ze nog denken dat ze kunnen onderhandelen met Putin c.s. als een minste kwaad zullen gaan zien. Ik heb de stellige indruk dat daarvan nu al sprake is. Er is werkelijk niets dat erop wijst dat deze mensen geinteresseerd waren in onderhandelingen. Die overigens uiteraard zinloos geweest zouden zijn. Volgens mij voorspel je iets wat allang gebeurd is. Een andere fout lijkt me dat je het hebt over 'de Tjettjeense legerleiding'. Het gaat hier om een klein geradicaliseerd deel van het Tjetjeense verzet dat gesteund wordt door internationale terroristen.

rja
05-09-2004, 02:36
Origineel gepost door Moederkoek Rusland is al bezig met zeer onaangename oorlogen tegen de lokale volkjes van de Kaukasus sinds medio 1780, en waar de Tsaar nog gematigd en tolerant was, waren de Bolshewieken tussen 1917 en 1991 minder kinderachtig. Er is in die streken zeer veel gemoord en gedeporteerd en verwoest door het Russische leger, en dat gaat al generaties zo. Voor mij niet gelaten, maar wie de bal kaatst moet hem terug verwachten. Moreel is er tussen het gebeuren in Beslan en het gewone bombarderen door de diverse "beschaafde" luchtmachten geen verschil. Hoeveel miljoenen kinderen zijn niet levend verbrand door de regeringen van de landen die nu krokodillentranen gieten (Bush & Blair, zijzelf en hun voorgangers als president en premier). Een ander aspect is de verdoken steun van Amerika, Engeland, en Israel aan de Tjettjenen, wat hen (valse ?) hoop geeft op onafhankelijkheid. Voor zover hier de Islam een rol speelt gaat het ook en vooral om de traditionele pro-Islam politiek van de CIA, die graag zulke moslimvolkjes gebruikt tegen Rusland. Wie wind zaait zal storm oogsten. Uiteraard zijn die Tjettjeense gekken binnen controle van de Amerikaanse, Britsche, en Israelische geheime diensten, maar hun rol in opstoken van het probleem moet zeker vernoemd worden. Idem de Taliban, voor een deel een schepping van de ,Israelische en de Amerikaanse geheime dienst, maar dus losgeslagen. Het is als de tovenaarsleerling die de geest oproept en hem bewust niet meer in de fles wil krijgen. Dat is de objectieve en correcte analyse van de Tjettjeense kwestie en het gebeuren in Beslan. Dit gezegd zijnde, ik betreur de neergang van Rusland tegen de Tettjenen, in de Kaukasus net als in Mantsjoerije in 1904-1905 ingezet door initiatieven van de Anglo-Amerikanen. (Japan won in 1904-1905 vanwege Engelsche steun.) Een staartje die dit hele gebeuren kan hebben is dat de Tjettjenen in de volgende fase nog verder gaan in de militaire logica van hun huidige soft-target-strategie, namelijk niet meer gijzelen, maar gewoon direct beginnen met uitmoorden. Ze weten nu immers, na de gijzeling in het Moskouse theater en de school in Beslan, dat ze toch worden aangevallen. Het succes van hun actie kan dan alleen maar groter zijn als ze direct, zonder uitstel, aan de slag gaan in sportstadions, scholen, theaters, bioscopen, ziekenhuizen die ze bezetten. De grote militaire fout bij de Tjettjeense legerleiding is nu dat ze nog denken dat ze kunnen onderhandelen met Putin c.s. Beter is om de strategie van de Amerikaanse luchtmacht in 1941-1945, onder generaal Curtis Lemay, over te nemen, en te streven naaar maximale vernietiging onder de burgerbevolking van de vijand. Bezwaar is wel dat dat bij de Duitschers en Japanners weinig positieve respons opleverde, maar het lijkt me verdedigbaar dat de Russische bevolking en de Russische economische kringen de terugtrekking uit Tjettjenië als een minste kwaad zullen gaan zien. Ik denk dat je zo'n tactiek weinig zult bereiken, alleen nog meer haat, maar zoiets is aan dove oren gericht, voor een moslim die zo door haat is vervuld. Als de Russen dezelfde tactiek toepassen, bestaat Tsjetsjenië binnen 5 minuten niet meer,, ze zullen geen atoomwapens gebruik zo dicht bij huis, maar hebben genoeg andere wapens om dit klusje te klaren. Donder op, idioot.

