Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ook hoofddoek voor etalagepop Teheran

Raihana
04-09-2004, 21:20

DEN HAAG - De Iraanse hoofdstad Teheran was gisteren het toneel van een demonstratie tegen 'modieuze vrouwenkleding'.Zo'n vijfhonderd conservatief-islamitische burgerwachten gingen de straat op en riepen de autoriteiten op streng op te treden tegen vrouwen die te kleurige en te strakke kleding dragen. Na de verkiezing van de hervormingsgezinde president Khatami, in 1997, zijn de kledingvoorschriften in Iran voor vrouwen iets vrijer geworden. Veel meisjes in Teheran zijn nu zwaar opgemaakt, dragen strakke jasjes, glittersieraden en fel gekleurde hoofddoekjes. In mei van dit jaar kregen de conservatieven in het Iraanse parlement weer de overhand. De autoriteiten hebben sindsdien al maatregelen aangekondigd om vrouwen te bewegen tot een meer 'bescheiden' kledingstijl. Zo moeten etalagepoppen in Teheran ook een hoofddoek om. Voor de demonstrerende burgerwachten, overwegend mannen met zwarte baarden in lange hemden, gaat dit echter niet ver genoeg. ,,Wij protesteren tegen straatprostitutie en ondeugd'', was op een van hun spandoeken te lezen. ,,We haten meisjes die zich zo opgedirkt op straat begeven'', zei een vrouwelijke demonstrant van middelbare leeftijd. In de demonstratie liepen meer dan honderd vrouwen mee, gekleed in de bedekkende zwarte chador, de overjas met hoofddoek. Een lid van de organiserende groepering Ansar-e Hizbollah (Aanhangers van de Partij van Allah) zei dat de demonstratie de eerste in een campagne was. Hij wilde niet zeggen wat de volgende stap van zijn beweging zal zijn.

Raihana
04-09-2004, 21:37
Origineel gepost door GooGooDoll Pfff! Losers. Laat anderen in hun waarde zeg! Met anderen bedoel je daarmee ook etalagepoppen?

ElAlamein
04-09-2004, 22:37
niks daarvan, roepen de mannen met baarden! " gelijke monniken gelijke kappen, en dat geldt ook voor vrouwen!". Ze hadden hun vrouwen meegenomen, om OOK te protesteren, anders konden we nu zeggen, dat ALLEEN mannen dat willen! Deze mannen met baarden zijn bekend onder de naam " basjees", en zij zijn eigenlijk een verlengstuk van de ultra/rechtse conservatieve vleugel in de Iraanse regering. Eigenlijk een soort militie!Maar dan ongewapend! In het verleden gebruikte de regering dit soort groepen, om verzet en oppositie te intimideren! Huizen van voor de regering lastige advokaten of vervelende mensen werden bijvoorbeeld door dit soort gasten in de brand gestoken, of in elkaar geslagen! De daders ontsnapten natuurlijk altijd, en in de krant werd gemeld, dat het om " een spontane volkswoede " ging, waarmme de regering niks te maken had! Slim he! Dus, dit soort mensen zouden het huis van Hirsi, of van Gogh in brandsteken, op last en initiatief van de regering! Je wilt niet weten, waar we dan met ze allen belanden! In de Hel! Goed dus oppassen met die mannetjes, spontaan is het niet, eerder geeft het aan, dat de hervormingen mislukt zijn! De touwtjes in diktatuur Iran worden aangespannen!

selima17__1986
04-09-2004, 23:19
La 7awla wala Qoewata Illah Billahie Al 3adim

nour_el_3oejoen
04-09-2004, 23:29

ergens hebben ze gelijk, het wordt steeds gekker met die hoofddoekenmode!

Raihana
05-09-2004, 11:56
Origineel gepost door ElAlamein niks daarvan, roepen de mannen met baarden! " gelijke monniken gelijke kappen, en dat geldt ook voor vrouwen!". Ze hadden hun vrouwen meegenomen, om OOK te protesteren, anders konden we nu zeggen, dat ALLEEN mannen dat willen! Deze mannen met baarden zijn bekend onder de naam " basjees", en zij zijn eigenlijk een verlengstuk van de ultra/rechtse conservatieve vleugel in de Iraanse regering. Eigenlijk een soort militie!Maar dan ongewapend! In het verleden gebruikte de regering dit soort groepen, om verzet en oppositie te intimideren! Huizen van voor de regering lastige advokaten of vervelende mensen werden bijvoorbeeld door dit soort gasten in de brand gestoken, of in elkaar geslagen! De daders ontsnapten natuurlijk altijd, en in de krant werd gemeld, dat het om " een spontane volkswoede " ging, waarmme de regering niks te maken had! Slim he! Dus, dit soort mensen zouden het huis van Hirsi, of van Gogh in brandsteken, op last en initiatief van de regering! Je wilt niet weten, waar we dan met ze allen belanden! In de Hel! Goed dus oppassen met die mannetjes, spontaan is het niet, eerder geeft het aan, dat de hervormingen mislukt zijn! De touwtjes in diktatuur Iran worden aangespannen! To the loo...what's up...je lijkt wel doorgedraaid! :D

____
05-09-2004, 12:02
Origineel gepost door nour_el_3oejoen ergens hebben ze gelijk, het wordt steeds gekker met die hoofddoekenmode! :loser:

ElAlamein
05-09-2004, 12:44
1 van die overlevende kinderen in die school in Rusland verklaarde op tv; " ik kan geen BAARD meer zien "

nour_el_3oejoen
05-09-2004, 13:33
Origineel gepost door ____ :loser: k moet cker dezelfde mening als jou hebben, anders ben ik een looser... :confused: :vingers:

najia_maroc
05-09-2004, 15:02
Origineel gepost door ElAlamein 1 van die overlevende kinderen in die school in Rusland verklaarde op tv; " ik kan geen BAARD meer zien " is het zo erg dan ???

____
05-09-2004, 15:04
Origineel gepost door nour_el_3oejoen k moet cker dezelfde mening als jou hebben, anders ben ik een looser... :confused: :vingers: Nee hoor je mag je eigen mening hebben je legt me woorden in de mond ik vind je een loser omdat je een domme mening hebt MAY I?????????????

nour_el_3oejoen
05-09-2004, 18:12
Origineel gepost door ____ Nee hoor je mag je eigen mening hebben je legt me woorden in de mond ik vind je een loser omdat je een domme mening hebt MAY I????????????? k leg je geen woorden in de mond, als je t met me eens was zou je me geen looser noemen, domme mening? mag je vinden! EINDE DISCUSSIE!