Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mohammed(s.a.w.s.) en Aisha(ra)

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

matahari
03-09-2004, 21:33

Dit onderwerp is door velen al meerdere malen behandeld en telkens stuit ik weer op domme uitspraken vanuit de moslimhoek.De ongeletterde "moslim" die alleen "moslim" is bij naam en verder geen enkele kennis heeft van de Islam,of die nooit de drang heeft gehad om zich te verdiepen in Islamitische lectuur van 3oelama,geeft telkens hetzelfde hersenloze antwoord...."die tijd was dat normaal". Mischien ligt het aan de leeftijd van de prikkers hier,of ze zijn gewoonweg te dom of te lui om e.e.a. uit te zoeken. Mohammed(s.a.w.s.) huwde Aisha(ra) niet toen ze 6 jaren oud was,er is maar 1 hadieth die dat zegt en tegenwoordig zijn er een hoop 3oelama die dit misverstand uit de wereld hebben geholpen.Zoals door elke moslim wordt betaamt is niet elke hadith sa7i7. In diverse hadiths wordt geschreven dat Aisha voor zover ze zich kan herinneren haar ouders moslim waren.Dit betekend dus dat ze voor de 'roeping' geboren moet zijn.De verloving vond plaats na het tiende jaar van de 'roeping' in de maand van "Shawwal".Ook is het een feit dat het huwelijk in het tweede jaar van de Hijra plaatsvond in dezelfde maand. In het tiende jaar van de 'roeping' is de vrouw van Mohammed(s.a.w.s.)Khadija(ra) overleden.Hierna heeft de profeet(s.a.w.s.) Abu-Bakr benaderd i.v.m. Aisha.Drie jaar na de dood van Khadija vond de hijzra plaats,en in het tweede jaar van de hijzra werd het huwelijk gesloten. Hieruit blijkt dus dat Aisha ongeveer 15 jaar oud was toen het huwelijk werd gesloten,en 10 jaar toen ze ging verloven. Tegenwoordig is het voor de wet verboden om op die leeftijd te trouwen,maar toendertijd(en hier niet eens 60 jaar geleden)was dat de normaalste zaak van de wereld.

batata112
04-09-2004, 01:03
Origineel gepost door matahari Dit onderwerp is door velen al meerdere malen behandeld en telkens stuit ik weer op domme uitspraken vanuit de moslimhoek.De ongeletterde "moslim" die alleen "moslim" is bij naam en verder geen enkele kennis heeft van de Islam,of die nooit de drang heeft gehad om zich te verdiepen in Islamitische lectuur van 3oelama,geeft telkens hetzelfde hersenloze antwoord...."die tijd was dat normaal". Mischien ligt het aan de leeftijd van de prikkers hier,of ze zijn gewoonweg te dom of te lui om e.e.a. uit te zoeken. Mohammed(s.a.w.s.) huwde Aisha(ra) niet toen ze 6 jaren oud was,er is maar 1 hadieth die dat zegt en tegenwoordig zijn er een hoop 3oelama die dit misverstand uit de wereld hebben geholpen.Zoals door elke moslim wordt betaamt is niet elke hadith sa7i7. In diverse hadiths wordt geschreven dat Aisha voor zover ze zich kan herinneren haar ouders moslim waren.Dit betekend dus dat ze voor de 'roeping' geboren moet zijn.De verloving vond plaats na het tiende jaar van de 'roeping' in de maand van "Shawwal".Ook is het een feit dat het huwelijk in het tweede jaar van de Hijra plaatsvond in dezelfde maand. In het tiende jaar van de 'roeping' is de vrouw van Mohammed(s.a.w.s.)Khadija(ra) overleden.Hierna heeft de profeet(s.a.w.s.) Abu-Bakr benaderd i.v.m. Aisha.Drie jaar na de dood van Khadija vond de hijzra plaats,en in het tweede jaar van de hijzra werd het huwelijk gesloten. Hieruit blijkt dus dat Aisha ongeveer 15 jaar oud was toen het huwelijk werd gesloten,en 10 jaar toen ze ging verloven. Tegenwoordig is het voor de wet verboden om op die leeftijd te trouwen,maar toendertijd(en hier niet eens 60 jaar geleden)was dat de normaalste zaak van de wereld. raar. je praat eerst over dat er moslims zijn onder de naam moslim zonde rkennis en daarna ga je een hadith bucharie daeef verklaren? kameraad alle hadiths van bucharie zijn sahih. deze ook. aicha radiaAllah hoe anha trouwde op 6 jarige leeftijd met de rasoellah saalahoe alahi wa salaam en het huwelijk werd geconsumeerd op haar 9e

