Bekijk originele versie : Nieuw rechts voert actie komst mega-moskee
Nieuw Rechts voert actie tegen komst mega-moskee in Dordrecht(02-09-04)
Woensdag 1 september heeft een aantal leden van Nieuw Rechts in Dordrecht een folderactie georganiseerd tegen de voorgenomen bouw van de megamoskee aldaar. Ondanks hevige protesten van de buurtbewoners, heeft het gemeentebestuur toch besloten de bouw door te laten gaan. Om hiertegen stelling te nemen en de gevoelens van de bewoners te uiten, besloot Nieuw Rechts deze actie te ondernemen.
In het pamflet wordt duidelijk stelling wordt genomen tegen het dominante en provocerende karakter van tientallen meters hoge minaretten, die in steeds meer steden in Nederland opduiken. Buurtbewoners reageerden enthousiast op het initiatief van Nieuw Rechts, om de islamisering van Nederland een halt toe te roepen. Een veelgehoorde reactie was dat men blij was dat er eindelijk vanuit de politiek ook eens naar hén geluisterd werd.
Het behoud van de Nederlandse cultuur is één van de speerpunten van Nieuw Rechts. Vooral de constant toenemende islamisering van Nederland is veel mensen een doorn in het oog. Nieuw Rechts is de enige politieke partij in Nederland die er serieus werk van wil maken dat de westerse cultuur weer de enige dominante wordt in het publieke domein.
Meer artikelen uit September 2004
[Attendeer iemand op dit artikel]
Cicatrice
03-09-2004, 23:40
Origineel gepost door Naizah
Nieuw Rechts voert actie tegen komst mega-moskee in Dordrecht(02-09-04)
Woensdag 1 september heeft een aantal leden van Nieuw Rechts in Dordrecht een folderactie georganiseerd tegen de voorgenomen bouw van de megamoskee aldaar. Ondanks hevige protesten van de buurtbewoners, heeft het gemeentebestuur toch besloten de bouw door te laten gaan. Om hiertegen stelling te nemen en de gevoelens van de bewoners te uiten, besloot Nieuw Rechts deze actie te ondernemen.
In het pamflet wordt duidelijk stelling wordt genomen tegen het dominante en provocerende karakter van tientallen meters hoge minaretten, die in steeds meer steden in Nederland opduiken. Buurtbewoners reageerden enthousiast op het initiatief van Nieuw Rechts, om de islamisering van Nederland een halt toe te roepen. Een veelgehoorde reactie was dat men blij was dat er eindelijk vanuit de politiek ook eens naar hén geluisterd werd.
Het behoud van de Nederlandse cultuur is één van de speerpunten van Nieuw Rechts. Vooral de constant toenemende islamisering van Nederland is veel mensen een doorn in het oog. Nieuw Rechts is de enige politieke partij in Nederland die er serieus werk van wil maken dat de westerse cultuur weer de enige dominante wordt in het publieke domein.
Meer artikelen uit September 2004
[Attendeer iemand op dit artikel]
islamisering van nederland? volgens mij is maar 2 procent van de algehele nederlandse bevolking praktiserend moslim, wat een onzin
zeker die partij van die enge michiel smit, die zouden ze ook wel op een houten bootje richting siberie mogen zetten om daar zn eigen imperialistische gouden eeuw-instelling te bewerkstelligen.
Pleeborstel
03-09-2004, 23:58
Volgens mij bestaat de nederlandse cultuur helemaal niet of niet meer. Ik heb geen idee wat die Michiel Smit bedoelt maar volgens mij praat hij maar wat. Die man is gek en moet zelf teruggestuurd worden naar de hei ofzo :D
Zelfkritiek
04-09-2004, 00:43
Origineel gepost door jerusalem
als ze nou overal die dingen blijven bouwen, weet straks niemand meer welke kant de efteling nou op is. :D
:D
batata112
04-09-2004, 01:22
bij ons in marokko staat er midden in het centrum een gigantische kerk. in een toch nog islamitisch land. hier in nederland waar de ontzuiling al lang en breed door is gewerkt en waar men eigenlijk al niet meer kan spreken van een godsdienst van het land wordt er dan nog moeilijk gedaan over moskeen.
vreemd vreemd
Zelfkritiek
04-09-2004, 01:29
Origineel gepost door batata112
bij ons in marokko staat er midden in het centrum een gigantische kerk. in een toch nog islamitisch land. hier in nederland waar de ontzuiling al lang en breed door is gewerkt en waar men eigenlijk al niet meer kan spreken van een godsdienst van het land wordt er dan nog moeilijk gedaan over moskeen.
vreemd vreemd
Is ook gezeur allemaal. Zolang de moskee past in het straatbeeld en in een wijk wordt geplaatst met veel potentiele bezoekers, vind ik het allemaal prima. Wat maakt een hoge minaret nou uit als die pal naast een hoge flat wordt gebouwd? Niets toch? En heb je een wijk met alleen laagbouw, dan ook geen minaretten. En nogmaals, het ontwerp moet passen in het straatbeeld. It's so simple...
ZeYNeP_Z
04-09-2004, 09:11
Waarom is er weer een moskee nodig btw?
Er zijn er toch al genoeg?
Het beste is een moskee voor alle moslims.
Dus niet 1 voor de Turken en de andere voor de Marokkanen,Somaliers of voor Moslimhindustanen etc.
Zo leer je elkaar veel beter kennen, verbreed je je sociale contacten, leer je veel van andere moslims, leer je elkaars cultuur en zijn er geen vooroordelen.
