Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ayaan Hirsi Ali is een jokkebrok.

Pagina's : [1] 2 3 4

____
04-09-2004, 22:54

Door: Samira El kandoussi Toen ze opgroeide leerde ze al liegen omdat ze veel dingen in het geheim moest doen. Om te overleven, zegt ze. Verder jokte ze ook toen ze bij de poorten van Nederland aanklopte over de redenen waarom ze gevlucht was. Waarom zou ik haar wel moeten geloven als zij zegt voor de moslimvrouw op te komen? De meeste Nederlanders vinden haar vaak wel heerlijk. 'Eindelijk eentje van hen die eens goed zegt hoe het werkelijk zit in die moslimwereld', hoor je Annie tegen Jeroen zemelen aan de keukentafel. Ze neemt nog een hap van haar aardappelpuree. Laten we eerlijk wezen: Dat Hirsi Ali zo veel aan het woord is gelaten om haar gefrustreerde mening te laten horen is niet omdat journalisten het zo belangrijk vinden dat ze vertelt hoe het werkelijk zit. Nee, journalisten hebben zelf gesproken door haar overal aan het woord te laten. Zij delen haar mening: de islam is verrot en de profeet is pervers. Het liefst zouden ze het allemaal roepen, maar ze zijn veel te bang voor de Marokkaanse rotjochies. Dus klimmen ze in de telefoon om haar uit te nodigen voor een interview, want het is veiliger als zij het zegt. Het is dus niet Ayaan die spreekt. Het is journalistiek Nederland dat spreekt. En de Somalische laat zich maar al te graag gebruiken. Een Hollandse journalist mag haar van alle kanten naaien. Als het maar niet door een moslimman is. Ik ken vele moslimvrouwen. Maar ik ken er geen eentje die achter haaropvattingen staat. Ik ben vaak naar discussies geweest waar Ayaan ook naartoe zou komen om in dialoog te gaan met de dames. Maar ze kwam nooit opdagen. Wel over mij praten: maar niet met mij. Laf hoor. En maar roepen in de media dat moslimvrouwen niet in het openbaar durven uit te komen voor hun benarde leven. En dat ze zo zielig zijn. Ondertussen zie ik Marokkaanse en Turkse meiden om mij heen roken, hun haren blonderen, ****** en uitgaan. Ik snap niet waar Ayaan haar informatie vandaan haalt. Een ding weet ik wel: ze praat niet met ons, dus ze kan het nooit weten. Eerlijk gezegd verveelt ze me een beetje. Daar heb je haar weer, denk ik als ik haar weer met zwaar allochtonenaccent tussen de kakkerige VVD'ers hoor hakkelen. In het NRC vertelde zij in een interview dat ze met haar film Submission de hele moslimwereld over zich heen zou krijgen. Gebeurde dat maar. Dat zou ze heerlijk vinden. 'Zie je nou wel dat ze gewelddadig zijn', zou ze kunnen zeggen. Gelukkig blijft het stil aan de kant van de moslims en krijgt het naar aandacht snakkende Somalische vrouwtje geen saharakorreltje aandacht. Wat wil ze nou met haar film waarin ze vrouwonvriendelijke koranteksten op een blote vrouwenlichaam aankaart? Dat we met zijn allen in blote kont op straat gaan dansen om Allah (SWT)van zijn troon te doen schudden? Ach, zeg nou zelf: alles open en bloot is ook maar saai. Persoonlijk houdt ik wel van wat spanning. Vrijheid en begeerte zit hem niet in blote tieten. Het zit hem allemaal in de ogen. En kijk maar eens goed in de ogen van een moslimvrouw. Geloof mij: die kijken allerminst zielig. Het Somalische liegebeestje voert haar eigen kruistocht tegen de islam en dat is op zijn zachtst gezegd tragisch. Vooral als je Theo van Gogh de film laat maken kan je intentie nooit zuiver zijn. Kapotmaken, slecht afschilderen en vernederen van de islam kan nooit zorgen voor een betere positie van de moslimvrouw. Ach, wat windt ik me weer op over niets. Ik ben net terug van vakantie. Heb me zalig vrijelijk kunnen bewegen als vrouw, in zomerse kleding in een moslimland en dan kom je weer in het benauwde discussiesfeertje van Nederland. Ik kan je rustig vertellen: mijn neusgaten zijn doordrongen van een bedorven spruitjeslucht.

selima17__1986
04-09-2004, 23:17
kicken.... die scheve hex

nour_el_3oejoen
04-09-2004, 23:30
over haar praten is tijdverspilling!

moppi
04-09-2004, 23:39
dat vuile anorexia patient krijgt haar dagje nog als niemand haar meer geloofd;)

said_denhaag
05-09-2004, 00:29

Origineel gepost door moppi dat vuile anorexia patient krijgt haar dagje nog als niemand haar meer geloofd;) leef je nog ?