rja
05-09-2004, 11:45
Origineel gepost door achmad :lol: Dat vindt je leuk, dat zegt veel over jouw. Hoe anders kan ik reageren, als een moslim oproept tot systematisch uitmoorden van de burgerbevolking, zulke gekken hebben we eerder in de historie gehad, met de namen Stalin en H.itler

Pista
06-09-2004, 07:15

Origineel gepost door achmad da gebeurt nie, moslims worden aangespoort zelf na te denken :D Spijtig dat ze dat dan ook niet doen. :D

hafiberber
06-09-2004, 12:39
rusland is nu een oude zwakke beer geworden die door kleine tsjetsjeense hyenas in de kont word gebeten. het laat zelf zien dat haar overmacht niks richt tegen een guerilla groep die welliswaar wordt gesteund door terroristen en zware drugscriminelen,maar het meerendeel van het russische leger is omkoopbaar en laat zich graag verkopen. rusland moet maar gewoon de kaukasus opgeven of het moet terugvechten maar dan op een manier die op terreur lijkt en die volgen ze eigenlijk al. ik vind dat beide partijen op elkaar lijken qua bruut geweld;allebei vermoorden ze kinderen,vrouwen en bejaarden. en trouwens wraak is heilig in de kaukasus.

ElAlamein
06-09-2004, 14:14
het is natuurlijk fijn, dat allerlei mensen een mening hebben over dit konflikt, en soms zit in deze meningen ook wel een gedeeltelijke waarheid. Soms is het ook goed te luisteren naar de mening van iemand die DAAR is, geleefd heeft! Aan het woord......... Albina Gazdalova, een vrouw van 38 jaar, Tsjetjeense, en moeder van 1 dochter van 8 jaar, Ilona. Mevrouw G. is jaren geleden uit Grozny gevlucht, omdat de rebellen de burgerbevolking lastig vielen. Haar oom werd ontvoerd, en haar zwager in elkaar geslagen door Tsjetjeense "strijders" . Zij kwam in Ossetie terecht, in het stadje Beslan, en het lot wil, dat zij, met haar kind op de bewuste dag in school No 1 aanwezig waren, en dus OOK gegijzeld werden. Het was haar gelukt, om tijdens de uitbraak, zich samen met haar dochter in veiligheid te stellen, maar de woede overheerste. Haar intervieuw, te lezen in de Volkskrant van maandag, eindigt met de woorden; " JULLIE( bedoeld wordt de verslaggevers), jullie zijn schuldig, jullie hebben de strijders, dat TUIG, tot slachtoffers gemaakt!" Weliswaar is dit slechts 1 mening, van iemand die het kan weten, maar zo'n mening acht ik nog altijd van meer waarde, dan de zalvende, gezwollen hooghartige retoriek van ene hr M uit Belgie. Ook een daklozenkrantenverkoper, die als asielzoeker hier in Holland verblijft gaf mij een genuanceerder beeld van het geheel, dat volstrekt strijdig is met het idee, dat het hier gaat om " onderdrukking van moslims" , integendeel, hij sprak van smerige politiek van 2 kanten om bodemschatten( zilver en olie)

