Bekijk originele versie : twijfels help me
thesos16
11-11-2010, 16:05
hoi
ik ben drie maanden geleden weg gegaan bij mijn ouders thuis
ze wouden mij niet meer in huis hebben na dat ik bekeerd was tot de islam
en had via een vriendin van mij een adres gekregen waar ik tijdelijk kon verblijven. een maand geleden heeft die jongen mij gevraagt met hem te trouwen. alleen hij spreekt arabisch en frans en ik maar een klein beetje arabisch.
hij is naar mijn vader toe gegaan om te vragen of die met mij kon trouwen
dat liep uit op een enorme ruzie
mijn ouders hebben gezworen als jij met hem trouwt besta je voor ons niet meer. weet niet wat ik moet doen
ik wil graag trouwen met hem
en ik wil mijn ouders niet kwijt maar zo te zien lukt dat niet :(
sabria33
11-11-2010, 18:14
Dag meid,
Ik kan me indenken dat je twijfelt en niet weet wat je nu voor moet kiezen. maar een vraagje? Als ik het goed heb begrepen is dat jij uit huis bent gezet door je ouders omdat je je hebt bekeert tot de islam, maar vervolgens toch nog met je praten. Dus er zeker nog hoop dat er een dag gaat komen dat ze het uiteindelijk zullen accepteren. Ik snap jouw ouders ook wel. Eerst krijgen ze het nieuws dat je je hebt bekeert en vervolgens het nieuws dat je wilt trouwen met een jongen die hetzelfde geloof aan houd en ook een Marokkaan is. Dat is denk ik voor je ouders wel veel in een keer. Als ik jou was, maar dat is mijn mening, zal ik jouw ouders de tijd geven om jou bekering een plek te geven voordat je over gaat tot een huwelijk. Als de jongen zijn geloof echt praktiseert zoals het moet zal hij daar zeker begrip voor hebben en jou en jouw ouders even de ruimte geven om dit een plek te geven. Een advies: schreeuw niet tegen hun en dwing het ook niet af. Mijn broertje werd eerste instantie ook niet geaccepteert door zijn schoonvader die Nederlands is, maar door de geduld van mijn broertje en zijn dochter door elke keer toch een dialoog te blijven voeren met de vader is hij nu heel blij met het huwelijk. Alles kent zijn tijd.
Ik wens je heel veel kracht en rust toe en moge Insha allah jouw ouders de inzicht geven dat ze van jou houden en de rest bijzaak is. Jouw ouders zijn gewoon bang en dat kan je meestal niet rationeel reageren. Ze willen je gewoon beschermen!!
thesos16
12-11-2010, 14:43
harstikke bedankt denk inderdaad dat ik dat het beste kan doen..
ik ga vandaag met mijn vriend praten en mijn ouders bellen
bedankt voor je advies. en fijn om te horen dat er bij je broertje een goed eind is gekomen
Serieuze_Vrouw
14-11-2010, 14:14
As-Salaamu 3alaykum wa rahmatullahi wa barakatuhu,
Neem een kijkje op deze website:
www.moslimanetwerk.nl
moslimaatjuh09
21-11-2010, 09:37
hoi
en had via een vriendin van mij een adres gekregen waar ik tijdelijk kon verblijven. een maand geleden heeft die jongen mij gevraagt met hem te trouwen. alleen hij spreekt arabisch en frans en ik maar een klein beetje arabisch.
mijn ouders hebben gezworen als jij met hem trouwt besta je voor ons niet meer. weet niet wat ik moet doen
salaam alaikoem meid
ik heb begrepen uit je verhaal dat je vader een ongelovige is dus hij kan niet als je wali dienen
de voorwaarde van een wali is dat hij bekendstaat als een goede moslim want de eisen die jouw ongelovige vader zal stellen komen niet overeen met de eisen die een moslim zal stellen aan een huwelijkskandidaat
islamitisch gezien heb je dus niet de goedkeuring van je vader nodig
je bent weggegaan omdat je je hebt bekeerd tot de islam en je ouders ertegen waren?
denk je dan echt dat ze het wel goed zullen keuren dat je met een moslim trouwt?
verder geef je aan dat de man die met je wilt trouwen alleen frans en arabisch spreekt dus waarschijnlijk geen papieren heeft?
laat jezelf niet het slachtoffer worden van een man die je alleen wilt gebruiken voor papieren(vergeef me als ik het mis heb)
kortom als het aan je ouders ligt zul je met geen een man trouwen die moslim is omdat ze tegen de islam zijn
islamitisch ben je verplicht om te trouwen als je daartoe in staat bent
in dit geval hoor je dus je geloof boven je ouders te stellen en te trouwen met een goede islamitische man
je kunt een imam als je wali laten optreden en die kan dan navraag doen over de huwelijkskandidaat en eventueel een gesprek met hem aangaan om te kijken hoe hij in zijn geloof staat
eventueel ook met je ouders om hun dingen uit te leggen als je ouders hiervoor openstaan
je geloof hoort altijd op nr 1 te staan voor je tegenover je ouders maar je moet ze wel altijd met respect behandelen en de familiebanden onderhouden
toen ik trouwde was mijn vader er wel bij maar niet als mijn wali
die taak had de imam die mij trouwde op zich genomen en mijn vader respecteerde dat hmdl
Moge Allah Subhana wa Ta`ala het voor je vergemakkelijken,Amien
hoi
Je gedraagt je als een hoe*r van een godsdienst.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.