Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hirsi Ali...levende schietschijf van de VVD

Pagina's : [1] 2

LZN
04-09-2004, 16:36

ROTTERDAM, 3 SEPT. Het Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) is gistermiddag ondergedoken, nadat een islamitische internetsite haar geheime privé-adres in Den Haag publiceerde. Ze is ondergebracht in een zogeheten safe house, waar ze permanent wordt bewaakt door de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging (DKDB). Op de internetsite groups.msn.com/MuwahhidinDeWareMoslims verscheen op 30 augustus het bericht: 'Muwahhidin Brigade op weg naar H.A. en T.V.G'. Het bericht was op het internet gezet door een zekere 'Abu Nawwaar El Hosaymi'. De afkortingen lijken te staan voor Hirsi Ali en Theo van Gogh, over wie het bericht gaat. Hirsi Ali wordt een 'Ongelovige duivelse mortadda' ('afvallige') genoemd, Van Gogh een 'Ongelovige duivelse spotter'. Uit de tekst bij het adres blijkt dat de verantwoordelijke personen de VVD-politica hebben geschaduwd. De bedreigingen volgen op de uitzending, afgelopen zondag, van de film 'Submission', die Hirsi Ali samen met Van Gogh maakte. Daarin tonen actrices halfnaakte lichamen, bedoeld als die van moslimvrouwen, die zijn beschreven met koranteksten. Volgens de gegevens van de site is Abu Nawwaar al Hosaymi 'assist-beheerder' van de site. De site is sinds juli in de lucht. De Muwahhidin (letterlijk: 'degenen die Gods eenheid erkennen') waren in het verleden puriteinse islamitische strijders. De term is vergelijkbaar met 'mujahedeen', jihadstrijders. Toen de DKDB gistermiddag op de hoogte werd gebracht van de bedreiging, is onmiddellijk besloten Hirsi Ali naar een ander adres over te brengen. ,,Het is nu wel spannend'', zei ze gisteren na het besluit. Hirsi Ali wordt sinds november 2002 buiten haar huis permanent beveiligd door de DKDB, een onderdeel van de AIVD, nadat zij was bedreigd wegens haar kritiek op de islam. De afgelopen twee jaar is zij herhaaldelijk bedreigd, per telefoon, e-mail en post, steeds nadat zij een controversiële uitspraak in de media had gedaan. De afzenders waren meestal islamitische groepen uit Nederland en Duitsland. Juli vorig jaar dreigde een groep haar voor het einde van het jaar te liquideren. In een portret dat zaterdag in deze krant verscheen zei Hirsi Ali bang te zijn. Conclusie: ik heb lang nagedacht over die Hirsi ALi...en ik ben tot de volgende conclusie gekomen. De VVD gebruikt Hirsi Ali, een gefrustreede vrouw, haat de islam en alles wat met de islam te maken heeft moet volgens haar belachelijk gemaakt worden...(een nederlander kan dit niet zeggen maar een allochtoon wel...) Okee dit weten we...maar het domste van haar is dat ze zich laat gebruiken...stel je voor dat er straks een of andere persoon...gek of held opstaat om haar dood te schieten dan zullen het aantal stemmen voor de VVD ineens explosief gaan stijgen...(zie hier als vb de LPF)... Met andere woorden die VVD is zo dom nog niet om haar in de partij te nemen...maw...de VVD heeft liever dat men nog even wacht maar haar af te schieten totdat de verkiezingscampagnes weer beginnen...hahah ik ben benieuwd wat voor uitspraken ze dan weer heeft... Ongeloof dom die vrouw...haha dat ze dit zelf nog niet bedacht heeft...!.