AlKhattaab
06-09-2004, 15:38
Origineel gepost door Moederkoek Rusland is al bezig met zeer onaangename oorlogen tegen de lokale volkjes van de Kaukasus sinds medio 1780, en waar de Tsaar nog gematigd en tolerant was, waren de Bolshewieken tussen 1917 en 1991 minder kinderachtig. Er is in die streken zeer veel gemoord en gedeporteerd en verwoest door het Russische leger, en dat gaat al generaties zo. Voor mij niet gelaten, maar wie de bal kaatst moet hem terug verwachten. Moreel is er tussen het gebeuren in Beslan en het gewone bombarderen door de diverse "beschaafde" luchtmachten geen verschil. Hoeveel miljoenen kinderen zijn niet levend verbrand door de regeringen van de landen die nu krokodillentranen gieten (Bush & Blair, zijzelf en hun voorgangers als president en premier). Een ander aspect is de verdoken steun van Amerika, Engeland, en Israel aan de Tjettjenen, wat hen (valse ?) hoop geeft op onafhankelijkheid. Voor zover hier de Islam een rol speelt gaat het ook en vooral om de traditionele pro-Islam politiek van de CIA, die graag zulke moslimvolkjes gebruikt tegen Rusland. Wie wind zaait zal storm oogsten. Uiteraard zijn die Tjettjeense gekken binnen controle van de Amerikaanse, Britsche, en Israelische geheime diensten, maar hun rol in opstoken van het probleem moet zeker vernoemd worden. Idem de Taliban, voor een deel een schepping van de ,Israelische en de Amerikaanse geheime dienst, maar dus losgeslagen. Het is als de tovenaarsleerling die de geest oproept en hem bewust niet meer in de fles wil krijgen. Dat is de objectieve en correcte analyse van de Tjettjeense kwestie en het gebeuren in Beslan. Dit gezegd zijnde, ik betreur de neergang van Rusland tegen de Tettjenen, in de Kaukasus net als in Mantsjoerije in 1904-1905 ingezet door initiatieven van de Anglo-Amerikanen. (Japan won in 1904-1905 vanwege Engelsche steun.) Een staartje die dit hele gebeuren kan hebben is dat de Tjettjenen in de volgende fase nog verder gaan in de militaire logica van hun huidige soft-target-strategie, namelijk niet meer gijzelen, maar gewoon direct beginnen met uitmoorden. Ze weten nu immers, na de gijzeling in het Moskouse theater en de school in Beslan, dat ze toch worden aangevallen. Het succes van hun actie kan dan alleen maar groter zijn als ze direct, zonder uitstel, aan de slag gaan in sportstadions, scholen, theaters, bioscopen, ziekenhuizen die ze bezetten. De grote militaire fout bij de Tjettjeense legerleiding is nu dat ze nog denken dat ze kunnen onderhandelen met Putin c.s. Beter is om de strategie van de Amerikaanse luchtmacht in 1941-1945, onder generaal Curtis Lemay, over te nemen, en te streven naaar maximale vernietiging onder de burgerbevolking van de vijand. Bezwaar is wel dat dat bij de Duitschers en Japanners weinig positieve respons opleverde, maar het lijkt me verdedigbaar dat de Russische bevolking en de Russische economische kringen de terugtrekking uit Tjettjenië als een minste kwaad zullen gaan zien. Wallahi Thumma Wallahi Sadaqt

AlKhattaab
06-09-2004, 15:40
[QUOTE]Origineel gepost door ElAlamein het is natuurlijk fijn, dat allerlei mensen een mening hebben over dit konflikt, en soms zit in deze meningen ook wel een gedeeltelijke waarheid. Soms is het ook goed te luisteren naar de mening van iemand die DAAR is, geleefd heeft! Aan het woord......... Albina Gazdalova, een vrouw van 38 jaar, Tsjetjeense, en moeder van 1 dochter van 8 jaar, Ilona. Mevrouw G. is jaren geleden uit Grozny gevlucht, omdat de rebellen de burgerbevolking lastig vielen. Haar oom werd ontvoerd, en haar zwager in elkaar geslagen door Tsjetjeense "strijders" . Zij kwam in Ossetie terecht, in het stadje Beslan, en het lot wil, dat zij, met haar kind op de bewuste dag in school No 1 aanwezig waren, en dus OOK gegijzeld werden. Het was haar gelukt, om tijdens de uitbraak, zich samen met haar dochter in veiligheid te stellen, maar de woede overheerste. Haar intervieuw, te lezen in de Volkskrant van maandag, eindigt met de woorden; " JULLIE( bedoeld wordt de verslaggevers), jullie zijn schuldig, jullie hebben de strijders, dat TUIG, tot slachtoffers gemaakt!" Weliswaar is dit slechts 1 mening, van iemand die het kan weten, maar zo'n mening acht ik nog altijd van meer waarde, dan de zalvende, gezwollen hooghartige retoriek van ene hr M uit Belgie. Ook een daklozenkrantenverkoper, die als asielzoeker hier in Holland verblijft gaf mij een genuanceerder beeld van het geheel, dat volstrekt strijdig is met het idee, dat het hier gaat om " onderdrukking van moslims" , integendeel, hij sprak van smerige politiek van 2 kanten om bodemschatten( zilver en olie) [/ Een grote leugen van de ongelovige honden. En jij gelooft er nog in. Yaa Allaah reken af met de vijanden van de Islaam!!! Yaa Allaah reken af met de vijanden van de Islaam!!! Yaa Allaah reken af met de vijanden van de Islaam!!!