Pista
05-09-2004, 00:35
Origineel gepost door moppi dat vuile anorexia patient krijgt haar dagje nog als niemand haar meer geloofd;) Ik heb de neiging meer geloof te hechten aan mensen die iets op een menselijke wijze brengen zonder te schelden, iemand te bedreigen of dood te wensen. Hirshi heeft in elk geval veel meer stijl dan een groot deel van de forumgangers hier. Schelden, vloeken en tieren, bedreigen en doodwensen is een gangbare regel voor een groot gedeelte van de formumgangers hier. Totaal stijlloos, ordinair en vulgair. Neen hoor, dan hoor ik liever Hirshi bezig.

____
05-09-2004, 09:27
:jammer: pista ik weet niet of je het weet maar uit hirshi komt ook niets zinnigs

Pista
05-09-2004, 09:34
Origineel gepost door ____ :jammer: pista ik weet niet of je het weet maar uit hirshi komt ook niets zinnigs Als ik haar hoor, of de vele hardroepers hier, nou, dan merk ik wel degelijk een serieus verschil. Niet enkel wat inhoud betreft, maar ook qua stijl. Je zou haast gloven dat ze gelijk heeft wat betreft bepaaalde uitspraken van haar. Om maar te zwijgen over de obsessie die men hier heeft met Hirshi, gratis reclame voor deze vrouw die de moed heeft haar kop uit te steken wetende dat bedreigingen zullen volgen vanuit de hoek van de extreme moslims die de boel liever houden zoals ie eeuwen geleden ook al was. Hirshi...doe zo voort. :goedzo:

Pista
05-09-2004, 09:41
Origineel gepost door GooGooDoll Iemand uit Iran wil haar aanklagen wegens plagiaat. Dat pamflet is al eens gemaakt in Iran, en het lijkt exact op dat filmpje van onze Hirsi. Alleen is die Iraanse film in het zwart-wit. Dus moeten ze haar in kleur aanklagen. :D

____
05-09-2004, 09:50
Origineel gepost door Pista Als ik haar hoor, of de vele hardroepers hier, nou, dan merk ik wel degelijk een serieus verschil. Niet enkel wat inhoud betreft, maar ook qua stijl. Je zou haast gloven dat ze gelijk heeft wat betreft bepaaalde uitspraken van haar. Om maar te zwijgen over de obsessie die men hier heeft met Hirshi, gratis reclame voor deze vrouw die de moed heeft haar kop uit te steken wetende dat bedreigingen zullen volgen vanuit de hoek van de extreme moslims die de boel liever houden zoals ie eeuwen geleden ook al was. Hirshi...doe zo voort. :goedzo: Als ik jouw zo zie schrijven dan vraag ik me echt af waarom ik nog met jouw in discussie ga... je zou afgaande op de opmerkingen van Pista gaan denken dat de islam een afgrond van achterlijkheid is en er geen enkele hoop is op het optreden van hogere hersenfuncties bij moslims. Gelukkig kan ik tot mijn vreugde meedelen dat deze indruk geheel onjuist is en dat er ook moslims bestaan, die onderscheid weten te maken tussen de hadith-roddels en kletsverhalen enerszijds en de hogere spiritualiteit zoals die in de Koran is te vinden anderszijds. De indruk over de islam als achterlijke godsdienst op zich is onjuist !!!Het feit dat vriend Pista zich nauwelijks verdiept in de islam en alles klakkeloos aanneemt van ayaan, spreekt boekdelen. Hij weet dat hij kansloos is tegen de rationele benadering van de islam en dat hij een genadeloze intellectuele afstraffing zal krijgen.

