Bekijk originele versie : de moeilijkste periode van mn leven
Foto_Mayz
11-11-2010, 13:35
Ik heb een vraagje , een probleem ,
en aub geen nare opmerkingen of je weet toch dat het niet mag ed ja ik weet het maar dan nog.
In iedergeval , ik heb een relatie met een marokkaanse jongen en we hebben seks gehad en nu ben ik dus 6w zwanger.
De jongen wilt het niet houden en kan maar 1 ding zeggen , het moet weg , mijn vader mijn familie enz enz
ik krijg het niet over mijn hart ik weet het allemaal niet meer ik ben moe...
We hebben al uren gepraat , gehuild ...
iemand raad aub
Meryoema
11-11-2010, 13:43
Heftig! Ben je zelf ook Marokkaanse?
Meryoema
11-11-2010, 13:47
Wat zou jouw familie ervan vinden als je het kindje gewoon houdt? Ik ben zelf fel tegen abortus, dus ik raad je dan aan om het kindje gewoon alleen (samen met je familie) op te voeden. Als hij geen verantwoordelijkheid voor zijn daden wil nemen, dan is dat jammer. Maar laat het kindje niet onder jullie fouten lijden.
Foto_Mayz
11-11-2010, 13:51
Wel dat was ook mijn eerste reactie , ik zei ik heb jou niet nodig weet je ik kan perfect dit alleen en dan hoef jij je geen zorgen te maken over die ouwe garde marokkanen van je familie en dan kan jij gewoon door met je leven.... Maar How nee hij is gewoon gecrasht... voor hem is dat ook geen oplossing . Hij "houdt" van mij maar hij heeft schrik van mij want ik heb zijn leven in mijn handen ... wat moet je daar dan mee aanvangen?
Foto_Mayz
11-11-2010, 14:05
hoe kan je bij zon situatie weten wat de juiste beslissing is ?
mn vriendin zei doe salaat al istikhaara maar voor zoiets ?
Meryoema
11-11-2010, 14:39
Wel dat was ook mijn eerste reactie , ik zei ik heb jou niet nodig weet je ik kan perfect dit alleen en dan hoef jij je geen zorgen te maken over die ouwe garde marokkanen van je familie en dan kan jij gewoon door met je leven.... Maar How nee hij is gewoon gecrasht... voor hem is dat ook geen oplossing . Hij "houdt" van mij maar hij heeft schrik van mij want ik heb zijn leven in mijn handen ... wat moet je daar dan mee aanvangen?
Als hij echt zo erg van je houdt, dan moet hij zich als een man gedragen en verantwoordelijkheid nemen voor zijn daden. Toen hij met jou naar bed is gegaan, heeft hij niet nagedacht over de gevolgen of over zijn familie, maar nu denkt hij daar ineens wel aan? Too late!
Meryoema
11-11-2010, 14:40
hoe kan je bij zon situatie weten wat de juiste beslissing is ?
mn vriendin zei doe salaat al istikhaara maar voor zoiets ?
Voor welke beslissing? Salaat Istikhara verricht je als je heel erg twijfelt over een keuze. Abortus is sowieso Haram in de Islam, dus het antwoord of je abortus moet plegen of niet heb je dan eigenlijk al.
Foto_Mayz
11-11-2010, 14:41
wel hij heeft zoiets van hij wou nog geen kindjeren en ik ook niet en nu is bij mij alles veranderd door een "ongeluk" en dat snapt hij niet dat ik het moeilijk heb
Meryoema
11-11-2010, 14:45
wel hij heeft zoiets van hij wou nog geen kindjeren en ik ook niet en nu is bij mij alles veranderd door een "ongeluk" en dat snapt hij niet dat ik het moeilijk heb
Ik begrijp dat jullie allebei nog geen kinderen wilden, maar niet alles in het leven loopt zoals we dat willen. Jullie hebben beiden een fout gemaakt en fouten hebben gevolgen. Jullie kunnen ervoor kiezen om een nog grotere fout te maken, door het kind weg te laten halen en voor altijd spijt te dragen hiervoor. Of jullie nemen beide verantwoordelijkheid voor jullie daden, slaan de handen in elkaar en steunen elkaar en zorgen ervoor dat dit kindje gezond en wel ter wereld komt. Ik wens je heel veel succes meid, en ik hoop dat je de juiste keuze maakt!
Foto_Mayz
11-11-2010, 14:47
tnx ! mijn keuze is eigenlijk al gemaakt ik wil eigenlijk gewoon dat hij er is voor mij
Meryoema
11-11-2010, 15:13
tnx ! mijn keuze is eigenlijk al gemaakt ik wil eigenlijk gewoon dat hij er is voor mij
Dat begrijp ik, maar dat is een keuze die hij zelf moet maken. Ik hoop dat hij de juiste keuze maakt! Heel veel succes gewenst :kus:
moemoesht
11-11-2010, 15:32
Heel veel sterkte toegewenst, ben jij zelf een moslima en wil je de abortus niet om islamitische redenen?
Foto_Mayz
11-11-2010, 16:10
Ik wil het niet om islamitische redenen maar ook gewoon omdat hoe raar het mss klinkt ik een "band" heb met die " kindje"
moemoesht
11-11-2010, 17:18
Ik wil het niet om islamitische redenen maar ook gewoon omdat hoe raar het mss klinkt ik een "band" heb met die " kindje"
Ik vroeg dat want ik heb begrepen heb helaas geen bewijsstukken kreeg het te horen. Dat je een abortus mag plegen voor 4 maanden en aangezien je 6 weken bent en plus het een kind buiten het huwelijk is. Is de kans groot dat het gewoonmag.
Maar daar staat de band met je kindje uiteraard buiten als je om die reden je kind wilhouden moet je het zeker doen.:)
tiyaah22
11-11-2010, 22:26
Wat ik niet begrijp is dat anno 2010, iedereen heeft wel sexuele voorlichting gehad dat ze geen voorbehoedsmiddel gebruiken. Ik word zo moe van die verhaaltjes.
Maar goed dat het misschien gebeurt dan denk je twee keer na. Wel volwassen genoeg voor gemeenschap maar nog niet toe aan kinderen, wat een tegenstrijdigheid!!
Het is niet voor niets haraam, maar goed dat zal je ondertussen nu wel weten.
Mannen zijn rotzakken eenmaal dat ze je hebben waar ze je hebben willen, laten ze je als een baksteen vallen.
Het is ook JOUW kind, JOUW buik, denk er goed over na. Er zijn genoeg mensen die graag kinderen willen en die er geen kunnen krijgen. Ik zou zeggen hou je kind, het zal misschien wel moeilijk en hard zijn in het begin maar je zal er veel voor terug krijgen.
Die reactie van die gast zegt eigenlijk genoeg, hou de eer aan je zelf, en doe wat jij denkt dat goed zal zijn voor je!
Moge ALLAH je sabr geven meid!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.