matahari
04-09-2004, 01:37
Origineel gepost door batata112 raar. je praat eerst over dat er moslims zijn onder de naam moslim zonde rkennis en daarna ga je een hadith bucharie daeef verklaren? kameraad alle hadiths van bucharie zijn sahih. deze ook. aicha radiaAllah hoe anha trouwde op 6 jarige leeftijd met de rasoellah saalahoe alahi wa salaam en het huwelijk werd geconsumeerd op haar 9e Dit bedoel ik nu met simplistisch denken.....het eerste woord wat werd geopenbaard was Iqra...dat betekend,lees,leer of doe kennis op....m.a.w. neem niets zomaar aan. De hadieth zijn enkel een hulpmiddel en als je alle hadieth van Bukhari kent dan weet je dat er enkele vreemde zaken in staan,veel zijn er sa7i7 en sommige niet.Bukhari heeft enkele hadith die tegenstrijdig zijn met de Koran....en als ik moet kiezen tussen de Koran el kariem en de hadieth,dan kies ik voor de Koran kariem.

abercio
04-09-2004, 10:15
Origineel gepost door matahari Dit bedoel ik nu met simplistisch denken.....het eerste woord wat werd geopenbaard was Iqra...dat betekend,lees,leer of doe kennis op....m.a.w. neem niets zomaar aan. De hadieth zijn enkel een hulpmiddel en als je alle hadieth van Bukhari kent dan weet je dat er enkele vreemde zaken in staan,veel zijn er sa7i7 en sommige niet.Bukhari heeft enkele hadith die tegenstrijdig zijn met de Koran....en als ik moet kiezen tussen de Koran el kariem en de hadieth,dan kies ik voor de Koran kariem. In de koran staat dat je voor beide moet kiezen. :rolleyes:

abercio
04-09-2004, 10:23

Origineel gepost door KohiNoor matahari ik ben het totaal met je eens eigenlijk :o Bukhari heeft idd enkele hadiets die tegenstrijdig zijn met dingen die de Profeet (vzmh) zei. Maar dat mag ik zeker niet zeggen hiero? :o :o Je hebt de koran niet eens gelezen, dus wat bazel je nou?? Je weet niks van de Islam, ga kennis opdoen ipv als een kip zonder kop te schreeuwen! :rolleyes:

moppi
04-09-2004, 10:32
Origineel gepost door abercio Je hebt de koran niet eens gelezen, dus wat bazel je nou?? Je weet niks van de Islam, ga kennis opdoen ipv als een kip zonder kop te schreeuwen! :rolleyes: :hihi: grappig dit hoor:D

batata112
04-09-2004, 12:01
djazaka Allah hoe gair abercio. je hebt helemaal gelijk. natuurlijk lijken er een paar tegenstrijdig als je een marokko.nl lid bent die een wannabe bucharie of sheikh al albaani rahmata Allah alajhoem wil zijn. maar ik verzeker je dat alle hadiths van bucharie sahih zijn. en we hebben niks aan posts als " ja ze zijn tegen strijdig en ja ze spreken de koran tegen". dat kan iedere sjakie zeggen