FAITHLESS
04-09-2004, 16:57
Zit een kern van waarheid in , de politeik is namelijk zo gehaaid dat je je er echt in moet verdiepen wil je het een beetje begrijpen. dus ik denk ook dat ze gebruikt wordt en hoop dat ze goed gebruikt wordt. Ik denk ook dat het voor beide partijen geldt . Want AHA gebruikt natuurlijk de vvd ook voor haar agenda. PS : Ik zou het niet eens erg vinden als ze volgepomt wordt met metaal. :D

Kaaskopius
04-09-2004, 17:32
Zie het als het gevolg van linkse gedachtenpolitie, omdat niks gezegt mocht (mag) worden zonder de media over je heen te krijgen moeten zelfs toch behoorlijk linkse partijen als de VVD een excuustruus erbij halen om hun zegje te doen. Dat is die media die zogenaamd 'tegen' jullie is (in werkelijkheid jullie grootste bondgenoot). Je wilt toch niet horen dat je een racist bent he, kijk naar Jan Maat, vrouw verminkt en gedeeltelijk verlamt door de antifa (of misschien moeten we maar eerlijk zijn en ze meteen Jong Groen noemen) met hun brandbommen. Als je trouwens wilt weten wat er met die linkse activisten gebeurt is: niks. Niet goed voor ons en niet goed voor jullie, of je nou apathisch aan de zijlijn staat of stigmatiseerd, in beide gevallen beroof je het individu van eigen verantwoordelijkheid, in het ene geval laat je het toe door niet in te grijpen en in het andere geval duw je ze zelf de onderwereld in door toch geen verschil te maken. Dialoog is de beste optie, en de linkse kerk laat dat niet toe. Hirsi Ali is een nevenproduct van dit proces.

Kaaskopius
04-09-2004, 20:41
Origineel gepost door heliaha Kaaskopius.... Jij moet als Nederlanders zeker even je geschiedenisboek erbij gaan halen en misschien tot je verbazing ga je dan inzien dat Nederland voor de onafhankelijkheid van Indonesie het grootste moslimland was van de wereld... Scarry voor jou misschien he!!! Je moet je doodschamen om hier op deze site zulke onzin te verkondigen...jouw voorouders gingen naar andere landen toe om ze te koloniseren en ze uit te buiten en nu ga jij mij vertellen dat de Nederlanders zielig zijn...dat er een soort van invasie is geweest van de moslims hier in Nederland.....dat wij moslims jullie nu onderdrukken ofzo....??? Wij moslims gaan niet gewapend met de Koran langs huizen van Nederlanders om ze te bekeren...dat deden die christelijke voorouders van jouw wel..daarbij komt nog eens dat mensen vermoord werden daar vanwege hun mening tegen de regering van Nederland.. door de NEDERLANDERS...ja jouw voorouders.... Ga eerst kijken wat voor gruweldaden je voorouders op hun geweten hebben voordat je je mening komt verwoorden hier.... Schijnheilig dat ben jij zeker.... Als ik mij al moet verantwoorden voor wat mijn voorouders gedaan hebben dan vind ik het verantwoordelijkheidsgevoel van vele moslims hier betreffende gebeurtenissen hedentendage op zijn minst afwezig. Maaruh wat heeft dit er in godsnaam mee te maken? Als jij trouwens 1 misdadig feit kan geven waar de moslimwereld zich NIET schuldig aan heeft gemaakt en de westerse WEL (en dan bedoel ik algemeen slavernij, piraterij, verovering geen specifieken van dat ene land), dan geef ik u graag antwoord.

Kaaskopius
04-09-2004, 20:51

Die tweede wereldoorlog waar Hitler Islamitische divisies had in de Balkan bedoel je? (wat zeer grote invloed had op vandaag vanwege oorlogsmisdaden begaan door de islamitische SS, ja de islamitische SS) Of de eerste waar Turkije meevocht met de Duitsers? Probeer iets spannenders, zoals slavernij en kolonisatie, vooralsnog exclusief voor ons westerlingen :giechel:

Kaaskopius
04-09-2004, 20:58
Origineel gepost door heliaha Van wie was het zieke geest...ja... van Hitler een westerling Dus jullie kunnen echt niet voor jezelf denken? Als wij jullie zo makkelijk kunnen beinvloeden dan betekent dat dat wij blijkbaar qua intellect en overedingskracht superieur zijn. Maar oorlog is zo saai, laten we het over slavernij hebben, of kolonisatie! Misschien later zelfs genocide?

