Bekijk originele versie : brood/pasta/aardappelen
ghzala_djelkoem
09-11-2010, 12:14
Ladies,
Ben deze week met een dieet begonnen, ik eet alles behalve brood/pasta en aardappelen (en zoetigheid en vette dingen natuurlijk). Ben benieuwd hoeveel dat scheelt!! Je zult wel denken wat eet je dan??!! In de ochtend meestal een cracker van VitaLu , die zijn echt heerlijk!! en verder iets van een manderijn, thee en koffie zonder suiker. Als lunch neem ik voortaan salade en soep en als avondeten meestal wokgroente met een stukje vlees of een maaltijdsalade.
Wie heeft dit ook weleens gedaan? Deel svp de ervaring met mij.
kuskus
silverlight
09-11-2010, 12:24
Volgens mij is het dan ook de bedoeling geen crackers te eten, daar zitten ook koolhydraten in.
Ik heb het ook een keer gedaan. Je valt er snel mee af. Maar ik kon het niet lang volhouden....2 weken. Je merkt het heel snel aan je middel en buik....
Google south beach of dr. frank.
werkende87
09-11-2010, 12:25
Hoe lang hou je dit vol, als je weer brood en aardapelen gaat eten kom je weer aan. ik zou daar niet zo snel voor kiezen..
werkende87
09-11-2010, 12:26
Volgens mij is het dan ook de bedoeling geen crackers te eten, daar zitten ook koolhydraten in.
Ik heb het ook een keer gedaan. Je valt er snel mee af. Maar ik kon het niet lang volhouden....2 weken. Je merkt het heel snel aan je middel en buik....
Hahahah ben je er weer:maf:
ghzala_djelkoem
09-11-2010, 12:34
ja het is toch de bedoeling dat je iets van koolhydraten binnenkrijgt?
in het weekend eet ik wel gwn met de pot mee hoor alleen doordeweeks ben ik streng voor mezelf.
echt aan je buik en middel, thats great daar wil ik nl ook afvallen!!
Als ik vijf kg ben afgevallen zit ik weer op mijn streefgewicht, 65kg bij 1.70m. Als ik mijn streefgewicht heb behaald ga ik gwn meer op mijn eten letten en niet teveel van brood/pasta of aardappelen. Het was bij ons echt iedere dag of pasta of aardappelen en dat is niet goed!!
silverlight
09-11-2010, 14:06
ja het is toch de bedoeling dat je iets van koolhydraten binnenkrijgt?
in het weekend eet ik wel gwn met de pot mee hoor alleen doordeweeks ben ik streng voor mezelf.
echt aan je buik en middel, thats great daar wil ik nl ook afvallen!!
Als ik vijf kg ben afgevallen zit ik weer op mijn streefgewicht, 65kg bij 1.70m. Als ik mijn streefgewicht heb behaald ga ik gwn meer op mijn eten letten en niet teveel van brood/pasta of aardappelen. Het was bij ons echt iedere dag of pasta of aardappelen en dat is niet goed!!
Ja je kan idd beter iets van koolhydraten binnenkrijgen dan helemaal niks. Ik ben zelf van de brood, kan het niet laten staan.
silverlight
09-11-2010, 14:06
Hahahah ben je er weer:maf:
Stalker....ahahahaha
ghzala_djelkoem
10-11-2010, 08:39
Ja je kan idd beter iets van koolhydraten binnenkrijgen dan helemaal niks. Ik ben zelf van de brood, kan het niet laten staan.
zo was/ben ik ook, ik moet iets van brood hebben, maar ik moet zeggen dit is voor mij broodloze dag nummer drie en het gaat me goed af hmdl, ik droom nog niet over brood o.i.d. Ben van plan om wel in de weekenden normaal te eten, dus iets van brood mag dan wel maar wel met mate uiteraard.
:kus:
agadiria2002
30-11-2010, 12:12
Nadelen koolhydraatarm diëten
Naast het grote voordeel van koolhydraatarme diëten, je kan er spectaculair veel door afvallen, kleven er ook een aantal grote nadelen aan koolhydraatarme dieten.
Een koolhydraatarm dieet, zoals het Atkins dieet, bevat meestal onbeperkte hoeveelheden vlees en kaas, gecombineerd met afgepaste porties groente, fruit en melkproducten, die nogal eens ver onder de aanbevolen hoeveelheden liggen. Brood, aardappelen rijst en pasta zijn vaak helemaal verboden.
Waarom worden een koolhydraatarme dieet niet vaker voorgeschreven als het zo goed helpt bij het afvallen?
Het grote nadeel van koolhydraatarme diëten is dat ze rijk zijn aan eiwit en vaak ook aan verzadigd vet. Een eiwitrijke voeding vormt een grote belasting voor de nieren. Dat is met name gevaarlijk voor mensen die lijden aan hoge bloeddruk en diabetes, en op lange termijn voor iedereen. Een grote consumptievan verzadigd vet is namelijk schadelijk voor iedereen.
Een ander nadeel van koolhydraatarme diëten is dat je van een aantal essentiële voedingsstoffen teweinig binnen krijgt: vitamine C, calcium, bètacaroteen, vitamine B1 en B2, foliumzuur en voedingsvezels.
Tenslotte zijn deskundigen niet enthousiast over dit type dieet, omdat je hierbij weer snel terugvalt naar je oude gewicht. Dat betekent dat iemand, na op zijn streefgewicht te zijn gekomen, weer in zijn oude voedingspatroon valt en binnen twee jaar op zijn oude gewicht terug is. Overgewicht is schadelijk voor de gezondheid, maar sterke schommelingen van het gewicht zijn dat nog meer.
De reden dat juist koolhydraatarme diëten zo moeilijk lang vol te houden zijn, ligt in het feit dat ze erg ver af staan van het Nederlandse voedingspatroon. Zolang het mooi weer is, is een stuk vlees met een salade lekker, maar als het kouder wordt, eten mensen liever wat anders. Stamppotten en geerchten die wij graag eten als het buiten koud is, passen niet in dit dieet, bijvoorbeeld: pannenkoeken, pasta, pizza, nasi, patat. Snoepen is uit den boze, dus koek, gebak, speculaas, ijs en chocolade mag je niet eten bij dit type dieet.
Het drinken van bier en suikerhoudende dranken is taboe, en in de beleving van velen is het dan ook afzien. Het is niet moeilijk voor te stellen dat mensen dit niet heel lang volhouden en weer overgaan op de voedingsgewoontes die ze altijd hadden, met alle gevolgen van dien. Je komt weer kilo's en voordat je het weet zit je weer op je oude gewicht.
Afvallen met blijvend succes lukt alleen wanneer je bereid bent je voedings- en leefgewoontes kritisch onder de loep te nemen en bereid bent dit te veranderen.
http://www.healthylives.nl/voeding/afvallen/nadelen-van-koolhydraatarm-dieet
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.