Dat is veel beter dan 10 moskeeen voor alle moslims apart.
Waarom niet samen bidden?Waarom moet alles apart?Owh taalbarriere?
Leer dan Nederlands!
Origineel gepost door ZeYNeP_Z
Waarom is er weer een moskee nodig btw?
Er zijn er toch al genoeg?
Het beste is een moskee voor alle moslims.
Dus niet 1 voor de Turken en de andere voor de Marokkanen,Somaliers of voor Moslimhindustanen etc.
Zo leer je elkaar veel beter kennen, verbreed je je sociale contacten, leer je veel van andere moslims, leer je elkaars cultuur en zijn er geen vooroordelen.
Dat is veel beter dan 10 moskeeen voor alle moslims apart.
Waarom niet samen bidden?Waarom moet alles apart?Owh taalbarriere?
Leer dan Nederlands!
Hmm daar zit wat in ;)
arabchrstn
04-09-2004, 10:42
Ik vind meer moskeëen prima. Ik vraag mij alleen altijd af waarom het uiterlijk altijd zo arabisch dient te zijn. Van oorsprong kenden moslimlanden als Iran en Indonesië hun eigen architectuur qua moskeëen.
Ik zou dus niet weten waarom het altijd van die gigantische arabische bouwwerken moeten zijn. Waarom niet aangepast aan de Nederlandse cultuur? In Iran lijken de kerken bijvoorbeeld erg op Moskeëen. Natuurlijk zijn er ook qua kerken andere voorbeelden. Toch zie je vaak volgens mij dat kerken meer aangepast zijn aan de lokale cultuur, dan moskeëen. Ik kan het natuurlijk mis hebben.
Islam is volgens mij universeel. Niet alleen bestemd voor Arabieren. Sterker nog, slechts 15 % van de moslimpopulatie is arab. Vanwaar dan die dominantie in uiterlijke vormgeving?
Zeker dus niet 1001 nacht. Dat bevordert het cliché. De islam is een levend en actueel geloof. Dus waarom niet een modern gebouw?
Origineel gepost door batata112
vreemd vreemd
Hoeveel kerken staan er in Marokko?
Hoeveel moskeeën staan er in Amsterdam?
En waar is bij ons?
Drie vragen, drie maal is scheepsrecht. :D
Zelfkritiek
04-09-2004, 11:12
Origineel gepost door luister
Een moskee moet er uit zien als een moskee, want het is heel makkelijk voor een Moslimtoerist om z'n weg te vinden naar een moskee, zonder daar naar te vragen, scheelt weer tijd en moeite.
Ten tweede moet een moslimtoerist zich een beetje thuis/veilig voelen als hij in Nederland is, dat kan dankzij de Moskee. :hihi:
Prima, dan geef je de moskee een typisch Arabisch moskee INTERIEUR!! En dan zetten we voor buiten wel bordjes neer. De Efteling staat toch ook aangegeven met bordjes??
ZeYNeP_Z
04-09-2004, 12:12
Origineel gepost door luister
:rolleyes:
Kijk de turken geven een vrijdagpreek in het Turks, en wij Marokanen zullen daar gaan bal van verstaan.
Dan wordt het tijd dat er in het Nederlands gepreekt wordt.Zo leert men ook Nederlanders.
Als ik in de moskee ben op belangrijke dagen (2 a 3 x per jaar) en de Imam zegt Arabische versjes op, versta ik er ook geen bal van.Het is een Turkse moskee en er komen ook wel eens Pakistanen en Bosniers.
Die verstaan duidelijk ook geen Arabisch of Turks.Maar Nederlands moet je kunnen.
Laat de Imams Nederlands leren (volgens mij wordt het binnenkort een regel dat imams niet meer uit het buitenland mogen komen maar hier gestudeerd moeten hebben) zo komt er actie in de integratie tussen allerlei volkeren samen.Ik kan me niets leukers voorstellen!!Alles bij elkaar!
Blank, zwart,bruin,geel :D
batata112
04-09-2004, 12:22
1 moskee voor iedereen zal niet werken om een simpele reden. en die is dat behalve in de marokkaanse moskeeen ( en geloof me dat zeg ik echt nie tomdat ik zelf marokkaan ben) de islam hoewel natuurlijk nog met vernieuwingen het beste wordt uitgevoerd. vrijdag preek in het arabisch ipv nl turks, de salaat op de juiste manier (neit de turkse) vrouwen mannen gescheiden de sfeer het beste enzovoorts.
batata112
04-09-2004, 12:24
Origineel gepost door Pista
En waar is bij ons?
Drie vragen, drie maal is scheepsrecht. :D in marokko weet ik niet. wa tik wel weet is dat als het bij mij in het kleine stadje is dat er zeker velen te vinden zullen zijn in de grotere verwesterde steden.
in amsterdam zou ik niet weten. maakt ook niet uit ook al staan er 5 keer meer dan bij ons dan nog is het relatief gezien minder aangezien marokko nog steeds een islamitisch land is met dingen als oproep tot het gebed en vrijdaggebed waarvoor alles dicht gaat. en in nederland is dat christelijk gezien niet meer zo.
bij ons is in haraiche of volgens de franse manier larache
Origineel gepost door Pista
En waar is bij ons?
Drie vragen, drie maal is scheepsrecht. :D Fes, Rabat, Casablanca en als ik me niet vergis ook Tanger zitten vol met kerken en synagogen..
Kijk verder naar andere "islamitische" landen, waaronder Egypte en Libanon.. Cairo is het centrum van de Christen aldaar. Het staat er bol van de kerken..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.