Zelfkritiek
05-09-2004, 12:19
Origineel gepost door heliaha Ga eerst kijken wat voor gruweldaden je voorouders op hun geweten hebben voordat je je mening komt verwoorden hier.... Schijnheilig dat ben jij zeker.... Wat weet jij van de Westerlijke-Sahara en de Polisario? De Marokkaanse veiligheids-muur die er is gebouwd en de kolonisten die het geannexeerde land bezet moeten houden? Hee.... Waar heb ik dat eerder gezien in de wereld?? En dan druk gaan doen over Israel... Wie is hier nou schijnheilig, doos!!

Kaaskopius
06-09-2004, 11:41
Origineel gepost door Kruz De inquisitie is een westers produkt. Jodenvervolging is een westers produkt etc etc etc etc etc. Inquisitie ---> Taliban Jodenvervolging = genocide ---> Dafur, Armenie Ik vroeg niet om specifieken, lijkt mij nogal logisch dat de moslims niet de inquisitie starten. Ik ben nog steeds geen kolonisatie en slavernij tegengekomen, nog meer westerse uitvindingen :rolleyes:

Kaaskopius
06-09-2004, 11:42
Origineel gepost door Kruz Maar wel patent op het gooien van 6 tonnen zware bommen in bewoonde wijken of een muur bouwen rond een vluchtelingen kamp of het opdracht geven aan je officieren om het ghetto structuur van de nazi's te bestuderen en deze op palestijnene toepassen, ook niet het afschieten van een vader die zijn kind probeert af te schermen ook niet het betalen van een kwartje(100 shekel) voor het doden van een kind (palestijn) ook niet sturen van joodse terroristen onder de mom van joodse soldaten in vluchtelingenkampen( zie ma'arev krant), ook niet het verkrachten van kleine kinderen ( zie abu ghraib), ook niet het vergassen van joden in concentratiekampen, ook niet het weigeren dat joden terug mogen gaan naar hunen woningen na de IIWO, ook niet systematisch termineren van palestijnen in hun woongebied etc etc etc etc etc etc etc etc 'They knifed babies and they raped girls' (http://www.sundaymirror.co.uk/news/tm_objectid=14605550&method=full&siteid=106694&headline=they-knifed-babies-they-raped-girls---name_page.html)

Peridot
06-09-2004, 11:43
Origineel gepost door FAITHLESS128 PS : Ik zou het niet eens erg vinden als ze volgepomt wordt met metaal. :D Juist door dit soort opmerkingen zal Hirsi Ali het nodig vinden dat ze nog lang nodig is. En ze krijgt op deze manier vanzelf gelijk.

amused
06-09-2004, 11:50
Tja, het geeft wel het rationele failliet van haar tegenstanders aan. Niet inhoudelijk reageren op het probleem dat ze aankaart - en dat er wel degelijk is - maar dreigen met dood en lood. Droevig.

Peridot
06-09-2004, 12:00
Origineel gepost door amused Tja, het geeft wel het rationele failliet van haar tegenstanders aan. Niet inhoudelijk reageren op het probleem dat ze aankaart - en dat er wel degelijk is - maar dreigen met dood en lood. Droevig. Ik denk dat dit het grote cultuurverschil is. We zijn in Nederland gewend dat je overal tegen aan mag trappen zolang het niet tegen een persoon gericht is. Tegen het christendom, tegen het koningshuis en dus ook tegen de Islam. Moslims zijn dit niet gewend en nemen dit persoonlijk op en autochtonen vinden dat je alle instituties, dus ook de Islam, aan kritiek bloot moet kunnen stellen. Hierin zit een grote kloof die onoverbrugbaar lijkt.