matahari
04-09-2004, 13:07
:moe: Om maar een paar voorbeelden te noemen: Volume 4, Book 54, Number 482: Narrated Abu Huraira: Allah's Apostle said, "The (Hell) Fire complained to its Lord saying, 'O my Lord! My different parts eat up each other.' So, He allowed it to take two breaths, one in the winter and the other in summer, and this is the reason for the severe heat and the bitter cold you find (in weather)." Volgens de Koran Kariem bestaat er nog geen hel tot de jaum el qijam.......of verkies jij hier de hadieth boven de Koran? Volume 4, Book 54, Number 435: Narrated Al Bara: The Prophet said to Hassan, "Lampoon them (i.e. the pagans) and Gabriel is with you." Wat zegt de Koran(49-11) hierover?Juist... dat de moeminien dit juist NIET mogen doen. Volume 8, Book 82, Number 806: Narrated Abu Huraira: A man came to Allah's Apostle while he was in the mosque, and he called him, saying, "O Allah's Apostle! I have committed illegal sexual intercourse.'" The Prophet turned his face to the other side, but that man repeated his statement four times, and after he bore witness against himself four times, the Prophet called him, saying, "Are you mad?" The man said, "No." The Prophet said, "Are you married?" The man said, "Yes." Then the Prophet said, 'Take him away and stone him to death." Jabir bin 'Abdullah said: I was among the ones who participated in stoning him and we stoned him at the Musalla. When the stones troubled him, he fled, but we over took him at Al-Harra and stoned him to death Wat zegt de Koran(24-2) over de straf bij vreemdgaan?De Koran heeft het toch duidelijk over zweepslagen en niet over stenigen. Om er maar een paar te noemen.Als jij blind alle hadieth wilt geloven,dan moet jij dat maar doen.Ik daarentegen verwerp sommige hadieth omdat ze tegen de Koran ingaan.

matahari
04-09-2004, 14:34
Origineel gepost door makaka Lees: Nafehat al-Azhar fi Gulasat 'abaqat al-Anwaar, misschien dat je dan snugger overkomt En waar staat in de Koran dat de hel nog moet geschapen worden, gaarne ayaat vermelding, je verwijt mensen van wat jij maar ook al te graag doet. De rest van je belachelijke reactie doe ik wel in de loop van de dag, nu ff genieten in onze plaatselijke markt. Mensen komen inderdaad niet snugger over als ze de Koran Kariem niet eens kennen:moe: Om antwoord op jouw vraag te geven...81-12 mischien(Al-Takwier)

matahari
04-09-2004, 14:43
Origineel gepost door ejsuocsuoC Maakt het wat uit of ze 7, 9 of 12 is? Het is en blijft erg jong. Cc Volgens diverse 3oelama(wat ik eerder aan heb gegeven)was Aisha ten tijde van het huwelijk 14 of 15 jaar oud. NU is dat jong,maar 14 tot 15 eeuwen geleden was dat normaal.....ook in het westen incluis Nederland huwde men niet eens 40 tot 50 jaar geleden op die leeftijd.Er zijn hier nog diverse bejaarden die op die leeftijd waren getrouwd.

FAITHLESS
04-09-2004, 15:18
Origineel gepost door LaReconquista Deliana wordt betitelt als Skinhead terwijl haar reacties over het algemeen wel meevielen. En de mods met uitzondering van een enkeling laten het zelfde gedrag zien als de meeste Marokkaanse leden. Racisme denken zij enkel te kunnen beleven als slachtoffer het komt niet in ze op dat ze even vaak zo niet vaker de dader zijn. Het is er ingeramd in de laatste 30 jaar, het slachtoffer denken. Ik was hier nog niet geweest . Misschien dat ik nu wel een ban krijg . Voor het hoe en waarom : Zie FEEDBACK