Pista
05-09-2004, 10:50
Origineel gepost door achmad jij bent erg "liberaal" zoals men dat noemt heb ik het idee, jij kan hem wel waarderen misschien Nou ja achmad, ik probeer het tenminste langs meer dan 1 kant te bekijken. Iets wat vele mensen hier niet kunnen of willen. Ik heb namelijk geen boodschap aan kreten als "alle Amerikanen dood" Noch heb ik een boodschap aan de eindeloze frustraties van mensen die Hirshi afbreken tot op de grond omdat ze een andere mening heeft over de islam. Ga op een volwassen en stijlvolle wijze in dialoog met Hirshi, lopen l.ullen over de clitoris van Hirshi om haar te vernederen, wijl die vernedering haar juist werd aangedaan door mensen die zich moslim noemen , is nou net iets waardoor men haar gelijk geeft. Groeten Pista

mag7rabia
05-09-2004, 11:09
Origineel gepost door Pista Als ik haar hoor, of de vele hardroepers hier, nou, dan merk ik wel degelijk een serieus verschil. Niet enkel wat inhoud betreft, maar ook qua stijl. Je zou haast gloven dat ze gelijk heeft wat betreft bepaaalde uitspraken van haar. Om maar te zwijgen over de obsessie die men hier heeft met Hirshi, gratis reclame voor deze vrouw die de moed heeft haar kop uit te steken wetende dat bedreigingen zullen volgen vanuit de hoek van de extreme moslims die de boel liever houden zoals ie eeuwen geleden ook al was. Hirshi...doe zo voort. :goedzo: Dan spreek je jezelf wel even tegen. je blijft het anders interresant genoeg vinden, want je bent hier niet weg te slaan. reclame.....hahaha...ik vraag me ook af wat jij onder de definitie vrienden verstaat. :giechel:

Pista
05-09-2004, 11:13
Origineel gepost door GooGooDoll Hirsi Ali ontwijkt structureel ieder dialoog, hoeveel keer heb ik wel niet in de Rode Hoed gezeten om met haar in dialoog te gaan... Tevergeefs. Madame komt niet opdagen. Zou het iets te maken kunnen hebben met de vele bedreigingen die ze reeds ontvangen heeft? Hirshi is niet blind noch dom. Een dialoog in de Rode Hoed, of dat gezien de omstandigheden wel aangewezen is, betwijfel ik ten zeerste. Ik zou als ik haar was me ook niet naar de Rode Hoed begeven om een dialoog aan te gaan met wie dan ook. Voor je het weet ben je gemolesteerd.

Pista
05-09-2004, 11:16
Origineel gepost door mag7rabia Dan spreek je jezelf wel even tegen. je blijft het anders interresant genoeg vinden, want je bent hier niet weg te slaan. reclame.....hahaha...ik vraag me ook af wat jij onder de definitie vrienden verstaat. :giechel: Interessant? Nou ja, ik wil op de hoogte blijven, en dan sta je wel eens met je voeten in de modder. Dat moet je erbij nemen. En wat heeft de laatste zin te maken met mijn bijdrage? Maar giechel rustig verder hoor, een gek giechelt soms ook zonder te weten waarom. Vriendelijke groeten Pista.

mag7rabia
05-09-2004, 11:20

Origineel gepost door GooGooDoll Pista zou moeten leren het kaf van het koren te scheiden. Op Marokko.nl zal je niet al te veel hoog opgeleide Moslimjongeren treffen. Hier en daar een uitzondering, waar ikzelf er eén van ben. Leer iets over een onderwerp alvorens je in discussie wil treden, zelfstudie is belangrijk, je bent nooit te oud om te leren. En ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die je hier in zouden willen begeleiden. Zeg meneer de uitzondering , Wil jij even alleen voor jezelf praten en denken. Hoe kom je op de constatering dat hier weinig hoog opgeleide moslimjongeren zijn, ken je ze allemaal? het feit dat ze niet mee doen aan deze discussies betekend niet dat ze er niet zijn. Of misschien alleen maar aangeven dat ze slimmer zijn dan ons door niet in te gaan op de domme en ondoordachte reacties van pista. :giechel: Mijn beurt om jou er op te wijzen om niet te generaliseren ;)

Pagina's : [1] 2 3 4