missy_in_black
06-09-2004, 12:30
Origineel gepost door LaReconquista Inderdaad, misschien is het verstandig om bij binnenkomst in dit land de mensen eerst even bloot te stellen aan b.v. een show van Hans Teeuwen. Cabaret als vast onderdeel van de inburgeringcursus dus.. Inburgering heeft vooral met cultuur te maken en Islam is geen cultuur maar een universele religie. Met een inburgeringsprogramma van Hans Teeuwen zal je dus weinig opschieten. Kritiek op de Islam is een teken dat iemand te weinig van de Islam weet. Dat laat tevens zien dat er een hierarchie is in Islamkennis. Logisch, de een weet er meer van dan de ander. Een probleem wordt dan wie het meeste weet, en of de persoon die het meeste weet ook ethisch correct kan handelen. Veel kennis en een lange baard hebben betekend niet meteen dat iemand ook wijs is.

Peridot
06-09-2004, 12:35
Origineel gepost door missy_in_black Inburgering heeft vooral met cultuur te maken en Islam is geen cultuur maar een universele religie. Met een inburgeringsprogramma van Hans Teeuwen zal je dus weinig opschieten. Kritiek op de Islam is een teken dat iemand te weinig van de Islam weet. Dat laat tevens zien dat er een hierarchie is in Islamkennis. Logisch, de een weet er meer van dan de ander. Een probleem wordt dan wie het meeste weet, en of de persoon die het meeste weet ook ethisch correct kan handelen. Veel kennis en een lange baard hebben betekend niet meteen dat iemand ook wijs is. Uiteraard is Hans Teeuwen wel de laatste persoon die hierbij ter sprake moet komen. Persoonlijk ben ik fan van hem maar hij is zelfs voor veel autochtonen nog te grof. "Kritiek op de Islam is een teken dat iemand te weinig van de Islam weet". Hiermee stel je dat kritiek dus totaal niet mogelijk is. Dat lijkt me een dooddoener eerste klas. Iedereen weet hoe de Islam bijvoorbeeld over homosexualiteit denkt. Het is zeer wel mogelijk om daar inhoudelijke kritiek te hebben en die heb ik ook. Ik ben het met je eens dat veel autochtonen te weinig van de Islam weten, maar ik ben ook van mening dat kritiek op de Islam mogelijk moet zijn. Verbiedt je mensen om kritiek te hebben dan zullen te des te harder trappen.

amused
06-09-2004, 13:01

Origineel gepost door missy_in_black Inburgering heeft vooral met cultuur te maken en Islam is geen cultuur maar een universele religie. Met een inburgeringsprogramma van Hans Teeuwen zal je dus weinig opschieten. Kritiek op de Islam is een teken dat iemand te weinig van de Islam weet. Je kunt de Islam helaas niet gescheiden houden van de cultuur. In theorie wellicht wel, maar in de praktijk absoluut niet. Neem bijvoorbeeld de positie van vrouwen in de Arabische wereld, hét onderwerp van Hirsi (om maar even op het topic terug te komen). Vrouwen in de Arabische wereld hebben vaak een achtergestelde positie - een cultureel gegeven. Niet zelden wordt door de machthebbers aldaar deze achtergestelde positie (gebrek aan onderwijs, rechtsongelijkheid, etc) verdedigd op basis van de Islam. Het is erg triest dat mensen op zo'n wijze de Islam misbruiken om hun achterlijke ideëen (bijvoorbeeld over de rechtspositie van vrouwen) goed te praten. Maar misschien is het nog wel veel triester dat er hierover geen enkele kritische opmerking mogelijk is. Dat wordt namelijk direct uitgelegd als kritiek op de Islam, en dat kan niet, want de Islam is immers perfect. En dat biedt de misbruikers van de Islam het perfecte alibi... een soort parlementaire onschendbaarheid. Zij kunnen rustig doorgaan met hun afkeurenswaardige activiteiten, zo lang ze deze maar verdedigen op basis van de Islam. Dan zal iedere kritiek daarop zonder argumenten worden afgedaan als anti-islamitisch.

Pagina's : [1] 2