batata112
04-09-2004, 15:19
Origineel gepost door ejsuocsuoC Nee, hoor. Het is en blijft een kind. Het is niet voor niets verboden inmiddels. En ik heb nog nooit ergens gelezen dat ze 14 was. Ik denk dat je iets probeert goed te praten wat niet goed te praten valt. Je dient gewoon niet met kinderen te trouwen, punt. Cc dus jij gaat even verte,lllen aan iemand die de djennah is beloofd dat hij saalahoe alahi wa salaam fout zat? hmm knap hoor overigens ben ik het gedeeltelijk met je eens. matahari probeert voor anderen iets "goed" te praten. beetje kinderachtig.je moet niet ieets gaan proberen te gaan veranderen omdat het sommige schapen niet aanstaat

batata112
04-09-2004, 15:21
[QUOTE]Origineel gepost door batata112 .

abercio
04-09-2004, 15:46
Origineel gepost door matahari :moe: Om maar een paar voorbeelden te noemen: Volume 4, Book 54, Number 482: Narrated Abu Huraira: Allah's Apostle said, "The (Hell) Fire complained to its Lord saying, 'O my Lord! My different parts eat up each other.' So, He allowed it to take two breaths, one in the winter and the other in summer, and this is the reason for the severe heat and the bitter cold you find (in weather)." Volgens de Koran Kariem bestaat er nog geen hel tot de jaum el qijam.......of verkies jij hier de hadieth boven de Koran? Volume 4, Book 54, Number 435: Narrated Al Bara: The Prophet said to Hassan, "Lampoon them (i.e. the pagans) and Gabriel is with you." Wat zegt de Koran(49-11) hierover?Juist... dat de moeminien dit juist NIET mogen doen. Volume 8, Book 82, Number 806: Narrated Abu Huraira: A man came to Allah's Apostle while he was in the mosque, and he called him, saying, "O Allah's Apostle! I have committed illegal sexual intercourse.'" The Prophet turned his face to the other side, but that man repeated his statement four times, and after he bore witness against himself four times, the Prophet called him, saying, "Are you mad?" The man said, "No." The Prophet said, "Are you married?" The man said, "Yes." Then the Prophet said, 'Take him away and stone him to death." Jabir bin 'Abdullah said: I was among the ones who participated in stoning him and we stoned him at the Musalla. When the stones troubled him, he fled, but we over took him at Al-Harra and stoned him to death Wat zegt de Koran(24-2) over de straf bij vreemdgaan?De Koran heeft het toch duidelijk over zweepslagen en niet over stenigen. Om er maar een paar te noemen.Als jij blind alle hadieth wilt geloven,dan moet jij dat maar doen.Ik daarentegen verwerp sommige hadieth omdat ze tegen de Koran ingaan. In de koran wordt gesproken over ontucht, en dat refereert naar ongetrouwde personen die sex hebben met een ander. In die hadith spreekt men over overspel en dat is sex hebben met een ander als je getrouwd bent, en daarom vraagt de profeet in die hadith of ie getrouwd is. Straf voor ontucht zijn zweepslagen en bij overspel is dat steniging. Snap je het verschil nu? :rolleyes: Enne..weet je wel wat "pagans" zijn? En weet je toevallig ook wat de koran zegt over pagans? :rolleyes: En die koranvers die je net aanhaalde over het onsteken van de hel wil zeggen dat ie op volle toeren gaat draaien, maar nu staat ie slechts op laag vuur. En wat betreft Aicha (ra) heb ik 1 simpele vraagje voor je: Wanneer is iemand "oud", immers tijd is relatief (volgens de Koran)?

batata112
04-09-2004, 15:54

Origineel gepost door ejsuocsuoC Pedofilie is fout. Pedofilie is ****** met kinderen. Kinderen zijn niet voor de neuk. Knoop dat in je zieke geest. Cc nogmaals. jij gaat aan iemand vertellen aan wie de djennah is beloofd dat hij saalahoe alahi wa salaam fout zat? geef is antwoord overigensvertel mij is wanneer de puberteit begon in die tijd? vertel mij is wat dingen over klimaat invloeden en dergelijke?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10