luis_in_de_pels
06-09-2004, 18:10
Wat een stel volledig doorgedraaide gekken bivakeren hier soms toch op dit forum. Op het ene moment roepen ze hoe dapper je mujdaheidense vrijheidsstrijders zijn als ze een school met kinderen gijzelen. Maar op het moment dat ze er achter komen dat die Mudjaheidenen schofterig te keer zijn gegaan en de hele wereld over zich heen krijgen weten ze niet hoe snel ze opeens Israël de schuld moeten geven van deze actie. Sorry hoor Moederkoek, maar het lijkt er toch echt op de wezens die die kinderen niets te eten gaven, hen hun eigen urine lieten drinken en daarna zo'n 300 kinderen gedood hebben (waarbij bijna naakte, ongewapende en onschuldige kinderen in hun rug werden geschoten op de vlucht) dit deden uit naam van Allah en de Islam. En ik besef me terdege dat dit stelletje kindermoordenaars niet alle moslims vertegenwoordigen (integendeel zelfs). Maar jij moet je maar eens gaan beseffen dat je Israël en de Joden niet overal de schuld van kunt geven omdat dat jou toevallig zo uitkomt. Moederkoek, ga jij jezelf maar schamen voor de Mudjaheidenen die dit bloedbad hebben aangericht. Dat doe je beter dan de schuld onterecht op een heel ander land te schuiven.

matahari
06-09-2004, 18:21
Origineel gepost door luis_in_de_pels Wat een stel volledig doorgedraaide gekken bivakeren hier soms toch op dit forum. Op het ene moment roepen ze hoe dapper je mujdaheidense vrijheidsstrijders zijn als ze een school met kinderen gijzelen. Maar op het moment dat ze er achter komen dat die Mudjaheidenen schofterig te keer zijn gegaan en de hele wereld over zich heen krijgen weten ze niet hoe snel ze opeens Israël de schuld moeten geven van deze actie. Sorry hoor Moederkoek, maar het lijkt er toch echt op de wezens die die kinderen niets te eten gaven, hen hun eigen urine lieten drinken en daarna zo'n 300 kinderen gedood hebben (waarbij bijna naakte, ongewapende en onschuldige kinderen in hun rug werden geschoten op de vlucht) dit deden uit naam van Allah en de Islam. En ik besef me terdege dat dit stelletje kindermoordenaars niet alle moslims vertegenwoordigen (integendeel zelfs). Maar jij moet je maar eens gaan beseffen dat je Israël en de Joden niet overal de schuld van kunt geven omdat dat jou toevallig zo uitkomt. Moederkoek, ga jij jezelf maar schamen voor de Mudjaheidenen die dit bloedbad hebben aangericht. Dat doe je beter dan de schuld onterecht op een heel ander land te schuiven. Peej,ik denk dat je een stukje geschiedenis mist. De taliban van OBL zijn wel degelijk gesteund en geholpen door o.a. Amerika.Toen de taliban bij bosjes werden neergemaaid door de Russische Hind helicopters,heeft de CIA een spoed-trip geregeld om deze mannen te voorzien van hitte-geleidende raketten,en de gebruiksaanwijzing bij deze te geven. Van de andere kant werden Tjetjeense rebellen opgeleid en geholpen om de Russen van de andere kant te verzwakken.......Rusland was immers nog een enge 'rode' vijand. Als je dit gaat ontkennen raad ik je aan om eens wat meer te gaan lezen over deze onderwerpen

amazigharifi
06-09-2004, 18:22
Origineel gepost door rja Dat vindt je leuk, dat zegt veel over jouw. Hoe anders kan ik reageren, als een moslim oproept tot systematisch uitmoorden van de burgerbevolking, zulke gekken hebben we eerder in de historie gehad, met de namen Stalin en H.itler je vergeet Bush en sharon :D

luis_in_de_pels
06-09-2004, 18:35
Origineel gepost door matahari Peej,ik denk dat je een stukje geschiedenis mist. De taliban van OBL zijn wel degelijk gesteund en geholpen door o.a. Amerika.Toen de taliban bij bosjes werden neergemaaid door de Russische Hind helicopters,heeft de CIA een spoed-trip geregeld om deze mannen te voorzien van hitte-geleidende raketten,en de gebruiksaanwijzing bij deze te geven. Van de andere kant werden Tjetjeense rebellen opgeleid en geholpen om de Russen van de andere kant te verzwakken.......Rusland was immers nog een enge 'rode' vijand. Als je dit gaat ontkennen raad ik je aan om eens wat meer te gaan lezen over deze onderwerpen Wat zeur je nou mens. Wie heeft het hier over de Taliban? Ik heb het hier over gestoorde Tsjetjeense moslims die kinderen uitmoorden. En ik heb het over ontzettend domme mensen die altijd maar weer overal Israël de schuld geven omdat ze waarschijnlijk te beschaamd zijn om te erkennen dat er aan hun zijde net zoveel of misschien wel meer kindermoordenaars zitten als in Israël.

Pagina's : [1] 2